Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Säger att jag inte vet exakt hur en platt jord skulle fungera, alltså kan jag inte använda observationer för att bekräfta något jag inte förstår.
Men ni kan använda er av osynliga kurvor för att bekräfta er runda jord. Vilket ju är lite gulligt.
Du utgav dig väl för att vara ateist, om jag inte minns fel?
Om jag även förstått dig rätt är ditt enda argument för att du tror jorden är platt, att du inte kan se vattnets konvexa yta när du tittar ut över havet? I övrigt erkänner du gång efter gång att du inte vet hur en platt jord skulle fungera.
Vore jorden platt så försiggår ju en gigantisk konspiration, men miljontals människor inblandade, eller hur? Astronauter måste vara fejk. Jessica Meirs promenad utanför ISS härom dagen är påhittad. ISS är påhittad.
Piloter, astromomer, lantmätare, sjöfarare, alla som är inblandade i satellitkommunikation inkl positionering, byggnadsingenjörer, ja listan bara går på.
Kan du inte fundera lite på varför denna konspiration skulle finnas? Vad skulle anledningen vara? Varför finns det ingen visselblåsare?
Exakt när i astronomutbildningen invigs studenterna i denna konspiration, och varför har ingen backat och avslöjat hela grejen?
Samma med de utbildar sig till alla andra yrkesgrupper son ingår i listan ovan. Vid något tillfälle måste ju 'sanningen' gå upp för dem och de ska efter detta börja ljuga för alla andra.
Denna konspiration inkluderar alla stater, även de som skulle tjäna på att dra ner byxorna på sin fiende. Men ingen gör detta. Av något otroligt tungt vägande skäl väljer exakt alla inom respektive bransch att hålla tyst och delta i konspirationen.
De enda som som propagerar för detta är bokstavstroende religiösa utan utbildning i ämnena, samt allmänna losers med havererade skolgångar bakom sig, och som har tillgång till Youtube.
Varför? Är detta verkligen rimligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Bevisbördan är din, det framgår tydligt i ditt linägg.
I det andra stycket påstår du att rymden finns och att jorden är sfär. Dina påståenden, din bevisbörda.
Hittills har du misslyckats med att producera bevis.
Du kan väl också fundera på detta.