Jag har en burk me vista-ultimate på och en me xp-home, lokalt-nätverk mellan dom via router å det fungerar bra. Kör filer mellan dom med FTP å det fungerar också bra tycker jag.
Det skumma är att om jag delar en katalog på nätverket på XP datorn, så ser jag den på VISTA burken under nätverk, nu till poängen; Vissa kataloger går inte att gå in på, typ delar jag dator\\filer med en massa undermappar i, så kan jag gå in på vissa av dom mapparna, men inte vissa. Det fungerar under FTP men ej under själva windows delningen, fattar bara inte varför, och det är irriterande då jag vill överföra små filer tex mp3 och bilder då jag använder mej utav detta, STORA filer = FTP.
Jag har inloggning på båda datorerna och jag har startat XP i felsäkert läge och valt behörigheterna för den utdelade mappen. Så jag tycker att allt ska va i sin ordning. Och generellt så är de det, men inte för vissa undermappar...
Det felmeddelande jag får för dom mappar jag inte kan gå in på är "dator\\filer\undermapp är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet för att använda den här resursen. Posta på flashback för hjälp" typ...
Tacksam för svar och funderingar!
mvh//kalle