2007-03-14, 18:18
Medlem
Magruders avatar
Hejsan! Är på jakt efter en badbassäng, uppblåsbar sådan. Ungefär som en sån för barn men större och högre (åtminstone 75cm) och av bra kvalitet. Har någon nån idé om var man borde vända sig? Har sökt runt på internet, men inte hittat något..
Citera
2007-03-16, 02:36
Medlem
tjaboooos avatar
skippa dom, polarn försökte köra sån i trädgårn med resultatet att flytringen började läcka under vintern.

på hösten tömde han bassängen och hängde upp den i garaget så den torka och förvarade sen det hela efter tillverkarens specifikationer och trots detta höll dom bara 1år, och nej han köpte inte den billigaste skiten som finns.

satsa antingen på en med ram eller så bygger du helt sonika en egen av trä och pressening.
Citera
2007-03-16, 08:19
Medlem
Okänds avatar
Här >> Länk
Citera
2007-03-16, 12:18
Medlem
Magruders avatar
Tjaboooo: Förstår att man inte kan vänta sig mycket av kvalitén på såna här grejer, men om man har den inomhus?

Okänd: Precis vad jag letade efter, tack och bock.

Följdfråga: Säg att jag som sagt har bassängen inomhus, i ett utrymme med våttapet. Hur mycket vikt kan man vänta sig att golvet kan bära upp? Modellen som på den där sidan håller 2278l är 2.45 i diameter.
Citera
2007-03-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magruder
Följdfråga: Säg att jag som sagt har bassängen inomhus, i ett utrymme med våttapet. Hur mycket vikt kan man vänta sig att golvet kan bära upp? Modellen som på den där sidan håller 2278l är 2.45 i diameter.

Omöjligt att svara på utan med information. Det är ju inte huruvida det finns våtrumstapet på väggarna som avgör hur mycket golvet bär. Du får nog ta och berätta vad det är för bjälklag..
Citera
2007-03-16, 21:43
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magruder
Tjaboooo: Förstår att man inte kan vänta sig mycket av kvalitén på såna här grejer, men om man har den inomhus?
håller inte i längden ändå :/

sen bör du tänka på vad som händer om bassängen spricker i sidan och 2000+ liter vatten forsar ut i värsta deep impact våg, en liten tröskel på 1dm räcker inte på långa vägar oh finns inte en brunn som kan svälja dom mängderna med vatten fort.

kolla också hur det är med försäkringar, speciellt om du bor i villa för vattenskador är allt annat än billiga att åtgärda.
Citera
2007-03-17, 10:42
Medlem
D69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
skippa dom, polarn försökte köra sån i trädgårn med resultatet att flytringen började läcka under vintern.

på hösten tömde han bassängen och hängde upp den i garaget så den torka och förvarade sen det hela efter tillverkarens specifikationer och trots detta höll dom bara 1år, och nej han köpte inte den billigaste skiten som finns.

satsa antingen på en med ram eller så bygger du helt sonika en egen av trä och pressening.

Vi har haft våran i 2 år nu utan problem. Tror märket heter Intex. Till den följde det dessutom med en lagningssats om olyckan skulle vara framme. Våran pool köpte vi på Coop Forum men dom finns på många större varuhus har jag sett. Jag tror dock att det är fel säsong nu, dom brukar plockas fram i butikerna när det börjar bli säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in