2025-05-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vetenskapliga artikar om FE kommer borstas undan akademiskt iaf och det vet du... om du nu inte råkar ha ett bevis. Jag är öppen.

Det är pseudovetenskap så jag kallar det pseudovetenskap. Och det säger att jag är villig att titta på saker kritiskt

Nej det vet jag inte eftersom ingen någonsin har skrivit en vetenskaplig artikel om FE.
Citera
2025-05-11, 17:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att avstånden på Jorden stämmer med Globen men är totalt omöjliga på skivan är däremot inte en optiskt illusion.
Det förutsätter att vi lever på en glob. En presupposition fallacy som det heter på engelska. Vi antar att det är så och sedan försöker vi leta bevis för det. Ganska ovetenskapligt faktiskt
Citera
2025-05-11, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Rykte? Redan de gamla grekerna visste att Jorden var rund. Fanns ingen med kunskap som trodde att Jorden var platt 1533.

Var samtliga gamla greker överens om att jorden var sfärformad?
Citera
2025-05-11, 17:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det förutsätter att vi lever på en glob. En presupposition fallacy som det heter på engelska. Vi antar att det är så och sedan försöker vi leta bevis för det. Ganska ovetenskapligt faktiskt
Nej avstånden är säkra bevis för Jordens form. Totalt omöjligt att få ihop de kända avstånden på en skiva.
Citera
2025-05-11, 17:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej det vet jag inte eftersom ingen någonsin har skrivit en vetenskaplig artikel om FE.
Precis. Det skulle inte tillåtas eller skulle det se ut som att det tillåts till en början för att senare förstöra den personens liv eller slänga "faktoids" på artikeln. "Debunkers" skulle dyka upp.
Citera
2025-05-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ska jag posta ett dokument från NASA där dom erkänner att jorden är platt? Bara fråga mig om det här så jag inte länkar och får varning i onödan.

Att man kan approximera jorden som platt innebär faktiskt inte att de säger att jorden är platt.

Citat:
Sedan vill dom inte att det ska komma ut att dom har ljugit, gaslightat etc. Det tillhör deras agenda att ha folk att tro jorden är en spinnande glob.

Varför vill inte kineserna och ryssarna att det ska komma ut att NASA - enligt dig - har ljugit?
Citera
2025-05-11, 17:05
Medlem
Citat:
Precis. Det skulle inte tillåtas eller skulle det se ut som att det tillåts till en början för att senare förstöra den personens liv eller slänga "faktoids" på artikeln. "Debunkers" skulle dyka upp.

Det är ingen som förbjuder dig att skriva en vetenskaplig artikel. Kruxet är att du inte kan.
Citera
2025-05-11, 17:08
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Fakta är att fyrtornet på Faros byggdes 280 f.Kr och att Eratosthenes räknade ut jordens radie ungefär samtidigt.

Och du glömmer bort att förklara vad Kina har att göra med NASA och frimurare.
Vad har fyrtorn med om jorden är platt eller inte? Ja, Eratosthenes trodde han hade räknat ut det men det är bunk. Jag har inte sagt något om Kina så vet inte vad du har i åtanke där. Du kanske förväxla mig med någon annan.

Citera
2025-05-11, 17:09
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Det är ingen som förbjuder dig att skriva en vetenskaplig artikel. Kruxet är att du inte kan.
Jodå, det kan man men du är en NPC så tackar för mig
Citera
2025-05-11, 17:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ska jag posta ett dokument från NASA där dom erkänner att jorden är platt? Bara fråga mig om det här så jag inte länkar och får varning i onödan.

Sedan vill dom inte att det ska komma ut att dom har ljugit, gaslightat etc. Det tillhör deras agenda att ha folk att tro jorden är en spinnande glob.

Nej du behöver inte posta dokumentet “Derivation and Definition of a Linear Aircraft Model for a Rigid Aircraft of Constant Mass Flying Over a Flat, Nonrotating Earth.”

Och Nasa erkänner inte att jorden är platt där. Du ligger ca 20 år efter. Kom igen grabben
Citera
2025-05-11, 17:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du förmådde alltså inte att besvara mina okomplicerade frågor.

Återigen, vilka "visste" att Jorden var sfärformad 1533 och hur geografiskt utbrett var detta rykte?

Alla. Frågan är vilka som trodde det var platt. Vet du det eller?
Citera
2025-05-11, 17:11
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Att man kan approximera jorden som platt innebär faktiskt inte att de säger att jorden är platt.

Det insinueras att det är så och dom vet om det.

Citat:
Varför vill inte kineserna och ryssarna att det ska komma ut att NASA - enligt dig - har ljugit?
Igen, jag har inte sagt något om Kina eller ryssar. Jag skrev frimurare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in