2007-03-08, 22:45
Medlem
Återigen till problemet som aldrig fick svars på vad som egentligen var felet.

Har virus sökt, gjort allt.
Fick svar om något med bios men inget mer?

Till problemet:

Varje gång jag öppnar tex, steam, internet, dc++ hamnar datorn i världens lagg och hänger sig, har jag musik på dör det också och går inte få igång utan att starta om datorn.
Det har alltid varit så här. Datorn har jag byggt "själv" jag köpte alla min kompis datordelar förutom ett nytt chassi allt är detsamma som när han använde det och det fungerade felfritt. Jag förstår inte vad problemet är. Den får damp (Nu dog den igen mitt under allt, tur att man har firefox så den återställer session)

Förut när det hände brukade jag bara ta bort all "smuts" från fläkten och den fungerade någelunda utan att den dog som den gör nu men musiken dog ibland. Nu kan jag knappt öppna internet innan den dör. Hoppas jag hinner skriva klart.

Vad tycker ni jag skall ta mig åt?
Ny hårdisk?
Ominstall windows?
Kolla bios?
Installera något program?
Kasta datorn genom fönstret? -skämt osidå-

YEAS jag hann innan den dog för 2a gången, jävligt bra, hann ett inlägg utan att datorn dog fler gängen än 1 ;D Turbo dator. Borde få pris för världens SÄMSTA dator.

/Over & out
Citera
2007-03-08, 23:15
Medlem
Bossiemans avatar
Det här låter som om datorn blir överhettad. Funkar processorfläkten som den ska? Testa att ta bort chassisidan och låt datorn vila 1 minut. Sätt på datorn (låt chassisidan vara av) sen och se om den överlever längre. Gör den det så är det förmodligen ett kylningsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in