Citat:
Ursprungligen postat av Burton
Okej nu har jag lite små-panik här. Ni behöver inte kalla mig noob för det vet jag redan.
Satt och pillade med tjejens dator, gjorde en ny partition med partition magic. Tog allt ledigt uttrymme från C: och gjorde en ny parition av det.
Nu vägrar datorn starta, det kommer fram till windows loggan med mätaren nedanför som laddar. Sen får jag en blåskärm som försvinner så snabbt att man inte hinner se den och den startar om och hamnar på välja felsäkert-läge skärmen.
Antar det är för att jag inte lämnade något uttrymme kvar utan tog allting som den vägrar starta men hur i h-vete fixar jag det. Att formatera är ingen bra idé då det finns skolarbete som inte får försvinna på hårddisken.
Hej! jag hade samma problem med en polares dator för ett par dagar sen. Datorn vägrade starta och det fanns vissa viktiga saker på den.
Ett bra alternativ är att (om man har både cd läsare och brännare)
Att köra linux live på cd spelaren, och bränna ut alla viktiga filer.
Har man bara en läsare så kan man i stället lägga in filerna på usbminne.
Antagligen kommer du få formatera om inte alternativet ovan fungerar (det har jag inte provat)
Vill du ha hjälp med hur man lägger in filer på usb med en livecd så säg till. dock har jag aldrig bränt skivor i linux