2019-11-10, 20:36
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
1000 meter upp är den absolut på samma höjd. Här har kurvan försvunnit. Borta.

Ändå kan man, på 1000 meters höjd, se solen försvinna under horisonten. Det spelar ingen roll hur högt du befinner dig. På natten kan du inte se solen. Det är omöjligt att förklara på en platt jord.
Citera
2019-11-10, 20:47
Medlem
Citat:
Upp till bevis!

Här är ett halvt berg dolt under horisonten:
https://beyondhorizons.eu/2016/08/03/pic-de-finestrelles-pic-gaspard-ecrins-443-km/

Och du liksom alla andra korkade plattjordare har helt missuppfattat vem som har bevisbördan.
Du påstår något som går emot allmän kunskap - du styrker ditt påstående.
Citera
2019-11-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Ändå kan man, på 1000 meters höjd, se solen försvinna under horisonten. Det spelar ingen roll hur högt du befinner dig. På natten kan du inte se solen. Det är omöjligt att förklara på en platt jord.

Visa mig ett exempel på en solnedgång från hög höjd sett. En där man ser den gå ner bakom en "skarp"(som ni kallar den) horisontlinje.

Nej, du kan inte se solen på natten. Bara omöjligt om du påstår dig veta hur en sol fungerar över en platt jord. Vet du det? Det gör inte jag.
Citera
2019-11-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Här är ett halvt berg dolt under horisonten:
https://beyondhorizons.eu/2016/08/03/pic-de-finestrelles-pic-gaspard-ecrins-443-km/

Och du liksom alla andra korkade plattjordare har helt missuppfattat vem som har bevisbördan.
Du påstår något som går emot allmän kunskap - du styrker ditt påstående.

Ni globjordare är snabba på att gå till personangrepp. Patetiskt. 🤗

Jag får det till att berget ska vara gömt bakom 4946 meter kurva? Berget är 4102 meter högt.
Citera
2019-11-10, 21:02
Medlem
Jazzils avatar
Nu har en AI också förstått att jorden snurrar runt solen. Eller är det så att även AI:n är mordhotad av NASA som plattskallarna tror om vetenskapsmän.

Citat:
476 år efter Copernicus: AI-robot gör samma upptäckt
År 1543 upptäckte den polska astronomen Nicolaus Copernicus att jorden snurrar runt solen och inte tvärtom. Nu har en egenupplärd AI-robot räknat ut samma sak – vilket väcker hopp om att den på sikt kan upptäcka nya fysiska lagar, rapporterar Nature.
Nätverket som har gjort upptäckten har varit inspirerad av den mänskliga hjärnan. Maskinen fick ta del av information kring Mars och solens rörelsemönster och placering på himlen sett från jorden, och lyckades därefter lägga pusslet.
– Jag tror att den här sortens teknik är vårt enda hopp för att förstå och hålla jämna steg med allt mer komplexa fenomen, inom fysiken och bortom den, säger robotikprofessorn Hod Lipson till vetenskapsmagasinet.

Hur resonerar ni plattskallar om detta???

Länk till artikeln: https://omni.se/476-ar-efter-copernicus-ai-robot-gor-samma-upptackt/a/3JegAA
Citera
2019-11-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ni globjordare är snabba på att gå till personangrepp. Patetiskt. 🤗

Jag får det till att berget ska vara gömt bakom 4946 meter kurva? Berget är 4102 meter högt.

Fotografiet är taget från hög höjd och de nedre delarna av berget är dolt under horisonten.
Citera
2019-11-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Fotografiet är taget från hög höjd och de nedre delarna av berget är dolt under horisonten.

Jag räknade på 2800 meters höjd. Hela berget är 4102 meter, kurvan som ska dölja berget är mer än så.

Eller, du menar att jag ser bakom kurvan på bilden? Är väl supertydligt att mellan fotografen och horisonten är det platt mark?
Citera
2019-11-10, 21:41
Medlem
Citat:

Nej, du kan inte se solen på natten. Bara omöjligt om du påstår dig veta hur en sol fungerar över en platt jord. Vet du det? Det gör inte jag.

Vi vet hur ljus uppför sig i olika media inklusive atmosfären.
Och den kunskapen leder till att vi vet att solen inte kan döljas under horisonten av ett annat skäl än att den är dold under horisonten.
Senast redigerad av WilleGarvin 2019-11-10 kl. 21:46.
Citera
2019-11-10, 21:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag räknade på 2800 meters höjd. Hela berget är 4102 meter, kurvan som ska dölja berget är mer än så.

Eller, du menar att jag ser bakom kurvan på bilden? Är väl supertydligt att mellan fotografen och horisonten är det platt mark?
Är inte supertydligt att det är platt mark och inte en kurva som är hela 4000 mil i omkrets. Det går inte att säga att bara för att du tycker att det ser platt ut så är det 100% platt när jorden är så pass stor som den är.
Citera
2019-11-10, 21:45
Medlem
Citat:

Du missar såklart poängen eftersom du inte vill begripa poängen:
De nedre delarna av berget är dold under horisonten.

Citat:
Upp till bevis!

Att de nedre delarna av berget är dolda under horisonten är det bevis du efterfrågade.
Citera
2019-11-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är inte supertydligt att det är platt mark och inte en kurva som är hela 4000 mil i omkrets. Det går inte att säga att bara för att du tycker att det ser platt ut så är det 100% platt när jorden är så pass stor som den är.

Hur är det inte tydligt? Ser det ut som det mellan dig och berget skulle finnas en 2500 meters kurva som du "tittar över"? 😂
Citera
2019-11-11, 00:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Hur är det inte tydligt? Ser det ut som det mellan dig och berget skulle finnas en 2500 meters kurva som du "tittar över"? 😂
Nej varför menar du att en ytan på en boll som är 4000 mil runt om skulle se kurvad ut från flera kilometer upp på en sträcka på några mil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in