2007-04-07, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
Jag vet exakt vilka du pratar om och det är helt olika personer än dom jag pratar om. Killarna jag pratar om är en helt ny clique och en av dom har blivit inhoppad av NL salvatruchos och även fått grönt tecken att recruita. Jag tror dom mest skyddar sin turf. Ganska svårt att förklara för någon som inte vet dom 13 reglerna varför dom finns.
Skydda sin turf från vad?!
Vi snackar Uppsala, inte Los Angeles!
Citera
2007-04-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade

Håller med. Kan inte tala för dom så
Citera
2007-04-07, 13:53
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade

Skydda området från den väldiga inflationen kanske, allt börjar bli så jävla dyrt...
Citera
2007-04-12, 15:52
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
MS13 finns i krokarna.

hahah fin tatuering

aa men då måste jag säga att LA DIESIOCHO eller ska vi säga XVIII är och gömmer sig i buskarna med sina macheter likt the salvadorians.
Citera
2007-04-19, 10:58
Medlem
Finns uppenbarligen lite gangsters i Uppsala men att MS skulle ha en clique i gränby verkar ju osannolikt.
Varför skulle dom etablera sig där och vad är det för personer dom vill rekrytera? Vill dom ha medlemmar från livets ord och fulla studenter så har dom hittat rätt stad att verka i.
Sen kan dom starta en nation och driva in pengar från försäljarna på vaksala torg.
Citera
2007-05-03, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Nån som vet vad Donny gör nu? Har för mig att det var hans farsa som hade rådhuskällaren förut.

Killen som blev skjuten i gränby, var han tung egentligen eller var det bara snack? Han tjaffsade med en kompis till mig några veckor innan han dog. Alla som var där trodde att det var ett skämt eftersom killen var 1.70 lång och vägde typ 50 kilo.

Han var snarare 1.75, 1.76 ocg vägde närmare 80 kg. Han var muskulös. Klart han var tung, lätt plats bland topplistan över tungt kriminella i Uppsala iallafall! Han var en tuff kille som var i konflikt med många äldre tunga boys som har namn. Han var en av dom närmaste vännerna till en av ledarna i Asir.
Cirkulerar en massa mytoman historier om honom att han skulle ha fått en massa stryk och annat skitsnack av folk som inte vågade öppna sina käftar när han levde! Många kände en lättnad att han dog, för dom var skraja för honom eller upplevde honom som en jobbig och hotfull person
Citera
2007-05-03, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flowtech
Har du eller din vän någon syn på vad OG gör i stan då??? Kanske tagit över "hela" krogsvängen efter The Ferrari guy och CO eller vad händer??

Någon annan som har bra koll på ligorna? Har hört att det är lite småkidsgäng i Gränby som håller på att steppa upp sitt "game" lite, nån som vet?

Nån som kan dra vad som hände under gängmordet i gränby som var för nått/några år sen?

MC klubbar i uppsala med omnejd som håller på med något mer kriminellt än fortkörning?

Snacka loss nu!

"gängmordet" 2004 var ett tjafs mellan två personer på telefon som spårade ur, och båda sidor kallade på andra kriminella från b.la sthlm. Bandidos var också involverade i denna konflikt då den ena av killarna en kurd ( asir ledaren) känner presidenten i sthlm. och han som vart mördad var också inblandad i konflikten och han gick på en kille från den andra sidan. Och sen gick det som det gick, han blev överrumplad och skjuten när han precis kom ut från sitt trapphus. Två personer satt häktade men släpptes senare.

MC gäng i uppsala? Det enda jag känner till är Gjutjärn MC som sägs ha kontakter med H.A
Citera
2007-05-10, 01:48
Medlem
Slobodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Nån som vet vad Donny gör nu? Har för mig att det var hans farsa som hade rådhuskällaren förut.

Han bor i Västerås mig veterligen. Hans farsa hade bra kontakt med Steffe, Pricken, Enander mm på den tiden.

Steffe är enligt rykten tillbaka i Uppsala, Pricken har enligt rykten synts till i Gimo. Enander har jag inte hört nått om, förutom att han va med över till USA efter Gizmondo grejen.

Fö. så är "boxarn" ute i det fria igen, som hängde ihop med dom där ett tag.

Degens kriminella gäng i Uppsala verkar bara vilja slåss med varandra, inge tungt alls mao.
Citera
2007-05-10, 03:14
Medlem
knors avatar
80-talet?

var upp till u-sala och festade en hel del på 80-talet. minns att det cirkulerade ett par killar på stan som nog kan ha blivit kriminella med tiden, om de inte redan var det.

det var inga direkta sluskar utan snubbar som var noga med utseendet och klädde sig misstänkt dyrt. halvkriminella stekare skulle man kanske kalla dem idag.

en av dem kallades för lurken. han var skum som fan. halvstor kroppsbyggare som nog knaprade en hel del anabola. ena stunden ägnade han sig mest åt att ragga som vanligt folk, men så fick han på ett par sekunder för sig att använda ultra-våld på vem fan som helst. det var flera som gick hem bara han visade sig.

den andra kallades kenta. han var blond och hade ett kort finskt efternamn. han var också jävligt labil och kunde sparka ned vem som helst när som helst.

inte säker på att de tillhörde samma gäng, men på något sätt tillhörde de samma kategori. smågangsters.

har funderat på de där två en del gånger genom åren. undrar vad det blev av dem. kan tänka mig att de kunde utvecklas till kandidater för att bli torpeder, pyssla med indrivning eller annan mafia-liknande verksamhet.

ringer det en klocka hos någon uppsalakännare?
Citera
2007-05-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slobodan
Steffe är enligt rykten tillbaka i Uppsala,

Vilken steffe snackar du om??
Om det e tjocksteffe så e han inte tillbaka i stan..
Citera
2007-05-10, 19:44
Medlem
Slobodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
Vilken steffe snackar du om??
Om det e tjocksteffe så e han inte tillbaka i stan..

Läs igen. Enligt rykten. Finns en tråd om det här på FB.
Men bra om vi kan dementera det ryktet då jag själv är jävligt skeptiskt.

Något mer du kan dementera direkt?
Citera
2007-05-10, 21:03
Medlem
Citat:
Det har startat en ny clique i Uppsala. Ledaren är medlem i ms och representerar cliquen normandie locos salvatruchos (NLS). Dom är dock ganska lowkey just nu av vad jag vet.

De e sant.. ja svär.. har inte sett själv i Uppsala, men säkra källor bekräftar det. Be were..
MS 13 forever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in