2016-04-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Tvivlar på att man kan lita på att det är en äkta film på Jorden som NASA visar upp här. Kan vara skickligt skapad CGI.

Jag tror att filmen du länkade är fejkad.
Vad enkelt det är när man slipper argumentera för sina absurda påståenden.

Så, varsågod. Förklara hur du kommit till slutsatsen att just denna film är CGI.
Senast redigerad av lorddesh 2016-04-12 kl. 02:59.
Citera
2016-04-12, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag tror att filmen du länkade är fejkad.
Vad enkelt det är när man slipper argumentera för sina absurda påståenden.

Ja, och så förklarade jag varför jag tror att det kan vara fejkat genom att visa upp en mängd andra fejkade bildbevis från NASA. Tittade du på de bifogade fotona, och vad tror du själv i så fall om dem? Känns NASA som en pålitlig organisation?
Citera
2016-04-12, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh

Så, varsågod. Förklara hur du kommit till slutsatsen att just denna film är CGI.

Pga att de fejkar så mycket annat.
Citera
2016-04-12, 03:06
Medlem
Citat:

Jag frågade om filmen jag länkade, inte din uppenbara obekantskap med begrepp som 'avstånd' och 'pareidoli'.
Citera
2016-04-12, 03:12
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ja, och så förklarade jag varför jag tror att det kan vara fejkat genom att visa upp en mängd andra fejkade bildbevis från NASA. Tittade du på de bifogade fotona, och vad tror du själv i så fall om dem? Känns NASA som en pålitlig organisation?

Oh min gud... Varför tror du att människor har tid för dessa föreställningar du har? De är upptagna med att göra saker, seriösa saker.

Du kan ju se filmer som de tagit från ISS?

Det finns en Non-stop guidad tur genom ISS och det är OMÖJLIGT att simulera fritt-fall på jorden i 1timma i sträck. Omöjligt.

Sen finns det filmat utifrån kupolen ner mot jorden. Och med stationen synlig.

Nu är du säkert inte intresserad men, min bror arbetar med CGI. Och varit aktiv inom DICE samt Starbreeze. Vi diskuterade lite hur väl man skulle kunna göra dessa filmer med CGI. Han sa rakt ut, det är inte möjligt idag. Det finns INGA algoritmer eller för den delen program som klarar av att simulera ljus som de är i verkligheten. Texturerna samt ytorna är även de omöjliga att framställa till den graden de ser ut som de gör på videorna. Förstår du? Alla spel och filmer som Interstellar, är inte i närheten av hur det faktiskt ser ut på riktigt. Pausa filmen och titta så ser du vilka "trix" det gör för att få det se "verkligt" ut med 25 fps.

Du ser väl detta som att, de har säkert en NSA liknande verksamhet men för att framställa CGI bilder för detta. Men tyvär så förstår du inte hur det går till om du ens antar detta.
Senast redigerad av Yppsilon 2016-04-12 kl. 03:15.
Citera
2016-04-12, 03:25
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Här är din Blue marble, konspiratoriska NASA...

ISS är inte så långt ute att man kan ta en helhetssyn av jorden.
Citera
2016-04-12, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon

Hur högt upp flyger ISS? Hur högt upp måste man ta sig för att få en helhetssyn av Jorden?

Edit: Varför jag frågar är för att i filmen som lorddesh länkade till så kan man ju faktiskt se hela jordklotet genom rutan från och med 1:09 in i filmen (den andra sekvensen och alltså inte från början av filmen). Menar ni att jag ser i syne när jag ser hela jordklotet där?
Senast redigerad av rosalotus 2016-04-12 kl. 03:50.
Citera
2016-04-12, 04:10
Medlem
Citat:
Hur högt upp flyger ISS? Hur högt upp måste man ta sig för att få en helhetssyn av Jorden?

Edit: Varför jag frågar är för att i filmen som lorddesh länkade till så kan man ju faktiskt se hela jordklotet genom rutan från och med 1:09 in i filmen (den andra sekvensen och alltså inte från början av filmen). Menar ni att jag ser i syne när jag ser hela jordklotet där?

Enligt Wikipedia så befinner sig ISS på cirka 400 km höjd medan foton från NASA på hela jordklotet har tagits från cirka 45 000 km vilket ju är en gigantisk avståndsskillnad. Eftersom man ju kan se hela jordklotet rotera i filmen som lorddesh länkade till (1:09 och framåt) som sägs vara autentiska filmbevis - hur får ni då ihop den ekvationen? Den slutsatsen som jag drar är att filmerna som det länkades till mycket riktigt är fejkade av NASA.

Så varför fejkar NASA bilder och filmer av vår jord?
Citera
2016-04-12, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon

Eftersom NASA fejkade den berömda bilden från -72 så blir det svårt att lita på dom angående deras bilder över huvud taget.
Citera
2016-04-12, 07:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Men det hela faller för att vi vet att solen inte är 40 mil bort. Vi känner till avståndet till solen, månen och övriga planeter.
Javisst, men då förnekar plattskallarna detta med argument som "har du själv dragit ett måttband till solen?". Men ismuren tror de på utan att själva ha sett den...
Citera
2016-04-12, 07:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Mycket bra film

Så enl. spökrösten i filmen ser det ut som solen går ned p.g.a "perspektiv"...
Jag har en bättre förklaring: jorden är rund och snurrar runt solen och sin egen axel.
Der roliga är att special-perspektivet bara påverkar solen, andra objekt, som flygplan blir mindre ju längre bort de är.
Citera
2016-04-12, 07:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, så tycks det vara. Intelligent design.
Precis, när all argument är slut, retirera till "last stand", att gud gjorde det. Vilket inte går att falsifiera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in