2007-03-15, 20:20
Medlem
Frågan om filöverföring via MSN Messenger (Windows Live Messenger) har ju varit uppe tidigare! Jag har själv inte märkt av några bekymmer förrän idag när jag fick en MP3-fil av en polare.

Det kom upp en varning om att filen kunde vara farlig och enda alternativet var att klicka på "OK", för att kunna fortsätta chatta.

Tittade senare i mappen där filerna sparas men det fanns ingen fil? Letade genom datorn men den var borta!

Kollade inställningarna i MSN Messenger (Windows Live Messenger) och valet

"Verktyg/Alternativ/Filöverföring" Inaktivera filöverföring automatiskt för kända riskfiltyper, var avaktiverat och skulle därför INTE vara problemet...

Eftersom jag blev osäker bad jag en annan polare att skicka en mp3-fil. Samma resultat!!
Läste varningsrutan och det var Windows inbyggda brandvägg som blockerade??
Konstigt tyckte jag eftersom denna skall vara (och var) inaktiverad då jag kör med en tredjepartsprodukt!??

Blev förbannad så klart och letade först här på FB eftersom jag sett att problemet funnits för andra! Pga sökfunktionen(?) hittade jag dock inte rätt tråd utan letade vidare och hittade detta: Blockerade filer i MSN

Förbannade Microsoft!! *.mp3 står ju inte ens med bland de "farliga" filtyperna?? Varken i MSN eller i Windows Brandvägg!!

Ge mig ett bra alternativ till MSN Messenger och jag byter direkt!!

Jag kör f.n Windows Live Messenger 8.0.0812.00
Citera
2007-03-15, 21:15
Medlem
hetzzs avatar
om du kör a-patch kan du få bort blockeringen och även få bort lite annat skit som du tvingas se.

http://a-patch.tk/

Annars finns tex:

GAIM
Miranda

Om du känner dig osäker på att patcha msn, vilket inte vad jag vet ska kunna leda till nått negativt. Så kan du nästa gång se till att flytta filen INNAN du trycker på OK.(omständig work-around enligt mig när a-patch och liknande saker finns)
Citera
2007-03-15, 21:22
Medlem
Thx!

Var osäker på det där med A-Patch! Var inte säker på om det funkade med Windows Live Messenger... Tydligen hade jag fel!

Fanns en annan fix för mitt problem på: Fix

Har inte provat den än, men löste det tillfälligt, som du sdae, genom att flytta filen..

Behövde skriva av mig ilskan också över M$
Citera
2007-03-15, 21:39
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Behövde skriva av mig ilskan också över M$

Your not alone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera