Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-13, 11:54
Medlem
KchefenLs avatar
bästa fildelningsprogrammet för mac?
limewire?
dc++?
gnutella?

inte ett torrent program alltså utan ett p2p?
Citera
2007-03-13, 12:16
Medlem
felstavadds avatar
Jag har börjat köra Frostwire: http://www.frostwire.com/

Påminner om Limewire men är helt gratis. Annars är det ju inte svårt att få tag på riktiga versioner av typ Limewire. Om jag fattat rätt så använder sig Limewire och Frostwire av Gnutella nätverket så tillgången är väl det samma.

Enkelt och basic utan strul, Limewire har väl iofs fler funktioner, men kjag tycker Frostwire känns bättre helt enkelt..

När det gäller DC++ så får nån annan ge förslag för det är inget jag kan nåt om.
Citera
2007-03-13, 12:20
Medlem
miklons avatar
Shakespeer fungerar rätt bra för DC. Min erfarenhet är att det är lite ostabilt, men det verkar flyta på fint för de flesta, trots att det bara är beta än så länge.
Citera
2007-03-13, 15:57
Bannlyst
Limewire är väl det bästa om man är ute efter enstaka mp3or och liknande anser jag. Fattar inte alls varför folk gillar shakespeer :S
Citera
2007-03-13, 18:42
Medlem
RötLökens avatar
Ja, vill man ha enstaka mp3 så är LimeWire väldigt bra.
Citera
2007-03-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Limewire är väl det bästa om man är ute efter enstaka mp3or och liknande anser jag. Fattar inte alls varför folk gillar shakespeer :S
För att man vill komma åt DC-hubbar. Finns det nån bättre DC-klient för mac?
Citera
2007-03-16, 14:34
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Shakespeer är den enda som duger enligt mig.
Finns det inte någon bra klient i ncurses som man kan köra? Så kan jag släppa vnc helt och hållet. Skulle vara guld.
Citera
2007-03-16, 14:37
Medlem
Schwenkes avatar
Vad har du för internet-uppkoppling?
För om du har bra uppkoppling (t.ex. 10/10) så kommer du in på bra hubbar och då krossar DC++ allt motstånd (enligt mig).

Om du har bra uppkoppling och vill veta om några bra hubbar så kan du p:ma mig .

Peace
Citera
2007-03-16, 15:41
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Shakespeer är den enda som duger enligt mig.
Finns det inte någon bra klient i ncurses som man kan köra? Så kan jag släppa vnc helt och hållet. Skulle vara guld.

ldcc är en ncurses-baserad klient, men den verkar inte vara aktiv längre (senaste versionen kom 2004):

http://www.softservice.com.pl/ldcc/

En annan textbaserad klient är microdc2:

http://corsair626.no-ip.org/microdc/

Kräver gcc.
Citera
2007-03-16, 15:49
Medlem
Dan-Banans avatar
Nu tänker jag vara en besserwisser och hoppa in att säga att torrent-protokollet också är P2P. Hej då å ha en trevlig helg!
Citera
2007-03-16, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
För att man vill komma åt DC-hubbar. Finns det nån bättre DC-klient för mac?

Varför? Nä men visst shakespeer är typ den enda fungerande dc++ klienten för mac.. men bra är den fan icke.
Citera
2007-03-16, 17:56
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Varför? Nä men visst shakespeer är typ den enda fungerande dc++ klienten för mac.. men bra är den fan icke.

Vad är det dåliga då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in