2007-03-12, 20:33
Medlem
Gammgubbens avatar
När jag klickar på "Trådlös anslutning" i Kontrollpanelen så händer absolut ingenting. Det har funkat tidigare, men inte längre.

Jag har en infraröd USB-adapter (tredjeparts-programvara) för att kunna tanka över bilder från mobilen. Datorn hittar USB-adaptern men inte programvaran. Detta ska ju ställas in i "Trådlös anslutning" i Kontrollpanelen, som alltå inte reagerar på tilltal.

Vad kan ha hänt? Hjälp
Citera
2007-03-13, 02:54
Medlem
kklasens avatar
Vad jag vet så är det du pratar om ett program som följer med windows, inte någon tredje-parts programvara. Om windows hittar en IR-enhet och när du har installerat denna med rätt drivrutiner så ska alternativet du pratar om i kontrollpanelen dyka upp... Och du kan i övrigt hitta den här: C:\WINDOWS\system32\irftp.exe Om du har windows i C:\WINDOWS\.

Prova att avinstallera alla drivrutiner och programvara till enheten och installera om dem!
Citera
2007-03-13, 13:05
Medlem
Gammgubbens avatar
Jag kanske uttryckte mig lite luddigt. Tredjepartsprogramvaran är drivrutinen till IR-adaptern.
Naturligtvis hör Trådlös anslutning i Kontrollpanelen till Windows.

Jag har provat att avinstallera och ominstallera, men fortfarande hånder det ingenting när jag försöker öppna Trådlös anslutning.

Ska prova med länken du gav. Återkommer med resultat.

Edit: Kan irftp.exe ha pajat? Kan den det? Går det i så fall att tanka ner en ny nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in