2017-03-07, 23:39
Medlem
Fiins tydlgen ett gigantiskt arkiv, här är en dokumentär:

https://www.youtube.com/watch?v=LxZE5GdpwUo&t=337s
Citera
2017-03-25, 14:05
Medlem
Läthers avatar
Ser att vissa arkivsläpp finns tillgängliga igen (för vettig peng). One Shot Deal, Buffalo, Carnegie Hall mm

https://www.amazon.de/s/ref=sr_st_date-desc-rank?rh=n%3A255882%2Cp_32%3AFrank+Zappa&qid=149044 7038&sort=date-desc-rank
Citera
2017-04-15, 16:21
Medlem
Geomeisters avatar
Blev min första Zappa idag när jag var på shoppingtur. Hots Rats blev det!
Citera
2017-07-27, 06:31
Medlem
Läthers avatar
Köpte Carnegie Hall nyligt. Har bara hört på de 2 första skivorna än. Måste säga att det är en riktigt bra liveskiva.
Citera
2017-07-27, 07:05
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Bobby Brown Goes Down är en riktig skitlåt som jag näst intill kräks av varje gång jag hör den. Att den dessutom är totalt sönderspelad på precis varenda festivalcamping gör inte saken bättre. Trots detta får jag känslan av att Frank Zappa kanske har gjort något annat som är bra på riktigt. Någon här som kan namedroppa några bra låtar av honom?
Citera
2017-07-27, 07:29
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Bobby Brown Goes Down är en riktig skitlåt som jag näst intill kräks av varje gång jag hör den. Att den dessutom är totalt sönderspelad på precis varenda festivalcamping gör inte saken bättre. Trots detta får jag känslan av att Frank Zappa kanske har gjort något annat som är bra på riktigt. Någon här som kan namedroppa några bra låtar av honom?

Håller med om att det är den sämsta, och då är jag ett stort fan av Zappa. Jadå, nästan allt han gjort är bättre än just den låten (som jag tycker). Några är bl.a.

Black Napkins - fr. Zoot Alures (hela den skivan är bra)
Hans första skiva med mothers of invention - Freak out
Skivan Aphostrofe, en av hans bästa.
Hela skivan "Sheik Yerbouti UTOM just låten B. Brown

Nämner de skivorna då jag inte vet vilka låtar du skulle komma att gilla.
Citera
2017-07-27, 07:30
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Håller med om att det är den sämsta, och då är jag ett stort fan av Zappa. Jadå, nästan allt han gjort är bättre än just den låten (som jag tycker). Några är bl.a.

Black Napkins - fr. Zoot Alures (hela den skivan är bra)
Hans första skiva med mothers of invention - Freak out
Skivan Aphostrofe, en av hans bästa.
Hela skivan "Sheik Yerbouti UTOM just låten B. Brown

Nämner de skivorna då jag inte vet vilka låtar du skulle komma att gilla.
Tack för tipsen! Ska kollas upp inom en snar framtid.
Citera
2017-07-27, 08:45
Medlem
Två skivor med Zappa jag tycker är ett måste förutom tidigare nämnda.

Over-Nite Sensation.
One Size Fits All.
Citera
2017-07-27, 13:47
Medlem
Citat:

jag tkr zappa är för svårsvald. däremot har jag hittat "camarillo brillo". den tror jag o den känns som en bra "instegslåt" med zappa. den låter lite "folk" t.om. skitbra låt verkligen. youtube håller med:

Citat:
This is the album that turned me on to Frank. Prior I did not care much for his stuff. It was a bit too incoherent for me I guess. This album cleared the fog! Great stuff. Funny, great musicians, great lyrics! Also turned me onto Jean Luc Ponty.

den bört du spela på festival-campet. håller med , den där "brown" suger kuk verkligen. har inte fattat grejjern heller

lyssna den på spotify, inte youtube. stor ljudkvalité skillnad av ngn anledning.
Senast redigerad av avishaman 2017-07-27 kl. 13:53.
Citera
2017-08-09, 23:37
Medlem
Citat:

Kolla:

One Size Fits All
Roxy & Elsewhere
You Are What You Is
Citera
2017-08-09, 23:41
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Tack för tipsen! Ska kollas upp inom en snar framtid.
Kul att du upptäcker Zappa Jag tror du skulle gilla Sleep Dirt, kolla in den.
Citera
2017-08-10, 00:08
Medlem
DMfanNo1s avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in