Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-08, 19:20
Medlem
nizs avatar
Är det någon som pysslar med detta? Borde ju kunna vara billigare men framförallt godare (dessutom väljer man ju precis vilka man vill ha med). Vad jag menar är alltså att köpa exempelvis färsk broccoli, sockerärtor morot osv för att sen själv frysa in i lagom förpackningar. Dessutom slipper man de stora isblocken som ofta uppträder i färdigköpta wokgrönsaker.

Bara en tanke, vad tror ni?
Citera
2007-03-08, 19:30
Medlem
mws avatar
Varför hålla på och frysa in ?, köp mindre av det du ska ha & tillaga det när det är färskt !.
Citera
2007-03-08, 20:38
Medlem
nizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Varför hålla på och frysa in ?, köp mindre av det du ska ha & tillaga det när det är färskt !.

Ja just det, men om man tänker med lite längre framförhållning. Givetvis går ju en del av grönsakerna åt direkt.
Citera
2007-03-08, 20:45
Medlem
Går alldeles utmärkt. Men laga bara för den mängd du ska ha, samt ha eventuella rester i kylen några dygn.

Fast det går nog bra att frysa också.

Leta gärna reda på nånstans där de har gul morot, det vill jag alltid ha i mina wokgrönsaker.

Du kan även fylla ut med det du lagar med frysta gröna ärtor om du tycker det går bra om det inte förstör "konceptet" med bara färska grönsaker.
Citera
2007-03-08, 21:07
Medlem
nizs avatar
Precis, alltså det lär ju bli 1000ggr fräshare än om man använder typ Willys wokgrönsaker som jag springer och köper var och varannan vecka liksom. Tycker inte det känns som det borde bli alldeles för mycket arbete heller, gör precis samma sak med kött, kassler osv.. (delar upp och fryser in alltså, i övrigt är liknelsen bristfällig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in