2007-03-11, 17:03
Medlem
TomBakers avatar
Är väl ingen windowsfråga men men. Hur tar jag bort min c partition som är av typen system?

Hårddisk 1
c: (system)
Hårddisk 2
d: (systemstart)
Citera
2007-03-11, 17:31
Medlem
Sätt i Windows skiva, välja Enter för installation, F8 för att acceptera licensavtalet, Esc för att inte reparera utan gå vidare med installation, D för att ta bort C:, enter för att bekräfta och L för att ta bort.
Citera
2007-03-11, 19:04
Medlem
TomBakers avatar
Jag trodde också att man kunde göra så men jag har för mig att det inte gick när jag provade det. Finns det några andra sätt?
Citera
2007-03-11, 19:27
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Jag trodde också att man kunde göra så men jag har för mig att det inte gick när jag provade det. Finns det några andra sätt?

Systemet måste bootas från installationsskivan.
Citera
2007-03-11, 21:02
Medlem
TomBakers avatar
Jo, det vet jag och det känns som noiser beskrev det utifrån det scenariot också. Men ni är säkra på att det går att göra så? Får väl försöka igen.
Citera
2007-03-14, 22:26
Medlem
TomBakers avatar
Tack så jävla mycket! Sabbade hela skiten och fick installera om allt och hej å hå mucho krångel. Jaja skulle väl ha frågat; "hur tar jag bort en system-partition utan att knulla systemet med en rostig bågfil?"
Nu gick det som det gick. Fan för datorer, jag borde hiva ut skiten genom fönstret. Vafan håller man på med skiten för egentligen? Dem suger tid, pengar och min hälsa. Och vad får jag tillbaka? Fucking jävla kuk installera om skiten om och om igen. Och nu kan jag inte aktivera Winsugmig längre för det har jag redan gjort för många gånger!?
Man borde fan skaffa sig en riktigt hobby eller nått. Typ slöjd eller meka med bilar, vad som helst är bättre än det här.

Varför sitter jag och skriver den här smörjan egentligen? Och varför läser du den? Vem fan bryr sig. Gonatt.
Citera
2007-03-14, 23:31
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Tack så jävla mycket! Sabbade hela skiten och fick installera om allt.

Huh? Menar du alltså på fullt allvar att du blir förvånad att systemet inte längre funkar efter att du har dödat systempartitionen?

I sådant fall säger jag som en klok kines yttrade en gång: -Somliga är för dumma för att ens ha en dator...
Citera
2007-03-15, 00:22
Medlem
Sigmaswes avatar
Som föregående talare sade, varför är du ens förvånad över att systemet inte längre fungerar, du dödade ju partitionen som hela systemet låg på!!

Jag vet inte vad syftet var från början, eller vad du förväntade dig, men frågan löd "Hur tar man bort system partitionen?", så det var också svar på det du fick. Skyll dig själv.
Citera
2007-03-15, 07:23
Medlem
TomBakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmaswe
Som föregående talare sade, varför är du ens förvånad över att systemet inte längre fungerar, du dödade ju partitionen som hela systemet låg på!!

Jag vet inte vad syftet var från början, eller vad du förväntade dig, men frågan löd "Hur tar man bort system partitionen?", så det var också svar på det du fick. Skyll dig själv.

Asså partitionen var av typen system. Mitt system/windows låg på en annan partition.
Mitt förra inlägg var bara ett dåligt försök till att vara rolig. Tycker bara det är lite krånligt att installera windows. Skyller absolut inte på någon, jag fick ju bara det svar jag frågade efter.
Citera
2007-03-15, 10:34
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Asså partitionen var av typen system. Mitt system/windows låg på en annan partition.
Mitt förra inlägg var bara ett dåligt försök till att vara rolig. Tycker bara det är lite krånligt att installera windows. Skyller absolut inte på någon, jag fick ju bara det svar jag frågade efter.

Windows har en liten egenhet att om inte samtliga systempartitioner på alla diskar är raderade före ominstallation ibland få för sig att lägga uppstarten av systemet på en disk och Windows på en annan. Då blir man beroende av att bägge dessa partitioner finns kvar för att man skall kunna boota upp systemet.
Citera
2007-03-15, 15:01
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:

Hehe, om du tycker att det är jobbigt att installera Windows borde du testa att installera Gentoo Linux
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in