2007-03-14, 00:16
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Dessa kan stundtals ligga nära varandra, men det är en ganska så stor skillnad på när vin- och öltipsarna pratar och när det snackas om hur full man kan kröka sig för 100 spänn eller om man kan filtrera bort kräkmedel ur t-röd med en limpa och lite magi.

Jag tycker alkoholforumet borde delas upp i två, saker som handlar om att bli full, vad man gör när man är full och allt annat rusmässigt ser jag gärna att det ligger kvar. Men diskutioner som är av mer matkulturell typ kan väl hamna i ett underforum till mat & dryck. Det heter för all del mat och dryck, så om det hade modererats så att trådarna hade hamnat rätt hade jag nöjt mig med det.

Alkoholhaltig dryck är ju faktist en stor jävla bit av matkulturen och att ha öltips, ölklubb, vinprovning och annat är ju ganska mycket mer finsmakeri än drogkultur. Känns lite trist när man gillar att läsa öltips men de flesta trådarna handlar om vad man har snott med sig hem på fyllan eller den tjugotredje tråden där någon frågar om man kan skjuta alkohol intravenöst.

Mina två ören... // Dr.Jekyll
Citera
2007-03-14, 09:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Vi har redan forumet "Mat & dryck", så vill man fråga vilken öl man skall ha till sin varmkorv kan man göra det där... Precis som vi har ett medicinforum där man kan diskutera de smärtstillande effekterna av morfin...

I min mening så skall alla drogforum handla om rusmedel... Vet inte heller om dopingforumet passar så bra där... Det har ju mer med medicin och träning att göra...
Citera
2007-03-14, 15:52
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vi har redan forumet "Mat & dryck", så vill man fråga vilken öl man skall ha till sin varmkorv kan man göra det där... Precis som vi har ett medicinforum där man kan diskutera de smärtstillande effekterna av morfin...

I min mening så skall alla drogforum handla om rusmedel... Vet inte heller om dopingforumet passar så bra där... Det har ju mer med medicin och träning att göra...

Kan man inte flytta över frågor som gäller smak till mat & dryck isf?
Citera
2007-03-14, 15:56
Medlem
Legimitations avatar
Bouquet å bouquet, de e väl yrsla man vill åt?
Citera
2007-03-14, 18:53
Moderator
tobess avatar
I och med att vi satsade på en kvalitetshöjning i alkoholforumet så har vi också spånat på lite olika lösningar med det. Troligtvis kommer det att göras något åt det i närmsta framtiden, så fort vi har gått igenom alla aspekter av de olika förslagen som finns och kommit fram till någon slags koncensus.

Rent generellt kan jag dock bara hålla med, det är tråkigt att så stor del av alkoholforumet ska tas upp av frågor som bara handlar om hur full man blivit, vad det värsta man druckit men fortfarande blivit full på är osv, istället för dryckerna i sig.

Kan inte annat än ställa mig frågande till hur pass stor del av dessa frågor som ställs av såna som har här att göra (dvs, är över 18 år) ..
Citera
2007-03-14, 20:57
Medlem
Jag personligen skulle hellre se att vi fick ett underforum där man kunde diskutera tillverkning av alkohol.

Drogodlingen finns ju, men det är ju mer inriktat till odling av droger o inte tillverkning av alkohol.

mvh BB
Citera
2007-03-14, 23:46
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Rent generellt kan jag dock bara hålla med, det är tråkigt att så stor del av alkoholforumet ska tas upp av frågor som bara handlar om hur full man blivit, vad det värsta man druckit men fortfarande blivit full på är osv, istället för dryckerna i sig.

Jag tycker absolut att berusningen fyller en viktig del av alkoholavdelningen, då det är ett berusningsmedel. Man måste däremot ta hänsyn till att det är ett berusningsmedel man inte nödvändigtvis behöver bruka för berusningens skull, utan även smaken.
Därför bör avdelningarna vara skilda, alternativt, som Nemesis nämnde, hänvisa till Mat & Dryck.
Det bästa vore att göra ett underforum där. Man kanske kunde dela upp Mat i en avdelning och Dryck i en annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in