2007-09-13, 16:12
Medlem
Gronabuddahs avatar
Question:" No way could the government possibly guard the entire Ice Wall! It would take too many men! Millions of men!"

Answer:
- Not really. You could do it with a few hundred and some basic equipment.

lol
Citera
2007-09-13, 18:15
Medlem
Grådjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Här är en bild på hur en platt jord skull existera i rymden:
http://static.howstuffworks.com/gif/creationism-3.jpg

Det finns mer seriösa bilder.
http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=1264&start=16

De andra planeterna är ju runda
Citera
2007-09-15, 09:56
Bannlyst
Som orwell säger så vackert, om du säger att jag kan flyga och jag säger att jag kan flyga, då kan jag flyga. (Även fast jag står kvar på marken i den benämningen vi tänker oss idag, tankar är beroende av ord)
Om alla säger att jorden är platt, och ordet "rund" elimineras från språket så kommer ingen att kunna uttrycka sin syn på att jorden verkligen är rund. Endast vid ett sånt fall kommer betydelsen av att jorden är rund komma att accepteras.
Citera
2007-09-15, 12:11
Medlem
zapios avatar
hoppas att ingen på flashback tror på det där..
Citera
2007-09-16, 00:03
Medlem
C.A.Tls avatar
Får jag fråga, varför skulle man vilja dölja sanningen om att jorden är platt (ifall det nu var så)?
Citera
2007-09-16, 00:32
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Får jag fråga, varför skulle man vilja dölja sanningen om att jorden är platt (ifall det nu var så)?

Q: "What is the motive behind this conspiracy?"

A: The motive is unknown although it is probably money

Detta är nog den löjligaste jävla konspirationsteorin på flashback någonsin jag orkar inte ens vara konstruktiv. YOU SUCK.
Citera
2007-09-17, 10:47
Medlem
Jag är nyfiken på hur det här med "horisont" fungerar.
Ifall jorden vore platt så skulle man väl kunna se svinlångt med en riktigt bra kikare? (På havet dvs...)

Det kanske förklaras på dårarnas hemsida, likaså ifall jorden är den enda planeten som är platt, eller om tex månen är en platt skiva som cirkulerar vänd mot jorden...
Citera
2007-09-17, 10:54
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Jag är nyfiken på hur det här med "horisont" fungerar.
Ifall jorden vore platt så skulle man väl kunna se svinlångt med en riktigt bra kikare? (På havet dvs...)
Nej, vattenångorna samt luften förhindrar en att se så långt. Detta är faktiskt teoretiskt möjligt i en viss mån. Hursomhelst så öppnade jag en liknande tråd på FE-forumet där jag undrade om det var möjligt att se jordens kant om man kom till en tillräckligt hög höjd, tillräckligt nära horisonten utan att konspirations-agenterna vid isväggen skulle attackera en. Tråden lämnades öde åt sitt öde när jag hade brutit igenom deras argument, lol. Trist.
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Det kanske förklaras på dårarnas hemsida, likaså ifall jorden är den enda planeten som är platt, eller om tex månen är en platt skiva som cirkulerar vänd mot jorden...
Vissa FlatEarthare tror att alla andra planeter är platta men vridna mot jorden så att de ser runda ut, precis som med solen och månen.
Citat:
Ursprungligen postat av Grådjur
De andra planeterna är ju runda
Ja, det ska tydligen inte spela någon roll, jorden är fortfarande platt för att den är "speciell."
(Seriöst, detta är svaret du får)
Citera
2007-11-07, 23:48
Medlem
huh?s avatar
Vad finns det för vetenskapliga bevis för att jorden skulle vara rund? I alla andra trådar måste folk lägga fram bevis för att stärka det dom säger.

Det mest logiska är ju om Jorden skulle vara platt, så därför är det ni som tror att Jorden är rund som måste lägga fram bevisen.
Citera
2007-11-10, 01:30
Medlem
Citat:
Q: "If you're not sure about the motive, why do you say there is a conspiracy?"

A: Well it's quite simple really; if the earth is in fact flat, then the governments must be lying when they say it isn't.

Citera
2007-11-10, 09:19
Medlem
Airbuzzs avatar
Snackade med en kille på YouTube som hade beställt en jordglob från Flat Earth Society, levererades ihoprullad i ett litet papprör... Haha! Roliga är de i alla fall!
Citera
2007-11-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Vad finns det för vetenskapliga bevis för att jorden skulle vara rund? I alla andra trådar måste folk lägga fram bevis för att stärka det dom säger.

Det mest logiska är ju om Jorden skulle vara platt, så därför är det ni som tror att Jorden är rund som måste lägga fram bevisen.

Fysiken förklarar ganska klart varför planeter inte är platta. Det vi ser går inte ihop med att jorden är platt helt enkelt. Sen har man sett att jorden är rund från rymden. Fast alla rymdresor kan ju vara konspirationer det med....

Och nej, det mest logiska är inte att jorden är platt. Som någon sa, det är bara att titta ut över horisonten på havet för att inse det ologiska med att jorden är platt. Fan inte ens Mankan tror att jorden är platt! Det om något är ett bevis för att jorden är rund (dock ihålig enligt honom)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in