2007-04-07, 00:09
Medlem
Det har startat en ny clique i Uppsala. Ledaren är medlem i ms och representerar cliquen normandie locos salvatruchos (NLS). Dom är dock ganska lowkey just nu av vad jag vet.
Citera
2007-04-07, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
Det har startat en ny clique i Uppsala. Ledaren är medlem i ms och representerar cliquen normandie locos salvatruchos (NLS). Dom är dock ganska lowkey just nu av vad jag vet.
Eller hur.
Citera
2007-04-07, 01:27
Medlem
storytellers avatar
Håller med om att det låter lite skumt och väldigt osannolikt att ett centralamerikanskt/kaliforniskt gatugäng skulle etablera sig i - säg - Gottsunda.
Kanske om man flög dit ett par hundra gängmedlemmar direkt från El Salvador i bara överkroppar och bandanas.
Men konstigare saker har väl hänt...
Citera
2007-04-07, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Håller med om att det låter lite skumt och väldigt osannolikt att ett centralamerikanskt/kaliforniskt gatugäng skulle etablera sig i - säg - Gottsunda.
Kanske om man flög dit ett par hundra gängmedlemmar direkt från El Salvador i bara överkroppar och bandanas.
Men konstigare saker har väl hänt...
Jag kan garantera dig att de inte finns något MS13 gäng i Sverige, va ska de här och göra?

Finns väl säkert någon gängmedlem eller så här, men det betyder inte att gänget finns.
Citera
2007-04-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Jag kan garantera dig att de inte finns något MS13 gäng i Sverige, va ska de här och göra?

Finns väl säkert någon gängmedlem eller så här, men det betyder inte att gänget finns.

kan väl bero på att dom e helt nyetablerade? Jag garanterar dig att det finns några medlemmar i gränby området. Dom håller väl på och rekryterar antar jag.

Finns till och med MS graffiti i området.
Citera
2007-04-07, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk
kan väl bero på att dom e helt nyetablerade? Jag garanterar dig att det finns några medlemmar i gränby området. Dom håller väl på och rekryterar antar jag.

Finns till och med MS graffiti i området.
Och varför är det så säkert att det är riktiga MS som målat, kan ju va vilken snorunge som helst.

De finns inte i Sverige och kommer inte komma hit om de inte har en bra anledning, MS är inte som maffian som är ute efter pengar, de är ute efter gängliv och överlevnad.

Snorungar som kallar sig MS13 finns det säkert, kolla bara på de misslyckade blattarna i Helsingborg som kallar sig "L-A Bloodz". Detta är ju då så långt ifrån de riktiga gängen man kan komma.
Citera
2007-04-07, 13:30
Medlem
Citat:
Och varför är det så säkert att det är riktiga MS som målat, kan ju va vilken snorunge som helst.

De finns inte i Sverige och kommer inte komma hit om de inte har en bra anledning, MS är inte som maffian som är ute efter pengar, de är ute efter gängliv och överlevnad.

Snorungar som kallar sig MS13 finns det säkert, kolla bara på de misslyckade blattarna i Helsingborg som kallar sig "L-A Bloodz". Detta är ju då så långt ifrån de riktiga gängen man kan komma.

en av killarna där är inhoppad i ms av big loco och popeye från normandie L.A. Jag e väl medveten om alla som går runt o kallar sig för crips o bloods o liknande när dom kanske aldrig ens varit i usa. Men dessa killar är ej såna..

Nu ska jag åka utomlands och måste packa. Så trevlig helg everybody.
Citera
2007-04-07, 13:32
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:

Kan fylla på med lite info i detta... De s.k MS som bildats i Uppsala är överlag yngre kriminella "wannabes", ska inte förringa dem mer än så, det är säkert ett gäng hårda gossar färgade av en tuff uppväxt (så tufft det kan bli i Sverige)
Den som däremot utpekas som ledare är en lite äldre herre som påstås ha blodsband med en högt uppsatt inom det Amerikanska MS, det är inte alls omöjligt att det skulle vara sant, då de båda härstammar från ett emigrerande land, familjer splittras och sprids över hela världen. Denn falang av MS i Uppsala skulle därför vara sanktionerad av det Amerikanska MS.
Så sägs det, kan mycket väl vara helt korrekt, vad nu de här killarna i det svenska MS vill uppnå ställer jag mig frågande till???
Amerikanska gäng bildas oftast för att skydda sin verksamhet, gemensamma intressen, vad har nu dessa småkriminella ungdomsgangsters för verksamhet att skydda?? Enligt vad jag fått höra sysslar de killarna mest med att röka på och begå lite småbrott då de inte bara planlöst lever rövare...

Precis vad SVerige behöver, ett brödgäng till utan mål, riktning osv... Vara med i ett gäng bara för att vara gängmedlem lixom...???
Vi har redan haft nog av dessa... I.E.M, Dragons, Alfa-familjen and the list goes on....

blir så trött....
Citera
2007-04-07, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne
Kan fylla på med lite info i detta... De s.k MS som bildats i Uppsala är överlag yngre kriminella "wannabes", ska inte förringa dem mer än så, det är säkert ett gäng hårda gossar färgade av en tuff uppväxt (så tufft det kan bli i Sverige)
Den som däremot utpekas som ledare är en lite äldre herre som påstås ha blodsband med en högt uppsatt inom det Amerikanska MS, det är inte alls omöjligt att det skulle vara sant, då de båda härstammar från ett emigrerande land, familjer splittras och sprids över hela världen. Denn falang av MS i Uppsala skulle därför vara sanktionerad av det Amerikanska MS.
Så sägs det, kan mycket väl vara helt korrekt, vad nu de här killarna i det svenska MS vill uppnå ställer jag mig frågande till???
Amerikanska gäng bildas oftast för att skydda sin verksamhet, gemensamma intressen, vad har nu dessa småkriminella ungdomsgangsters för verksamhet att skydda?? Enligt vad jag fått höra sysslar de killarna mest med att röka på och begå lite småbrott då de inte bara planlöst lever rövare...

Precis vad SVerige behöver, ett brödgäng till utan mål, riktning osv... Vara med i ett gäng bara för att vara gängmedlem lixom...???
Vi har redan haft nog av dessa... I.E.M, Dragons, Alfa-familjen and the list goes on....

blir så trött....

Tack för inlägget.

De kallar sig alltså MS13 och finns i Uppsala? Det finns ju verkligen ingen anledning att starta ett MS-gäng i Sverige mer än för att namnet låter tufft och inger respekt. Som sagt, i USA finns gängen för överlevnad och gemensamma intressen, här i Sverige finns det ju inget riktigt hot mot ungdomar som kräver att man allierar sig, såsom det gör i LA.

Svårt att tro att en originalmedlem i MS kan göra ett helt undergäng "hårt". Dessutom är väl knappast MS glada i att det kutar runt massa icke-latinos i MS-tattueringar. Det brukar ju vara rätt känsligt på den punkten med tanke på gängets bakgrund och originalmedlemmar/syften.

Har någon mer info, delge är ni schyssta. Sånt här är alltid lika intressant.
Citera
2007-04-07, 13:42
Medlem
Citat:
I.E.M, Dragons, Alfa-familjen and the list goes on....

blir så trött....

Hehe, ja men va fan, I.E.M. - det hördes ju på namnet ju - de var "international" ju!

Jawad var ju med där, jag undrar när de ska skeppa hans livstidsarsle till Marocko?
Citera
2007-04-07, 13:45
Medlem
Citat:

blir så trött....

Jag vet exakt vilka du pratar om och det är helt olika personer än dom jag pratar om. Killarna jag pratar om är en helt ny clique och en av dom har blivit inhoppad av NL salvatruchos och även fått grönt tecken att recruita. Jag tror dom mest skyddar sin turf. Ganska svårt att förklara för någon som inte vet dom 13 reglerna varför dom finns.
Citera
2007-04-07, 13:46
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Hehe, ja men va fan, I.E.M. - det hördes ju på namnet ju - de var "international" ju!

Jawad var ju med där, jag undrar när de ska skeppa hans livstidsarsle till Marocko?

Ja de var Internationella internationella pga att medlemmarna kom från alla möjliga länder, trots detta saknade de, medel, mål inriktning sammanhållning i Sverige... Ari Sj*ros fick sätta livet till pga en skitgrej bara för att några smågrabbar ska hävda sig! Inget ont om Jawad, men han hade inget omdöme i detta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in