2018-09-23, 21:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Tack! Föreställ dig nu att du vänder dig om, och då står du mycket riktigt i en grop. Globjordarna kallar det för 'Gräv din egen grop' hypotesen.

Sade du inte nyligen att vattnet inte bokstavligen reser sig? Är du tillbaka till gropen nu?
Citera
2018-09-23, 21:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vänd dig om på den runda jorden och gropen är ett faktum. Det är ni globjordare som säger det, inte jag. Du menar att Ponchatrain föreställer jordens krökning, och om observatören vänder sig om så uppstår ju samma fenomen. Således en grop.
Du har grävt din egen grop. Nu får du stå i den.

Bild på din grop.
https://www.google.se/search?q=pontchartrain+flat+earth&client=ubuntu-browser&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjXyb3 v49HdAhWllYsKHe79Bb0Q_AUICigB&biw=1291&bih=606#img rc=ywPxXrB9d2L8QM:
Stod man i en grop så skulle kurvaturen gå uppåt vid horisonten. På dessa bilder ser man ju tydligt att kurvan går ner. Detta är ingen grop.
Citera
2018-09-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ärligt talat, du vet själv om att du konstant ljuger. Du vet precis vad det är som Jazzil et al. menar, du spelar bara dum. Bättre att du erkänner att du haft tokfel nu innan du sjunker djupare ner i stollerierna och lögnerna.
Du inleder med: "Ärligt talat" och sen kallar du en lögnare. Freudiansk felsägning?

Jag tycker själv inte att jag spelat dum, men kanske har jag det. Ponchatrainbilden visar hur horisonten reser sig upp och möter himlen. Menar jag att horisonten satt ner på sin stol och sedan reste sig? Nej, men visst kan man väl tolka det så och det verkar vara vad Jazzil et al gör, och jag tror de spelar dumma. Därför att de inte vill kännas vid det faktum att om du vänder dig om så beter sig horisonten på samma sätt vilket man skulle kunna beskriva som en grop.

Om jag driver en tes, jag tror på den och kör den fullt ut så händer det något i tråden. Fler användare likt dig själv dyker upp och uppmanar mig att sluta. Du vill att jag erkänner mina fel så att jag inte sjunker djupare ner foliehattsträsket. En del kallar mig för olika invektiv, ändrar i mina citat osv. Ni flockas och försöker på olika sätt få tyst på mig. Du med andra bör fundera över varför det är så här, det är nämligen intressant ur konspirationssynvinkel, detta är ju trots allt ett forum för konspirationer. Häri detta beteende ligger svaret för hur en konspiration av denna dignitet är möjlig.
Citera
2018-09-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om man vänder sig uppstår samma fenomen, vilket betyder det är en grop? Vad menar du?

Kan du visa detta på ett foto?
Titta på fotot i citatet, Ponchatrain. Föreställ dig att du står där och sedan vänder dig 180 grader, då reser sig horisonten och möter himlen där också. Snurra runt 360 grader, samma fenomen runt om. Bildligt talat står du i en grop.
Jag menar att detta inte är förenligt med en rund jord, sluttande plan, boll eller vad man vill.
Citera
2018-09-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Beviset är inte skymt vad gäller kraftledningen över sjön Pontrachain.
Bilden visar på en uppåtgående kurvatur, omöjligt på ett sluttande plan.
Citera
2018-09-23, 21:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Titta på fotot i citatet, Ponchatrain. Föreställ dig att du står där och sedan vänder dig 180 grader, då reser sig horisonten och möter himlen där också. Snurra runt 360 grader, samma fenomen runt om. Bildligt talat står du i en grop.
Jag menar att detta inte är förenligt med en rund jord, sluttande plan, boll eller vad man vill.

Det är du som ser fel på bilden.

Är din iakttagelse överensstämmade med din platta jord då? Står man i en grop på den enligt dig? Hur kommer det sig att horisonten ligger över betraktarens ögon om vi bor på en platt yta?
Citera
2018-09-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Menar du att du tror att båtar har nerförsbacke på väg mot observatören i bilden?
Nej. Det är du som gör det, du minns väl att åtminstone tidigare har du hävdat att jorden är rund. Det är du som förespråkar backen.
Citera
2018-09-23, 22:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej. Det är du som gör det, du minns väl att åtminstone tidigare har du hävdat att jorden är rund. Det är du som förespråkar backen.

Det blir ingen backe, för som du minns från igår: du är alltid 'på toppen'.
Citera
2018-09-23, 22:13
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Du inleder med: "Ärligt talat" och sen kallar du en lögnare. Freudiansk felsägning?

Jag tycker själv inte att jag spelat dum, men kanske har jag det. Ponchatrainbilden visar hur horisonten reser sig upp och möter himlen. Menar jag att horisonten satt ner på sin stol och sedan reste sig? Nej, men visst kan man väl tolka det så och det verkar vara vad Jazzil et al gör, och jag tror de spelar dumma. Därför att de inte vill kännas vid det faktum att om du vänder dig om så beter sig horisonten på samma sätt vilket man skulle kunna beskriva som en grop.

Om jag driver en tes, jag tror på den och kör den fullt ut så händer det något i tråden. Fler användare likt dig själv dyker upp och uppmanar mig att sluta. Du vill att jag erkänner mina fel så att jag inte sjunker djupare ner foliehattsträsket. En del kallar mig för olika invektiv, ändrar i mina citat osv. Ni flockas och försöker på olika sätt få tyst på mig. Du med andra bör fundera över varför det är så här, det är nämligen intressant ur konspirationssynvinkel, detta är ju trots allt ett forum för konspirationer. Häri detta beteende ligger svaret för hur en konspiration av denna dignitet är möjlig.

Nej, nu ljuger du igen. Sluta upp med det. Man ser inte alls någon grop på bilden, och det vet du om för du har fått det förklarat för dig ett stort antal gånger redan av flera olika personer. Så varför behöver du ljuga?
Citera
2018-09-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Va??? Vad bablar du om??? Vad är det för grop du konstant pratar om?

Om du ställer en kamera på en badboll, sätter upp tändstickor på denna badboll så du får samma fenomen som på Ponchatrain, vänder kameran 180 grader, ser samma sak där... vart kommer din j...a grop in i bilden. FÖRKLARA!!!

Och du, det finns tex Paint i din dator om du kör Windows. Om inte finns det en uppsjö gratis ritprogram på både datorer och mobiltelefoner. Du kan ju förklara med BILD vad du menar.
Eftersom vattnet reser sig, inte bokstavligen, och möter himlen på tex Ponchatrainbilden så måste samma fenomen utspela sig i 360 grader runt observatören. Observatören ser då ut att befinna sig i en grop. Du menar att vi befinner oss på en sluttande yta 360 grader, då kan det ju rimligtvis inte se ut som det gör med en uppåtgående kurvatur.
Citera
2018-09-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Stod man i en grop så skulle kurvaturen gå uppåt vid horisonten. På dessa bilder ser man ju tydligt att kurvan går ner. Detta är ingen grop.
Ja, horisonten reser upp och möter himlen.
Citera
2018-09-23, 22:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Slut på argument nu?

Fattar det blir körigt när du sitter och försöker avleda diskussionen från kärnpunkten, med kanske fem andra personer, men detta var väl ändå i slappaste laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in