2007-03-12, 12:59
Moderator
Strix m/94s avatar
...ges ut ända till slutet. Detta borde rendera förlaget ett hedersomnämnande för en kulturgärning. Nu går det snart att få denna klassiska serie komplett på svenska. Än leva gamla gudar!
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_14798194.asp
Citera
2007-04-22, 17:38
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Nu är #40 ute i handeln, det var verkligen inte helt fel, har hela serien nu.
En av dom absolut bästa serierna enligt mig, och stort tack till förlaget för att dom tryckte ut hela serien, trodde aldrig det skulle hända!
Citera
2007-04-22, 20:28
Bannlyst
Oj vad trevligt att bli påmind om Prins Valiant
Som ung grabb satt man ju klistrad och läste seriealbumen. Tror även jag har ett 10-tal kvar på vinden eller liknande. Men 40 har jag då inte läst. Vad kostar ett seriealbum i dagens läge och var kan man vända sig för att hitta ett bra utbud? Finns det något liknande Adlibris när det gäller serieböcker som man kan köpa online i lugn och ro?
Citera
2007-04-24, 16:07
Medlem
the_mountains avatar
Adlibris säljer de sista 10 eller så, men där verkar det som om de första banden har slutat tryckas.
Citera
2007-04-24, 16:21
Bannlyst
Var ett gäng ja..
http://www.adlibris.se/searchresult.aspx?&search=quickfirstpage&quickvalu e=Prins+Valiant&title=Prins+Valiant&inventory1=1&i nventory2=2&inventory4=4&fromproduct=False&onlyloc allanguage=1
Citera
2007-04-28, 20:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Fantastisk serie...

...av en fantastisk serieskapare, Hal Foster. Här några fakta: http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Valiant
Citera
2007-04-28, 21:22
Medlem
blöjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Wordsworth
Oj vad trevligt att bli påmind om Prins Valiant
Som ung grabb satt man ju klistrad och läste seriealbumen. Tror även jag har ett 10-tal kvar på vinden eller liknande. Men 40 har jag då inte läst. Vad kostar ett seriealbum i dagens läge och var kan man vända sig för att hitta ett bra utbud? Finns det något liknande Adlibris när det gäller serieböcker som man kan köpa online i lugn och ro?

http://www.alvglans.se har ett stort utbud, dom lär ha prins valiant, kolla där!
Citera
2007-09-21, 19:48
Medlem
slutagnälls avatar
Prins Valiant?

Någon mer än jag som gillar denna serie?

Har försökt hitta den på nätet någonstans utan att lyckas - fildelningsforumet gav noll. Så nu försöker jag här, någon som vet var man kan finna den? Den finns inte på zcultfm.com iaf.
Citera
2010-06-21, 22:57
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Någon mer än jag som gillar denna serie?

Har försökt hitta den på nätet någonstans utan att lyckas - fildelningsforumet gav noll. Så nu försöker jag här, någon som vet var man kan finna den? Den finns inte på zcultfm.com iaf.
Tre år senare, fortfarande ingen Prins Valiant på nätet vad jag kan hitta heller. Nån jävla fanboy i hela världen borde ju ha scannat in alla album vid det här laget...
Citera
2010-06-25, 22:09
Medlem
Mehrs avatar
Detta var väldigt intressant, hade aldrig hört talas om denna karaktär. Tack för tipset Strix

Ska undersöka detta...
Citera
2010-06-26, 13:57
Medlem
ButterFaces avatar
Har läst prins valiant till ungefär album 25, mycket bra serie!
Får väl ta och köpa/låna resten på biblan då
Citera
2010-06-27, 21:42
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Tre år senare, fortfarande ingen Prins Valiant på nätet vad jag kan hitta heller. Nån jävla fanboy i hela världen borde ju ha scannat in alla album vid det här laget...
Man kunde tro det, men tydligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av ButterFace
Har läst prins valiant till ungefär album 25, mycket bra serie!
Får väl ta och köpa/låna resten på biblan då
Jaha du, vill du berätta var du hittade dem, eller dela med dig? Fram till album nio har jag hittat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in