2007-03-12, 17:16
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Vad är det med cuckold's egentligen?
Hur kan en person utsätta sig för den här typen
av total förnedring? Hur mår personen psykiskt?
Att det finns personer som befinner sig på sånna
här lågvattenmärken är för mig ibland omöjligt
att tro. Visst, okej det finns porrullar som
heter "Please bang my wife" men i dom så är
det ju bara två skådisar och inga riktiga par.
Men att det sen finns par som gör det här på
riktigt. Ibland så sker tydligen hela förloppet
så att mannen upptäcker man hans fru är otrogen
men han gör ingen åt det. Han gillar alltså
den där känslan av hjälplöshet. Snacka om att
vara självhatare.
Min teori är att det måste ligga något
tung psykiskt och i dom flesta fall omedvetet
problem bakom sånt här beteende.

Vad tror folk i allmänhet om det här?

För personer som inte vet vad fan jag snackar om:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=365176
Citera
2007-03-15, 00:54
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernard_Black
Vad är det med cuckold's egentligen?
Hur kan en person utsätta sig för den här typen
av total förnedring? Hur mår personen psykiskt?
Att det finns personer som befinner sig på sånna
här lågvattenmärken är för mig ibland omöjligt
att tro. Visst, okej det finns porrullar som
heter "Please bang my wife" men i dom så är
det ju bara två skådisar och inga riktiga par.
Men att det sen finns par som gör det här på
riktigt. Ibland så sker tydligen hela förloppet
så att mannen upptäcker man hans fru är otrogen
men han gör ingen åt det. Han gillar alltså
den där känslan av hjälplöshet. Snacka om att
vara självhatare.
Min teori är att det måste ligga något
tung psykiskt och i dom flesta fall omedvetet
problem bakom sånt här beteende.

Vad tror folk i allmänhet om det här?

För personer som inte vet vad fan jag snackar om:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=365176
Haha nu har 324 pers. läst det här men ingen har någon åsikt.
Snacka om forum va?
Citera
2007-03-15, 01:02
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag misstänker att cuckolds (kan någon förklara dett ords etymologi) i själva verket är extremt aggressiva. Tänk nu: De vill att andra ligger med frun. Om de själva inte deltar i själva akten så kan de fantisera hur mycket de vill. Och då fantasin alltid överträffar fysiska handlingar så uppstår ganska snart en viss diskrepans. Inte så att cuckoldnissen inbillar sig totalt orealistiska saker, men han kan vara extremt pådrivande om frun har en formsvacka och helt enkelt inte är speciellt intresserad av sex: "Skall du inte klä dig lite slampigare för att visa att du är bättre än jag?", "Hej! Är det någon som vill disktuera min fru? Ja, jag är ju en gift mes. Berätta nu om hur du vill knulla henne." och "Hejsan! Hon där borta i baren är min otrogna fru."
Citera
2007-03-15, 01:14
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag misstänker att cuckolds (kan någon förklara dett ords etymologi) i själva verket är extremt aggressiva. Tänk nu: De vill att andra ligger med frun. Om de själva inte deltar i själva akten så kan de fantisera hur mycket de vill. Och då fantasin alltid överträffar fysiska handlingar så uppstår ganska snart en viss diskrepans. Inte så att cuckoldnissen inbillar sig totalt orealistiska saker, men han kan vara extremt pådrivande om frun har en formsvacka och helt enkelt inte är speciellt intresserad av sex: "Skall du inte klä dig lite slampigare för att visa att du är bättre än jag?", "Hej! Är det någon som vill disktuera min fru? Ja, jag är ju en gift mes. Berätta nu om hur du vill knulla henne." och "Hejsan! Hon där borta i baren är min otrogna fru."
Det är ju just det dom inte är. Jag tror att cuckolds är motsatsen till alfa hanen. Cuckoldnissar, som du säger det, vill ju bli dominerade av sin fru. Alltså att hon har kontrollen och han har ingenting. I vissa förhållanden så har kvinnan som mål att, så att säga, feminisera mannen. Hon tvingar på honom kvinnokläder och ger honom ett tjejnamn för att han inte ska se sig som en man längre. Jag har läst en del om det här på senaste tiden och trots att jag skulle säga att jag har ett väldigt starkt psyke så måste jag erkänna att ibland måste jag ta pauser i läsningen. Det är chockande att läsa om hur deras tillvaro är. Bland det sjukaste jag läst.
Citera
2007-03-15, 01:20
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det är ju just det dom inte är. Jag tror att cuckolds är motsatsen till alfa hanen. Cuckoldnissar, som du säger det, vill ju bli dominerade av sin fru. Alltså att hon har kontrollen och han har ingenting. I vissa förhållanden så har kvinnan som mål att, så att säga, feminisera mannen. Hon tvingar på honom kvinnokläder och ger honom ett tjejnamn för att han inte ska se sig som en man längre. Jag har läst en del om det här på senaste tiden och trots att jag skulle säga att jag har ett väldigt starkt psyke så måste jag erkänna att ibland måste jag ta pauser i läsningen. Det är chockande att läsa om hur deras tillvaro är. Bland det sjukaste jag läst.
Feminisering i form av kvinnokläder och kvinnonamn kände jag inte till.
Däremot så misstänker jag ändå att cuckolds kan vara rejält aggressiva och dominanta - på sitt sätt. Bara för att någon har samma livsstil som Jan Guillo så betyder det inte att de är alfahannar. Påfallande många "karlakarlar" är snarast att betrakta som skitnödiga dragkings. Om du vet skillnaden mellan mjuk och hård makt så tror jag att du förstår vad jag menar.
Citera
2007-03-15, 01:27
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Citat:
Feminisering i form av kvinnokläder och kvinnonamn kände jag inte till.
Däremot så misstänker jag ändå att cuckolds kan vara rejält aggressiva och dominanta - på sitt sätt. Bara för att någon har samma livsstil som Jan Guillo så betyder det inte att de är alfahannar. Påfallande många "karlakarlar" är snarast att betrakta som skitnödiga dragkings. Om du vet skillnaden mellan mjuk och hård makt så tror jag att du förstår vad jag menar.
Vadå Jan Guillo?
Citera
2007-03-15, 01:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Vadå Jan Guillo?
OK, kanske ett dåligt exempel. Men det finns män som formligen sprutar skithård M-A-N-L-I-G-H-E-T omkring sig. De har alla attributen och gör alla rätt saker. Och visst finns det de som faktiskt lovar vad de håller, men en hel del är att betrakta som just skitnödiga dragkings som spelar dålig amatörteater.

Jag menar att vissa, men inte alla, cuckolds uppvisar en aggressivitet och dominans som "dragkingsen" aldrig kommer i närhet av - just för att de får frun dit hon vill utan att det alltid är uppenbart.

Om vi vänder på det: Skulle du orka med en fru som utåt är en dörrmatta samtidigt som hon diskret ordnar så att du kan "bedra" henne? Jag skulle inte det.

MVH
/HL
Citera
2007-03-15, 01:44
Medlem
Bernard_Blacks avatar
Citat:
OK, kanske ett dåligt exempel. Men det finns män som formligen sprutar skithård M-A-N-L-I-G-H-E-T omkring sig. De har alla attributen och gör alla rätt saker. Och visst finns det de som faktiskt lovar vad de håller, men en hel del är att betrakta som just skitnödiga dragkings som spelar dålig amatörteater.

Jag menar att vissa, men inte alla, cuckolds uppvisar en aggressivitet och dominans som "dragkingsen" aldrig kommer i närhet av - just för att de får frun dit hon vill utan att det alltid är uppenbart.

Om vi vänder på det: Skulle du orka med en fru som utåt är en dörrmatta samtidigt som hon diskret ordnar så att du kan "bedra" henne? Jag skulle inte det.

MVH
/HL
Det kan jag hålla med om det där. Tror inte att någon skulle klara en sån fru om man inte skulle ha dominansbehov.
Citera
2007-03-15, 01:45
Medlem
Vrövhåls avatar
Ett väldigt skojigt ord är det iaf..cuckold! haha
Själv skulle jag ta livet av mig om jag blev tvungen att bevittna hur min partner blir påsatt av en annan man.
Sitter de bara tysta i ett hörn och tittar på, eller får de åtminstone runka lite?
Citera
2007-03-15, 01:47
Medlem
Kojaks avatar
Man kan vända på steken, är man svag eller mår dåligt så har man ett otroligt behov av bekräftelse och skulle aldrig klara av att se sin flickvän/ fru med någon annan.
Däremot, står man på fast mark, är nyfiken, tänder på att spela sina sinnen på en sträng lyra så tror att man verkligen kan tända på scenariot.

Citera
2007-03-15, 01:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om det där. Tror inte att någon skulle klara en sån fru om man inte skulle ha dominansbehov.
Vi talar väl inte förbi varandra nu? Att strunta i om ens partner bedrar en eller ej och inte lägga sig i är passivt. Men att förvänta sig och arbeta för att bli "bedragen" stup i kvarten är tecken på dominans.

MVH
/HL
Citera
2013-01-13, 17:13
Medlem
Puffsis avatar
Citat:

Tror nog att du har fått det lite om bakfoten. Det finns otroligt många grenar inom cuckolding också.
Själv lever jag i ett liknande förhållande. Vi är väldigt säkra i varandra, lyhörda till varandras sexuella begär, där fetischen rotar sig. Det handlar inte om att förnedra den andra, utan att partnern ska frigöra sina sexuella luster.
Allt efter hen blir mer frigjord så anser åtminstone jag att sinnena blir mer frigjorda, som att det finns en aura av kåthet efter akten. Det handlar inte om förnedring, inte det minsta. Jag sätter upp reglerna och därav blir det dominans som anspelande faktor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in