2007-03-15, 22:24
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Ja, vad är ett paradis? Vad innebär ett paradis?
Citera
2007-03-15, 22:29
Medlem
Luttens avatar
För mig är det ett ställe där allt är 100% perfekt, dvs ett ställe med bara bra musik, god mat, inga sorger, vackra miljöer och enbart positiva saker. Enkelt men gött
Citera
2007-03-15, 22:57
Medlem
W.Hallonsafts avatar
I paradiset är det bättre väder än här.
Citera
2007-03-15, 23:02
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutten
För mig är det ett ställe där allt är 100% perfekt, dvs ett ställe med bara bra musik, god mat, inga sorger, vackra miljöer och enbart positiva saker. Enkelt men gött

Inga nyanser alltså? Annars kommer du med tiden tycka att viss musik trots allt är bättre än annan musik, att viss mat är godare än annan mat. Det finns heller ingen lycka utan sorg.
Citera
2007-03-15, 23:47
Medlem
Luttens avatar
fahlenovic, eftersom allting är positivt kommer allt såklart ändras när jag tröttnar på det som är, det förstår du väl?

det är ju 100% perfekt också, så då kan det ju inte bli nått annat än bra
Citera
2007-03-16, 08:38
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Kan man skapa ett paradis? Isf, vilka saker måste man iaktta och förändra?
Citera
2007-03-16, 08:40
Medlem
Tuesdays avatar
För mig är paradis något som endast religiösa svamlar om. Ateister talar om utopi.
Citera
2007-03-16, 08:51
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
För mig är paradis något som endast religiösa svamlar om. Ateister talar om utopi.

Upptäcker man kraven och möjligheterna för att utveckla ett paradis, sluter systemet och får det att fungera, upphör det att vara en utopi och blir ett paradis. Utopi betyder "ingenstans" och är en satir på paradisiska tankar - det betyder dock inte att paradis är omöjliga att uppnå, vare sig man drömmer om det som religiös eller ateist. Jag är exempelvis ateist.
Citera
2007-03-16, 09:04
Medlem
Tuesdays avatar
Jag är också ateist och det skulle vara mig helt främmande att tänka i termer som paradis. Jag ser bilden på Jehovas vittnens häftens färgglada bilder framför mig. Har för övrigt uppfattat paradis som just något ouppnåligt.
Citera
2007-03-16, 09:44
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag är också ateist och det skulle vara mig helt främmande att tänka i termer som paradis. Jag ser bilden på Jehovas vittnens häftens färgglada bilder framför mig. Har för övrigt uppfattat paradis som just något ouppnåligt.

Varför blandar du över huvudet taget in religion som en nödvändig del av att kunna föreställa sig ett paradis? Jag tror för övrigt att du bara har uppfattat paradis som något ouppnåeligt därför att du aldrig har iakttagit möjligheterna för att uppnå ett sådant. Det skulle inte förvåna mig om du var bestämd på den punkten redan från början, förmodligen för att du hatar religion eller amerika eller av någon annan ovesäntlig anledning.
Citera
2007-03-16, 10:02
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Varför blandar du över huvudet taget in religion som en nödvändig del av att kunna föreställa sig ett paradis? Jag tror för övrigt att du bara har uppfattat paradis som något ouppnåeligt därför att du aldrig har iakttagit möjligheterna för att uppnå ett sådant. Det skulle inte förvåna mig om du var bestämd på den punkten redan från början, förmodligen för att du hatar religion eller amerika eller av någon annan ovesäntlig anledning.

Haha, helt fel.
Detta är mina reflektioner. Det finns inget rätt eller fel här.
Citera
2007-03-16, 11:03
Bannlyst
I paradiset ska det vara perfekt, fina miljöer som sagt, snygga kvinnor Allt man kan önska sej

Det ska vara fredligt och alltiing.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in