2007-03-08, 20:01
Alla har väl letat efter ett fiffigt program till sin mac eller olika sätt att göra saker och ting lite enklare. Därför tänkte jag starta en tråd om just detta, om program eller sidor som jag hittat och som jag vill rekomendera till andra. För enkelhetens skull ber jag övriga att skriva om programmet kostar eller är gratis.
Mina fynd då:
FreeMacWare - En sida med diverse gratis program till din Mac.
Replacing an eMac optical drive - En engelsk sida om hur du byter cd/dvd-spelare på din eMac.
Apple eMac uppgrade guide - En engelsk sida om hur du uppgraderar din eMac.
xlr8yourmac - En engelsk sida med en massa info om vad som passar en mac, både i hårdvaruväg samt mjukvaruväg.
Versiontracker - Mac-torrentsida på engelska med både freeware, shareware och komersiella program.
Doug's applescripts for iTunes - En engelsk sida med en massa script till iTunes.
CharlesSoft - Engelsk sida med program som: Pacifist (shareware), öppna .pkg paket filer, .dmg disk images, och .tar, .tgz .tar.gz fil arkiv och ta ut enstaka filer och foldrar ur dem.
BootCD (donationware) En cocoa applikation som kan skapa en bootbar cd med en fungerande docka och finder.
DockDiscs (freeware/hack) Gör så att en cd/dvd dyker upp i dockan istället för skrivbordet.
Sunflower and Sunflowerbed - Ett gratisprogram att omdirigera audio med.
Pixelgirl Presents - Gratis ikoner och desktops till både win och mac.
Candybar - Ett program för $12.95 att ändra dina iconer på macen med.
Pixadex - Ett program för $18.95 att organisera dina ikoner med.
ScreenCastsOnline - Videoinstruktioner via podcast om olika program och funktioner på macen. Både gratis och för prenumeranter.
Det var väl det för tillfället. Fyll på!
Mina fynd då:
FreeMacWare - En sida med diverse gratis program till din Mac.
Replacing an eMac optical drive - En engelsk sida om hur du byter cd/dvd-spelare på din eMac.
Apple eMac uppgrade guide - En engelsk sida om hur du uppgraderar din eMac.
xlr8yourmac - En engelsk sida med en massa info om vad som passar en mac, både i hårdvaruväg samt mjukvaruväg.
Versiontracker - Mac-torrentsida på engelska med både freeware, shareware och komersiella program.
Doug's applescripts for iTunes - En engelsk sida med en massa script till iTunes.
CharlesSoft - Engelsk sida med program som: Pacifist (shareware), öppna .pkg paket filer, .dmg disk images, och .tar, .tgz .tar.gz fil arkiv och ta ut enstaka filer och foldrar ur dem.
BootCD (donationware) En cocoa applikation som kan skapa en bootbar cd med en fungerande docka och finder.
DockDiscs (freeware/hack) Gör så att en cd/dvd dyker upp i dockan istället för skrivbordet.
Sunflower and Sunflowerbed - Ett gratisprogram att omdirigera audio med.
Pixelgirl Presents - Gratis ikoner och desktops till både win och mac.
Candybar - Ett program för $12.95 att ändra dina iconer på macen med.
Pixadex - Ett program för $18.95 att organisera dina ikoner med.
ScreenCastsOnline - Videoinstruktioner via podcast om olika program och funktioner på macen. Både gratis och för prenumeranter.
Det var väl det för tillfället. Fyll på!