Att avstånden på Jorden stämmer med Globen men är totalt omöjliga på skivan är däremot inte en optiskt illusion.
Det förutsätter att vi lever på en glob. En presupposition fallacy som det heter på engelska. Vi antar att det är så och sedan försöker vi leta bevis för det. Ganska ovetenskapligt faktiskt
Det förutsätter att vi lever på en glob. En presupposition fallacy som det heter på engelska. Vi antar att det är så och sedan försöker vi leta bevis för det. Ganska ovetenskapligt faktiskt
Nej avstånden är säkra bevis för Jordens form. Totalt omöjligt att få ihop de kända avstånden på en skiva.
Nej det vet jag inte eftersom ingen någonsin har skrivit en vetenskaplig artikel om FE.
Precis. Det skulle inte tillåtas eller skulle det se ut som att det tillåts till en början för att senare förstöra den personens liv eller slänga "faktoids" på artikeln. "Debunkers" skulle dyka upp.
Precis. Det skulle inte tillåtas eller skulle det se ut som att det tillåts till en början för att senare förstöra den personens liv eller slänga "faktoids" på artikeln. "Debunkers" skulle dyka upp.
Det är ingen som förbjuder dig att skriva en vetenskaplig artikel. Kruxet är att du inte kan.
Fakta är att fyrtornet på Faros byggdes 280 f.Kr och att Eratosthenes räknade ut jordens radie ungefär samtidigt.
Och du glömmer bort att förklara vad Kina har att göra med NASA och frimurare.
Vad har fyrtorn med om jorden är platt eller inte? Ja, Eratosthenes trodde han hade räknat ut det men det är bunk. Jag har inte sagt något om Kina så vet inte vad du har i åtanke där. Du kanske förväxla mig med någon annan.
Alltså jag läste reglerna här , så det är aldrig tillåtet att posta länkar om nu inte någon frågar om det i tråden? Jag postar gärna lite saker emellanåt.
Ska jag posta ett dokument från NASA där dom erkänner att jorden är platt? Bara fråga mig om det här så jag inte länkar och får varning i onödan.
Sedan vill dom inte att det ska komma ut att dom har ljugit, gaslightat etc. Det tillhör deras agenda att ha folk att tro jorden är en spinnande glob.
Nej du behöver inte posta dokumentet “Derivation and Definition of a Linear Aircraft Model for a Rigid Aircraft of Constant Mass Flying Over a Flat, Nonrotating Earth.”
Och Nasa erkänner inte att jorden är platt där. Du ligger ca 20 år efter. Kom igen grabben