Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Du får nog lära dig att leva med att du tycker det är konstigt att Mexico Airlines flyger till Kanada, USA och Spanien men inte till Australien.
Flyger de till Göteborg? Och om inte så kan man undra varför? Betyder det att Göteborg inte finns eller betyder det möjligen att jorden är fyrkantig?
För att börja från början. En bekant trodde att jorden var platt. Vilket jag slog vad med honom om att jag skulle motbevisa, inte med argument utan med en empirisk studie som man kan påvisa om och om igen att han har fel. Därför vände jag mig hit eftersom här få man på nöten om man påpekar felaktiga saker.
men efter tre dagars studier av flygresor med olika bolag, olika sajter så har jag kommit till den åsikten att flygningarna på södra halvklotet är totalt ologiska.
Så om de inte flyger till Göteborg så finns inte staden är ju samma argument som många Fe:are har.
Jag kanske är så extremt ologisk så jag förstår inte varför 100% av alla flyg mellan Sydney och Mexico gör en omväg så resan blir mellan 500-700 mil längre varje gång. Och att Mexico Airlines bara vägrar att flyga Mexico- Sydney och att det något jag få lära mig att leva med.
Trodde jag skulle få logiska svar här, men men.