Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-10, 20:02
Medlem
Pmannens avatar
Tja

Jag installerade detta(skit)program för ett tag sen o märkte att den sega ner min dator rätt rejält.Jag avinstallerade det från kontrollpanelen men nu när jag startar MSN live messenger så kommer det upp ett fönster där det står nåt liknande : cant start Messengerdiscovery.dll

Hur fan ska jag få bort detta ? Har provat att installera om messenger osv men inget tycks hjälpa , har sökt efter filen på min dator men hitta inget ...

PLIZ help en dator noob
Citera
2007-03-10, 21:37
Medlem
Wuzzies avatar
Mitt råd är att avinstallera msn helt o hållet. Kör en runda med CrapCleaner http://www.ccleaner.com för att rensa bort gammalt register-skrot, och sedan installera en färsk version av msn. Vill du sedan ta bort spärrar för att kunna ta emot filer över msn så tipsar jag om A-Patch, som bara är att googla efter.

Lycka till!
Citera
2007-03-11, 10:01
Medlem
Pmannens avatar
Funkar inte när jag gjorde som ovanstående tipsat om..

ingen annan som har haft detta problem ? Hur sk jag göra i CCleaner för att få bort messengerdiscovery.dll ?
Citera
2007-03-11, 10:26
Medlem
Kryptos avatar
Går det inte att göra en sök i regedit (start > kör > regedit) efter messengerdiscovery.dll och bara ta bort den därifrån då?
Citera
2007-03-11, 10:49
Medlem
Pmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Går det inte att göra en sök i regedit (start > kör > regedit) efter messengerdiscovery.dll och bara ta bort den därifrån då?

Jo men det funkar inte ändå !?
Citera
2007-03-11, 10:50
Medlem
Gromnas avatar
Det är WINHTTP.dll som fortfarande söker efter messengerdiscovery.dll och orsakar detta problem. Den ligger i \Msn Messenger. Stäng MSN, ta bort filen, och starta om MSN så bör det fungera.
Citera
2007-03-11, 10:52
Medlem
Pmannens avatar
Vad tror ni om systemåterställning ?
Citera
2007-03-11, 11:03
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Det är WINHTTP.dll som fortfarande söker efter messengerdiscovery.dll och orsakar detta problem. Den ligger i \Msn Messenger. Stäng MSN, ta bort filen, och starta om MSN så bör det fungera.

Tack!! Jag hade samma problem och ditt sätt löste allt! Tackar och bockar för tipset!
Citera
2007-03-11, 18:50
Medlem
Pmannens avatar
Citat:

Halleluja !!!!
Äntligen är man av med skiten !!!!!!!
Tackar för tipset
Citera
2007-04-19, 18:13
Medlem
Citat:
Jag hittar inte WINHTTP.dll i Msn Messenger mappen, men jag hittar en i system32 mappen, vågar jag ta bort den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in