2020-02-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Är du en flat earther på riktigt eller spelar du bara svår? Jag kan inte fårstå hur en svensk kan bli flat eather. Att vissa jänkare är lite skuvade och djupt religiösa och tror att jorden är platt kan jag köpa men i Sverige är vi väl ändå sekulära och utbildade nog att förstå att jorden är rund? Är det nån slags störning du lider av?

Vad har bristfälliga bevis för en rund jord med religion att göra?
Citera
2020-02-15, 13:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Så, vi ser inte en kurva på bilden? Kan jag få ett simpelt ja eller nej på den frågan.

Enligt bilden ska man kunna se en kurva från 10.000 meters höjd, ja.
Har ingen som helst anledning att kommentera någon bild.

Jag försöker bara förklara för dig att du helt saknar evidens för en platt jord.
Citera
2020-02-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har ingen som helst anledning att kommentera någon bild.

Jag försöker bara förklara för dig att du helt saknar evidens för en platt jord.

Du vågar inte svara på frågan, jag förstår.

Förutom att jag aldrig ser annat än en platt jord, absolut, jag saknar helt evidens för att jorden är platt. 👍
Citera
2020-02-15, 13:09
Medlem
constants avatar
Citat:
... Jag har aldrig flugit i mitt liv? Okej. 👍
Och ändå har du varit tiotusen meter upp i luften?
Citat:
Så jag frågar dig igen, för sista gången, vart tar den kurvan vägen, när jag blickar ut över en platt jord från 10.000 meters höjd?
Om du tänker ta flyget någon gång, så hoppas jag du inte sköter navigeringen.
Citera
2020-02-15, 13:10
Medlem
Citat:
Och ändå har du varit tiotusen meter upp i luften?

Om du tänker ta flyget någon gång, så hoppas jag du inte sköter navigeringen.

Missade du att det var skrivet som en frågeställning?

Vad har navigering med en obefintlig kurva att göra?
Citera
2020-02-15, 13:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Du vågar inte svara på frågan, jag förstår.

Förutom att jag aldrig ser annat än en platt jord, absolut, jag saknar helt evidens för att jorden är platt. 👍
Den bilden saknar relevans i vår diskussion. Jag frågar dig varför du kan se längre på en platt jord om du går upp i ett högt hus.
Citera
2020-02-15, 13:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Missade du att det var skrivet som en frågeställning?

Vad har navigering med en obefintlig kurva att göra?
Jag har berättat för dig vad navigering har att göra med jordens form. Om jorden vore platt så skulle man inte kunna navigera som man gör.

Så enkelt var det :-)
Citera
2020-02-15, 13:13
Medlem
constants avatar
Citat:
...jag saknar helt evidens för att jorden är platt. 👍
Jo, jag vet. Men ändå så vill du att jorden ska vara platt. Envis som få, och utan försåelse för det som talar för en sfärisk jord. Väldigt konstigt.
Citera
2020-02-15, 13:14
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
... Jag har aldrig flugit i mitt liv? Okej.

Du har aldrig befunnit dig utanför mammas källare i hela ditt liv.
Citera
2020-02-15, 13:18
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Vad har bristfälliga bevis för en rund jord med religion att göra?

Det finns inga bristfälliga bevis för att jorden är rund. Det enda bristfälliga är din intelligens då du inte klarar av att tolka bevisen.
Hela plattjordsrörelsen kommer från en feltolkning av bibeln. Det är en religiös tro på en feltolkning av ett fiktivt verk. Inget mer. Du är en religiös dåre som alla plattjordare så absolut har det med religion att göra.
Citera
2020-02-15, 13:20
Medlem
Citat:
Den bilden saknar relevans i vår diskussion. Jag frågar dig varför du kan se längre på en platt jord om du går upp i ett högt hus.

Den saknar inte relevans. Det är ett exempel på när ni säger emot er själva, vilket jag tagit upp, och är en av de största anledningarna till min tro att jorden egentligen är platt(så som mina sinnen säger mig).

Tror du att du kan diktera diskussionen genom att införa egna frågor och ignorera mina?

Nu svarar jag på din fråga, så får vi se om du svarar på min, okej?

Varför ser jag längre om jag är högre upp?
Jag gör inget antagande om att man ska kunna se ett visst avstånd på en platt jord, vet inte varför du gör det? Om jag beger mig högre upp över en yta där jag från marknivå kan se ett begränsat avstånd, så finner jag det logiskt att jag högre upp ska kunna se längre. Ingen kurva nödvändig, då jag inte gör något antagande om hur långt man ska kunna se över en platt jord från marknivå.

Så, vart tar kurvan på bilden vägen?
Citera
2020-02-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det finns inga bristfälliga bevis för att jorden är rund. Det enda bristfälliga är din intelligens då du inte klarar av att tolka bevisen.
Hela plattjordsrörelsen kommer från en feltolkning av bibeln. Det är en religiös tro på en feltolkning av ett fiktivt verk. Inget mer. Du är en religiös dåre som alla plattjordare så absolut har det med religion att göra.

Så, enligt dig... Att jag ifrågasätter något som du alltid trott var sant, det gör mig religiös?

Det råkar inte vara precis tvärtom? 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in