Citat:
Ursprungligen postat av
james12
jag här varit i din situation också och snackat samma sak, vad tror du 5 miljoner människor alla var korkade? vi all trodde precis som du... ha lite tålamod om du vill hitta sanning den är där . nöja din nyfikenhet istället att plåga mig, jag gick den väg också ... De bli jobbigt som små barn: varför? men varför? men hur? för mig gick flera dagar att samla information som fattades i min huven till jag förstått äntligen. Jag kan bara bekräfta med min heder och samvete att det är inge skoj eller bluff, men tveksamhet punkter du mas hitta själv om du vill, då du fatta bättre. Det är mycket detaljer som ska tas reda på innan man byta opinion. Ta de lugnt de kommer men inte på 5 min. de är ganska stort grej med stort betydelse.
Nästan 63 miljoner röstade på Trump så ja, det finns idioter så det räcker och blir över. Ditt argument att 5 miljoner tror samma är ett argumentationsfel, "en miljard flugor kan inte ha fel, skit är gott".
Argumentum ad populum.
Tyvärr har alltför många människor blivit tillsagda att tro vissa saker som platt jord. Det skadar vår vetenskap svårt. Går vi tillbaka till medeltiden där inkvisitionen bestämde vad som var sant så är vi illa ute.
Du har en tro som avviker från gängse vetenskap så du får räkna med att bli ifrågasatt och kan inte räkna med att bli lämnad ifred. Bevisbördan ligger på den som påstår något avvikande.