2009-06-30, 19:19
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Jag menar nu inte på att du har fel, men jag tycker att det är mycket naivt när man dömer hela den antika världen efter några enstaka tänkare. Ofta när man talar om de "gamla grekerna" så menar man ju oftast egentligen just dessa enda filosofer som man känner till. Nu kan jag själv inte ge några referenser eller källor på att folk under antiken i allmänhet skulle tro att jorden var platt, utan förlitar mig helt på ett minne av detta. Ursäkta om det visar sig att jag har fel.
För gemene man - och även för mig - är jorden, har alltid varit - och kommer alltid vara - platt som en pannkaka, i den meningen att saker faller rätt ner när man släpper dem. Så, vi har nog båda rätt . Allt handlar om vilket perspektiv man väljer.
Citera
2009-06-30, 21:34
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
För gemene man - och även för mig - är jorden, har alltid varit - och kommer alltid vara - platt som en pannkaka, i den meningen att saker faller rätt ner när man släpper dem. Så, vi har nog båda rätt . Allt handlar om vilket perspektiv man väljer.
Does not compute
Citera
2009-07-08, 14:59
Medlem
Jag har hittat ett (eventuellt) starkt seriöst motbevis till varför jorden inte är platt.

MEN: Motbeviset utgår från att andra planeter är platta på samma sätt enligt anhängarna.

Fråga:
Hur kommer det sig att amatörfotografer som fotograferar andra planeter fotat endast fram/baksidan på dessa, dvs att planeterna alltid haft sin fram/baksida så exakt mot jorden att skivan blir cirkelformad i fotografiet, och inte att någon bild på en annan planet har haft oval-formen eller sidledes formen (blir till ett streck)?

Vad är svaret på det? Och..

..naturlig följdfråga:
Om nu alla planeter är vända mot jorden så att deras skivor syns cirkelformade mot jorden, innebär inte det då att jorden skulle stå i universums centrum, och hur förklarar man det i så fall?

Citera
2009-08-29, 17:28
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloverX
Jag har hittat ett (eventuellt) starkt seriöst motbevis till varför jorden inte är platt.

MEN: Motbeviset utgår från att andra planeter är platta på samma sätt enligt anhängarna.

Fråga:
Hur kommer det sig att amatörfotografer som fotograferar andra planeter fotat endast fram/baksidan på dessa, dvs att planeterna alltid haft sin fram/baksida så exakt mot jorden att skivan blir cirkelformad i fotografiet, och inte att någon bild på en annan planet har haft oval-formen eller sidledes formen (blir till ett streck)?

Vad är svaret på det? Och..

..naturlig följdfråga:
Om nu alla planeter är vända mot jorden så att deras skivor syns cirkelformade mot jorden, innebär inte det då att jorden skulle stå i universums centrum, och hur förklarar man det i så fall?

Andra planeter är runda.

Jorden är fortfarande platt.
Citera
2009-08-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloverX
Låt se nu, du menar alltså att du har ett bevis på att jorden är platt?

Dubbelnegationer ska man akta sig för...
Citera
2009-08-31, 22:27
Medlem
Frenchdelights avatar
bollen e rund
Citera
2009-09-01, 17:55
Medlem
Teliatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
Varför skickar inte ni rundjordtvivlare upp en liten raket med en kamera och tar lite bilder på den platta jorden? så får vi det här lilla missföståndet ur världen en gång för alla
Någon av dom här jordenärrundtvivlare kommer säga att någon har retuscherat bilden, och att MS ligger bakom det...
Citera
2009-09-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Andra planeter är runda.

Jorden är fortfarande platt.

Men va fan. Haha.
Citera
2009-09-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Låt se nu, du menar alltså att du har ett bevis på att jorden är platt?

Dubbelnegationer ska man akta sig för...

Ooopsan!!! Asch.. en liten miss.
Citera
2009-09-07, 13:38
Medlem
Psychopatricks avatar
Ursäkta men kan man bli bannad om man frågar om ni är dumma i huvudet?

Hur fan skulle allt fungera om jorden va platt? Ni som tror att jorden är platt kan inte ni komma med argument varför den skulle vara platt och inte rund? För allt pekar ju mot att den är rund. För det första, varför skulle allas regeringar i hela denne värld hitta på att den var rund? För att jävlas med befolkningen?
Citera
2009-09-08, 00:31
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Ursäkta men kan man bli bannad om man frågar om ni är dumma i huvudet?

Hur fan skulle allt fungera om jorden va platt? Ni som tror att jorden är platt kan inte ni komma med argument varför den skulle vara platt och inte rund? För allt pekar ju mot att den är rund. För det första, varför skulle allas regeringar i hela denne värld hitta på att den var rund? För att jävlas med befolkningen?
It's the underpant gnomes! THE UNDERPANT GNOMES!!!11
Citera
2009-09-10, 09:38
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
It's the underpant gnomes! THE UNDERPANT GNOMES!!!11

What?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera