2020-02-02, 09:34
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej navigerar man efter falska kartor så seglar man vilse och eftersom folk seglar efter kartorna utan att hamna fel så bevisar det att kartorna inte är falska.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan inte du berätta för mig när det kan inträffa? Är det när man närmar sig "kanten"?

Menar såklart att dom kanske inte visar allt på kartan. Att dom vet om att gemene man inte har totalt överseende över hela världen. Från din resa från a till b kanske ett dolt x ligger 69° nordvästostsyd.
Nåt sånt, inte fan vet jag. Men ämnet kräver att nåt sånt liknande hänt.
Citera
2020-02-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
En hel rysk stad? Det finns filmer där man hör en jävla smäll och glas flyger omkring samtidigt som det ryker och blixtrar långt borta i skyn. Vad orsakade de materiella skadorna och vem har intresse av att krossa glas i en liten stad långt borta i ingenstans i Ryssland? Hade det inte varit bättre att göra ett sådant skådespel lite mindre avlägset? Det verkar lite underligt att ryssarna skulle gå i NASAs ledband vad gäller destruktion av civil egendom bara för att skydda en hemlighet.

Det kanske finns massa kraschade ryska raketer istället för kometer som pälsmössorna tappat kontroll över?
Nä troligen inte, men kul tanke, Nu skrattar du!!
Citera
2020-02-02, 09:50
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det kanske finns massa kraschade ryska raketer istället för kometer som pälsmössorna tappat kontroll över?
Nä troligen inte, men kul tanke, Nu skrattar du!!

Vad är raketer bra för när rymden inte finns? Dessutom svårt att övertyga folk om att en liten raket smäller av 10 kt utan att vara en atombomb.
Citera
2020-02-02, 09:59
Medlem
Citat:
Jag påstår det. Får man det eller är det hets mot folkvett?
Jag har observationer hur runda saker beter sig i olika vinklar. Och när det är plant upphör kraften.

Jo jag påstår det behövs en kraft för att tänja ut en fjäder.
Du håller med om att det behövs en kraft för att tänja ut en fjäder.

Citat:
Ok har sett det på en youtubefilm så inte mycket till bevis kanske. Men den finns inte längre av nån anledning .Så ok solen kan inte det. Har inget att komma med mer än att jag måste testa.
Du håller om att solen inte går zooma tillbaka när den försvunnit bakom horisonten

Citat:
Menar såklart att dom kanske inte visar allt på kartan. Att dom vet om att gemene man inte har totalt överseende över hela världen. Från din resa från a till b kanske ett dolt x ligger 69° nordvästostsyd.
Nåt sånt, inte fan vet jag. Men ämnet kräver att nåt sånt liknande hänt.
Du skriver att kartorna kan vara falska för att det kan finnas ett dolt område vld 69° nordvästostsyd.., men håller alltså med om att de kända delarna av kartorna, som är baserade på en rund jord, stämmer med verkligheten.

Alla tre punkter ovan är enkla att testa själv, men FE-troende brukar ändå förneka eller helt enkelt undvika svara när det tas upp.
Poäng till dig för att du både svarar och håller med om det uppenbara.

Tror du att jorden är platt, eller är du mer av en hangaround till FE?
Citera
2020-02-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Du håller med om att det behövs en kraft för att tänja ut en fjäder.

Du håller om att solen inte går zooma tillbaka när den försvunnit bakom horisonten

Du skriver att kartorna kan vara falska för att det kan finnas ett dolt område vld 69° nordvästostsyd.., men håller alltså med om att de kända delarna av kartorna, som är baserade på en rund jord, stämmer med verkligheten.

Alla tre punkter ovan är enkla att testa själv, men FE-troende brukar ändå förneka eller helt enkelt undvika svara när det tas upp.
Poäng till dig för att du både svarar och håller med om det uppenbara.

Tror du att jorden är platt, eller är du mer av en hangaround till FE?

Tycker mest det är ett roligt tankeexperiment. Tror väl den är rund men det är rätt kul att peta på saker.

Lutar mer åt att världen inte är beskriven korrekt helt enkelt än att den har en viss form.
Men försöker hålla mig fe här inne.
Citera
2020-02-02, 10:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Menar såklart att dom kanske inte visar allt på kartan. Att dom vet om att gemene man inte har totalt överseende över hela världen. Från din resa från a till b kanske ett dolt x ligger 69° nordvästostsyd..
Du fantiserar alltså. Har du funderat på att använda dig av fakta?
Citera
2020-02-02, 10:34
Medlem
Jorden är inte platt, den är formad som en banan.
Citera
2020-02-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Vad är raketer bra för när rymden inte finns?
.:neutral i ämnet:.

Det populära argumenten är av just den anledningen, att de finns för att rymden inte finns, som ett indirekt bevis på att rymden finns. Ett sätt att "stärka" en eventuell lögn.

.:neutral i ämnet:.
Citera
2020-02-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hmm.. Så "Jag avslutar där" i ditt förra inlägg var alltså då inte avslut för dig i den här tråden.

Har du tänkt på att Jessica Meir kanske bara säger ärligt vad hon är med om?
Förut sa jag 'du får sista ordet', jag har förnyat retoriken. Att sitta och säga 'jag har rätt och du har fel' tio gånger om är tråkigt.

Eftersom att rymden existens inte kan bevisas och att dessa rymdfartsmyndigheter bevisligen sysslar med bedrägeri finner jag det högst otroligt att hon inte vet att det är ett bedrägeri. Så, ja jag tror hon ljuger.
Citera
2020-02-02, 15:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
...Eftersom att rymden existens inte kan bevisas och att dessa rymdfartsmyndigheter bevisligen sysslar med bedrägeri finner jag det högst otroligt att hon inte vet att det är ett bedrägeri. Så, ja jag tror hon ljuger...
Finns det något bevis för detta påstådda bedrägeri?
Citera
2020-02-02, 16:57
Medlem
Citat:
Eftersom att rymden existens inte kan bevisas...

Det här kan man ju hålla på att tjafsa om i all evighet.
Du inbillar dig att det inte går att bevisa medan jag och några ytterligare miljoner inte har några som helst problem att bevisa rymdens existens.

Och vad som möjligen kan vara intressant att diskutera är vad du anser om oss som faktiskt kan bevisa rymdens existens. Är vi en del av konspirationen? Eller tror du helt enkelt att vi är så dumma i huvudet så vi bara tror att vi t.ex kan mäta avståndet till satelliter?

Citat:
... finner jag det högst otroligt att hon inte vet att det är ett bedrägeri. Så, ja jag tror hon ljuger.

Eller så är det inte ett bedrägeri utan hon är uppe i rymden och talar sanning.
Citera
2020-02-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Finns det något bevis för detta påstådda bedrägeri?
Ja, det finns det. Jag och andra har försett dig med massor av sådana exempel i denna och andra trådar.
Men självfallet ignorerar du det och fortsätter med samma argument och metoder som du gjort det senaste decenniet på flashback. Jag har inget intresse för din upprepningsstrattegi, du är tråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in