Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-26, 21:31
  #13
Medlem
saftad_burks avatar
"Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html

Läser en del på det här forumet och kom för en stund sedan på ett sätt att förbättra det. Skapa en stor tråd för blandande av olika droger, så att man slipper alla småtrådar.

Sökte lite efter en liknande, men som jag förstod det fanns det ingen.

Nu är det bara att göda den här tråden med frågor.

Edit:

Såg att ni ville ha lite info i trådstarten, så jag postar en något virrig text.

Man ska akta sig för att blanda GHb med andra GABA-droger. Har en kompis som två gånger varit nära på att dö av att blanda alkohol och GHB. Samma sak med dexofen och alkohol. Blanda inte!

Finns många frågor kring Cannabis också. Det går att blanda med det mesta utan några direkta problem. Oftast sätter det bara guldkant på ruset. Men om man ska blanda det med en hallucinogen bör man dock tänka på att effekten kan bli många gånger starkare.

Bensos går att blanda med det mesta dom också. Man ska bara akta sig för att blanda dom med alkohol och GHB, så länge man inte är ute efter att bli gravt mongolid eller har väldigt bra koll på ens tollerans. Om ni har ätit stilnoct och är nybörjare kommer ni troligen inte bry er om att det är farligt att blanda med opiater (kan ge andningsdepresion), så ha inte opiater på bordet när ni äter stilnoct.

CS-droger är väl inte min specialitet, men som jag uppfattat det går tjack att blanda med det mesta. Dock är det dåligt för hjärtat om man blandar med opiater.
Ecstacy är svårt att säga någonting om, då innehållet kan variera kraftigt mellan de olika märkena.

Om någon har bättre tålamod/lust att skriva en utförlig inledning så posta den till mod så att den kan klistras in. Om ni är lata så be mig skriva mer om någon särskild drog så ska jag försöka få ihop någonting.

Saker man får hos läkaren mot förkylning, feber, huvudvärk och liknande är det inga problem att blanda med. Medicinenen kan mista sin effekt, men värre än så är det inte vid användande av svaga standardmediciner.

För att kolla efter interaktioner mellan olika droger besök denna sida: www.drugs.com

//Moderator
__________________
Senast redigerad av Slingshot 2012-05-27 kl. 15:29.
Citera
2009-06-26, 21:43
  #14
Medlem
balbas avatar
Skulle vara bra om TS kunde lista lite olika droger som fungerar att blanda och som inte går att blanda och vad som händer om man blandar dessa.
Citera
2009-06-26, 21:47
  #15
Medlem
fettabrydens avatar
ja det hade varit tacksamt, en lite fint uppradad lista med alkohol/flödder+opioider osv. sen kan en mod uppdatera första inlägget då och då
Citera
2009-06-26, 21:50
  #16
Medlem
Bangar_intes avatar
Kan man blanda ghb med något neråt? Alltså opi, alkohol eller bens.
Citera
2009-06-26, 21:54
  #17
Medlem
Derangements avatar
Tja, kan ju bidra med en riktig klassiker då; Tramadol, tjack och alkohol. Väldigt skönt rus, enligt mig. Nackdelar är väl att opioider och alkohol inte är någon höjdare att blanda, samt att tjacket sänker kramptröskeln.
Citera
2009-06-26, 21:55
  #18
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Kan man blanda ghb med något neråt? Alltså opi, alkohol eller bens.

Gör inte det. Du ska vara väldigt erfaren om du gör det, och erfarna brukar undvika det. Så undvik du med så blir du inte ett dödsfall i den tråkiga statistiken.
Citera
2009-06-26, 23:11
  #19
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Glöm inte att det är farligt att blanda MAO-hämmande medel med många droger också, den enda drog jag kommer på nu på rak arm som inte är farlig att blanda med MAO-hämmande utan måste blandas om man ska få effekt vid oralt intag är DMT. Den rökbara formen av DMT (Kemisk?) behöver inte MAO-hämmande för att ge effekt.

SSRI försämmrar effekten av opioider och MDMA. Vet inte hur det ligger till med SNRI men det borde vara samma sak där.

Sen skall man undvika att blanda Tramadol med tex Mirtazapin och andra läkemedel som sänker kramptröskeln då detta ökar risken för krampanfall.

RC:s ska man försöka undvika att blanda med det mesta då det som sakt är Research Chemicals och inte finns någon forskning om desa preparat.

Att blanda MDMA och Tjack är ganska Neurotoxiskt så denna blandningen är inte heller bra.

Och som Saftad_Burk sa så blanda INTE downers (Opioider och GABA-droger)
__________________
Senast redigerad av Lennie_thief 2009-06-26 kl. 23:27.
Citera
2009-06-27, 00:19
  #20
Medlem
Ozneks avatar
Angående opioider så blir ruset mycket bättre om man blandar med en liten mängd benso, men självklart ska man passa sig för den blandningen och inte låta bensointaget bli alltför stort. Lär känna drogerna var för sig först.

Går ni på antidepressiva så borde ni först läsa här:
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=108959
Går ni på SSRI så ska ni t.ex. inte ta droger som DXM (serotonergt syndrom) och MDMA (utebliven effekt).

Lustgas är också en drog, om än med kortvarig effekt, som passar till många droger, var bara beredda på att effekten förstärks väldigt mycket ifall man blandar med (främst) hallucinogener.
Citera
2009-06-27, 02:13
  #21
Medlem
undervattenfisks avatar
barbiturater och alkohol är ju som de flesta vet hyffsat farligt
Citera
2009-06-27, 02:43
  #22
Avstängd
bengsomensnuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Kan man blanda ghb med något neråt? Alltså opi, alkohol eller bens.


Han skrev ju att en polare till han vart nära att dö pga ghb och alkohol, det är ingen vidare blandning
Citera
2009-06-27, 13:10
  #23
Medlem
Är det farligt att blanda Zolpidem och Alprazolam?

Har 10mg Zolpidem från apoteket och runda Xanor 1mg från SE.
Citera
2009-06-27, 14:15
  #24
Avstängd
bengsomensnuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Är det farligt att blanda Zolpidem och Alprazolam?

Har 10mg Zolpidem från apoteket och runda Xanor 1mg från SE.


Kör på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback