2007-03-12, 09:21
Bannlyst
Jag har frågat Telenors kundtjänst och tydligen finns möjligheten, men sen började hon gagga om mitt telefonnummer och så vidare och det hade jag ingen lust att ge ut eftersom jag inte bestämt mig än.

Alltså; jag har ett Telenor 99-abbonemang med ett års bindningstid kvar. Jag vill nu höra om era erfarenheter eller kunskaper förvärvade på annat sätt av att säga upp abbonemang hos Telenor innan bindningstidens utgång.
Kommer det kosta mig 12*99, eller mer, eller mindre, att säga upp abbonemanget?
Mitt nummer vill jag ha kvar, kan det försvåra/fördyra saken?

Tack på förhand för svar.
Citera
2007-03-12, 12:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itma Hoha
Jag har frågat Telenors kundtjänst och tydligen finns möjligheten, men sen började hon gagga om mitt telefonnummer och så vidare och det hade jag ingen lust att ge ut eftersom jag inte bestämt mig än.

Alltså; jag har ett Telenor 99-abbonemang med ett års bindningstid kvar. Jag vill nu höra om era erfarenheter eller kunskaper förvärvade på annat sätt av att säga upp abbonemang hos Telenor innan bindningstidens utgång.
Kommer det kosta mig 12*99, eller mer, eller mindre, att säga upp abbonemanget?
Mitt nummer vill jag ha kvar, kan det försvåra/fördyra saken?

Tack på förhand för svar.

Självklart får du säga upp ditt abonnemang. Ingen kan tvinga dig. Men du självklart får betala kostnaden för kvarstående bindningstid. Om den kostnaden är kvartstående månader * månadskostnaden eller om det är en fast summa kan du utläsa av ditt kontrakt. Eller så ringer du dem igen, uppger ditt telefonnummer och frågar vad det skulle kosta. Tror att Telenor har bättre koll på ditt avtal än FB.
Citera
2007-03-12, 15:40
Medlem
Säg att du har problem med täckning eller något sånt strul(Vilket i det här fallet extremt rimligt), och du vill portera till en annan operatör. Då tas bindningstiden bort, självklart får du betala återstående summa i en klump.
Citera
2007-03-12, 15:51
Bannlyst
Okej, tackar för svaren.
Och ja, jag förstår såklart att Telenor vet bättre och att jag kommer/skulle komma att få betala en klumpsumma, men jag undrade om någon varit med om något liknande och visste ungefär vad som gäller, och hur praxis ser ut ungefär.
Citera
2007-03-12, 17:21
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itma Hoha
Okej, tackar för svaren.
Och ja, jag förstår såklart att Telenor vet bättre och att jag kommer/skulle komma att få betala en klumpsumma, men jag undrade om någon varit med om något liknande och visste ungefär vad som gäller, och hur praxis ser ut ungefär.

Slutfaktura kan du alltid få vid flytt av numret till annan operatör, och då betalar du återstående månadsavgifter som är kvar av bindningstiden.
Ring Telenor och meddela att du ska portera ut numret (då kan du även höra vad slutfakturan blir) och införskaffa sedan t.ex. ett kontantkort eller abonnemang från någon annan operatör som du porterar numret till.
Citera
2007-03-12, 18:46
Medlem
Dom kan släppa en spärr så att den andra operatören kan utportera ditt nr trotts bindningstid. När den andra operatören har gjort detta så skickas din slutfaktura Då går du såklart miste om de 99 du får ringa upp varje månad :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in