2007-03-18, 21:38
Medlem
TiniZs avatar
Bumpar för första gången.

Jag behöver hjälp igen. Min hjärna har lossnat! Behöver tankar och motiveringar till varför det var viktigast etc. etc.

Tack så mycket!
Citera
2007-03-19, 02:01
Medlem
Fundera på detta förslag

Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
God middag! Jag har precis fått reda på att jag fick "underkänt" på ett arbete om Isaac Newton. Arbetet gällde hans upptäckter och hans liv, den enda uppgiften som inte var med, enligt min lärare, var hans allra viktigaste upptäckt och det var just den som var mest betygsgrundande. //M

Det gäller tydligen lärarens subjektiva uppfattning om vad som är viktigast.
Försök med Newtons bok "Principia Mathematica".
Där finns tydligen alla hans vetenskapliga arbeten publicerade.

Du hittar den på http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophiae_Naturalis_Principia_Mathematica

Som inleder:
Citat:
The Philosophiae Naturalis Principia Mathematica (Latin: "mathematical principles of natural philosophy", often Principia or Principia Mathematica for short) is a three-volume work by Isaac Newton published on July 5, 1687.
It contains the statement of Newton's laws of motion forming the foundation of classical mechanics as well as his law of universal gravitation. He derives Kepler's laws for the motion of the planets (which were first obtained empirically).

In formulating his physical theories, Newton had developed a field of mathematics known as calculus. However, the language of calculus was largely left out of the Principia. Instead, Newton recast the majority of his proofs as geometric arguments.

Lycka till
Ingvar,
som också har "A great Theory".
www.theuniphysics.info
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem