Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Nej, jag måste kunna vara på flera ställen samtidigt för att få en komplett överblick.
FE-videor? Ja det var väl några 2015 typ.
Ni säger alltid att det inte fungerar på en platt jord och använder en sfär som referens när ni tolkar vad ni ser. Visst kanske världen är totalt utforskad och vi förstår allt.
Men om jorden är platt så funkar det ju uppenbarligen på samma sätt och du kommer se samma saker på samma sätt.
Men du kan ha rätt visst. Du kan ha fel å.
Jag kan säkert ha fel, men det kan de inte ha, alla miljoner som bor på södra halvklotet.
Vi säger att solens gång inte kan fungera på en platt jord, men du säger att det kan solens gång uppenbarligen. Båda kan inte vara rätt, och du vill uppenbarligen inte göra något för att undersöka vad som är rätt. Det är förståeligt, för sanningen kan vara farlig för dem som har hittat sin plats i livet.
Den 22 december är solen uppe i 17 timmar och 20 minuter i Ushuaia i södra Argentina. Titta på den enda kartan som FE accepterar och se om solens gång kan matcha kartan. Det är sådana saker jag menar med att undersöka vad som är sant om man är intresserad av sanningen.