2025-04-01, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Oavsett var du befinner dig på södra halvklotet ser du stjärnhimlen (inklusive södra korset) rotera runt Sigma Octantis, precis på samma sätt som vi ser mot norr. Hur kan du veta att stjärnan är över sydpolen när den inte finns på en platt jord? Söder är åt alla möjliga håll, enligt dig.

Det faktum att du ser stjärnan direkt söderut oavsett var du befinner dig visar att söder är en punkt och inte en enorm cirkel. Förstår du detta?

Varför skulle inte positionen vid Sydpolen kunna existera på en platt jord?
Citera
2025-04-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Om du nöjer dig med några siffror på måfå och turlistor som bevis på att hela Antarktis och landet bortom är 100% kartlagt, så får det stå för dig.

Jag kommer bara förlita mig på en oklippt film som observerar hela Antarktis i fall jag ska ändra uppfattning.

Och tills dess att ingen film existerar så är jag övertygad om att det sträcker sig landskap i det oändliga bortom Antarktis, precis som Tesla antog.

Så du fattar med andra ord inte andra bevis.

Har du sett en oklippt film på Gotland eller är du på samma sätt övertygad om att Gotland sträcker sig i all oändlighet?
Citera
2025-04-01, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så du fattar med andra ord inte andra bevis.

Har du sett en oklippt film på Gotland eller är du på samma sätt övertygad om att Gotland sträcker sig i all oändlighet?

Jag har cyklat runt hela Gotland så den saken är ganska lätt att reda ut.

Har du cyklat/flugit över hela Antarktis?
Citera
2025-04-01, 17:16
Medlem
Citat:

Driver du med oss?

Enligt dig finns ingen sydpol utan det är först en isring och därefter en oändligt platt yta som sträcker sig åt alla håll. På en platt jord är inte söderut i Chile åt samma håll som söderut i Australien.
Citera
2025-04-01, 17:18
Medlem
Citat:

Har du cyklat runt Australien? Manhattan? Öland? Grönland?
Citera
2025-04-01, 17:24
Medlem
Citat:
För söder på en platt jord pekar inte i en specifik riktning, utan åt alla håll bort från nordpolen. Sigma Octantis ses rakt söderut från alla platser söder om ekvatorn. Förklara hur detta är möjligt på en platt jord.
Citera
2025-04-01, 17:28
Avslutad
Citat:
Driver du med oss?

Enligt dig finns ingen sydpol utan det är först en isring och därefter en oändligt platt yta som sträcker sig åt alla håll. På en platt jord är inte söderut i Chile åt samma håll som söderut i Australien.

Sydpolen är en geografisk punkt, varför skulle inte den punkten kunna existera på en platt jord?
Citera
2025-04-01, 17:34
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Vad som befinner sig bortom Antarktis vet man bara om man ser avgränsningen med egna ögon, mått och kompass säger absolut ingenting.
När såg du Antarktis hela avgränsning?
Eftersom det bara är intelligenta som undersöker hur saker förhåller sig säger det allt om hur låg din intelligens är.

Citat:

Du har aldrig cyklat runt Gotland. Det är nämligen vatten runt Gotland.
Om du cyklar runt en flaggstång, befinner du dig inte inuti flaggstången.
Citera
2025-04-01, 17:36
Avslutad
Citat:
Har du cyklat runt Australien? Manhattan? Öland? Grönland?

Du framstår som ett stort fån som jämför Öland med Antarktis.

Det finns liksom mängder med filmer över de områden du nämnde, dock inte en enda heltäckande video över hela Antarktis, vilket visar på att det jorden fortsätter bortom denna ismassa.
Citera
2025-04-01, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
När såg du Antarktis hela avgränsning?
Eftersom det bara är intelligenta som undersöker hur saker förhåller sig säger det allt om hur låg din intelligens är.

Du har aldrig cyklat runt Gotland. Det är nämligen vatten runt Gotland.
Om du cyklar runt en flaggstång, befinner du dig inte inuti flaggstången.

Jag har inte sett någon oklippt video där man kan observera hela Antarktis, det betyder såklart att det kan finnas land bortom Antarktis. Men har du en video som bevisar motsatsen så länka gärna.
Citera
2025-04-01, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
För söder på en platt jord pekar inte i en specifik riktning, utan åt alla håll bort från nordpolen. Sigma Octantis ses rakt söderut från alla platser söder om ekvatorn. Förklara hur detta är möjligt på en platt jord.

Sydpolen är fortfarande en geografisk punkt, denna geografiska punkt kan såklart även existera på en platt jord.
Citera
2025-04-01, 17:55
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Sydpolen är fortfarande en geografisk punkt, denna geografiska punkt kan såklart även existera på en platt jord.
Den känner vi till. Lägg upp en oklippt video på resten av ismuren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in