2021-07-18, 20:33
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Finns inga praktiska exempel på när man lyckats tygla gravitationens hemlighet och gjort tekniska framsteg / kommersialiserat.

Det enda kommersiella som finns är att man nyttjar kraftens i sitt ordinarie utförande. Man har aldrig lyckats isolera mekanismen och gjort något användbart av det. För mig är detta det yttersta beviset att man inte vet vad gravitationskraft är. Snurrande bollar med magnetiska kärnor är endast teorier.

Upplys mig gärna om en uppfinning där man lyckats isolera och kommersialisera kraften så kanske jag ändrar uppfattning.

Eller är det en nasa floskel på g här "becouse we dont have money to go moon again"

Vad är magnetism, kan du förklara exakt vad det är?

Finns det någon som på något sätt kan förklara exakt var magnetism faktiskt är?

För om inte så finns alltså inte magnetism enligt ditt sätt att resonera.

Jag kan komma på flera saker där vi använder tyngdkraften för att tjäna pengar, vattenkraftverk är ett exempel.
Citera
2021-07-18, 20:35
Medlem
Citat:
För att man inte ifrågasätter newton utan bygger alla experiment ovanpå hans teorier
Ifrågasätt Newtons lagar bäst du vill. Lyckas du falsifiera någon kan du räkna med nobelpris.
Citera
2021-07-18, 20:50
Medlem
Citat:
Operation high jump...
Operation fishbowl
Operation deep freeze

Admiral Byrd innan han tystades ned hade en del att berätta om detta. Osäker på om han var freemason innan men han blev definitivt det när han började prata i tv.. Kanske han försågs med tystnadsplikt?
Ett fysiskt bevis på en kupol inga expeditioner till polerna kan du läsa
ett fysiskt bevis på en kupol efterfrågade jag inget annat.
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-18 kl. 20:54.
Citera
2021-07-18, 20:59
Medlem
Citat:
Antagligen sorterar dom sig efter elektronspinn och är orienterade efter plattjordens toroida magnetfält

Du har övertygat inte bara mig utan hela mänskligheten. Tack för din insats.

Aldrig funderat på att skriva en bok? Eller kanske en torr akademisk avhandling?
Citera
2021-07-18, 21:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
För att man inte ifrågasätter newton utan bygger alla experiment ovanpå hans teorier
Skulle Newton visa sig ha fel så skulle experimenten visa detta.
Citera
2021-07-18, 21:24
Medlem
Citat:
Finns inga praktiska exempel på när man lyckats tygla gravitationens hemlighet och gjort tekniska framsteg / kommersialiserat.

Det enda kommersiella som finns är att man nyttjar kraftens i sitt ordinarie utförande. Man har aldrig lyckats isolera mekanismen och gjort något användbart av det. För mig är detta det yttersta beviset att man inte vet vad gravitationskraft är. Snurrande bollar med magnetiska kärnor är endast teorier.

Upplys mig gärna om en uppfinning där man lyckats isolera och kommersialisera kraften så kanske jag ändrar uppfattning.

Eller är det en nasa floskel på g här "becouse we dont have money to go moon again"

En uppfinning där man lyckats "isolera och kommersialisera kraften"?

Vad sägs om tex motvikt till en hiss? Eller en berg och dalbana? Vattenpass? Lod? Satelliter? Våg? Brevporto? Slägga? Giljotin? Hoppstyltor?

Du gör halvhyfsade försök med dina bus men ibland blir det bara platt och tråkigt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-07-18 kl. 21:28.
Citera
2021-07-18, 22:33
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
En uppfinning där man lyckats "isolera och kommersialisera kraften"?

Vad sägs om tex motvikt till en hiss? Eller en berg och dalbana? Vattenpass? Lod? Satelliter? Våg? Brevporto? Slägga? Giljotin? Hoppstyltor?

Du gör halvhyfsade försök med dina bus men ibland blir det bara platt och tråkigt.

På vilket sätt exekverar dessa uppfinningar mekanismen att massor attraherar andra massor? Nada!

Tänk om tänk rätt. De nämnda exempel är ej isolerade från den större kraften ni vill kalla gravitationen.

Jag efterlyser uppfinningar som replikerar "massor attraherar massor"

Borde vara jättelätt eftersom det finns massa experiment som validerar gravitationen.

Varför har ingen lyckats återskapa det i praktisk tillämpning?
Citera
2021-07-18, 22:36
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vad är magnetism, kan du förklara exakt vad det är?

Finns det någon som på något sätt kan förklara exakt var magnetism faktiskt är?

För om inte så finns alltså inte magnetism enligt ditt sätt att resonera.

Jag kan komma på flera saker där vi använder tyngdkraften för att tjäna pengar, vattenkraftverk är ett exempel.

Magnetism är metallkropps förmåga att dra till sig andra metaller
Citera
2021-07-18, 22:39
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du har övertygat inte bara mig utan hela mänskligheten. Tack för din insats.

Aldrig funderat på att skriva en bok? Eller kanske en torr akademisk avhandling?

Ja varför inte. Den skulle isåfall handla om att ingen någonsin kunnat göra något användbart av "massor attraherar massor" och att det med all sannolikhet är fejk
Citera
2021-07-18, 22:54
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Magnetism är metallkropps förmåga att dra till sig andra metaller

Kan du visa denna kraft? Jag har aldrig sett någon som visat att kraften finns, den är osynlig och går inte att se. Jag anser det är magi som gör att den finns. Visserligen går det att se effekten av magnetism, ser hur ett magnetiskt föremål kan dra till sig ett annat metallföremålet.

På samma sätt som vi kan mäta att en massivt objekt kan via dragningskraft kan dra till sig ett annat objekt. Vi kan inte se dragningskraften, den är osynlig och går inte att se.

Både magnetism och dragningskraft är alltså osynliga men båda går att mäta att den finns via experiment.

Ändå påstår du att dragningskraft inte finns men att magnetism finns… märkligt…
Citera
2021-07-18, 22:56
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skulle Newton visa sig ha fel så skulle experimenten visa detta.

Säger inte att newtons experiment på fallande saker är fel. Det jag opponerar mig mot är det bakomliggande där man påstår att allt detta beror på att vi är på en rund boll som pga sin massa suger åt sig saker.

Varför är jag emot denna teori?
- Av den enkla anledningen att ingen lyckats replikera mekanismen i praktisk tillämpning.
Citera
2021-07-18, 22:58
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Kan du visa denna kraft? Jag har aldrig sett någon som visat att kraften finns, den är osynlig och går inte att se. Jag anser det är magi som gör att den finns. Visserligen går det att se effekten av magnetism, ser hur ett magnetiskt föremål kan dra till sig ett annat metallföremålet.

På samma sätt som vi kan mäta att en massivt objekt kan via dragningskraft kan dra till sig ett annat objekt. Vi kan inte se dragningskraften, den är osynlig och går inte att se.

Både magnetism och dragningskraft är alltså osynliga men båda går att mäta att den finns via experiment.

Ändå påstår du att dragningskraft inte finns men att magnetism finns… märkligt…

Varför inte bara kapa mig vid fotknölarna och komma med en uppfinning som drar nytta av att två massor attraherar varandra (då menar jag inte laddade magneter) istället för massa omvägar?

Jag lovar erkänna mig globie om ni kan komma på en enda.Vi har flera hundra miljoner smarta ingenjörer och forskare men ingen har lyckats kommersialisera "massor attraherar massor"

Förstår ni hur avslöjande detta är om det inte finns någon praktisk tillämpning? Det är mer avslöjande är att "we dont have the funds visit the moon again"
Senast redigerad av studenten777 2021-07-18 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in