• 1
  • 2
2009-10-09, 23:12
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Company
Mmh, du är även rätt dum i huvudet som bumpar en över två år gammal tråd.

Ville jag så skulle jag kunna ge dig en tillsägelse för OT! Att skriva att någon är dum, även om tråden är gammal, är sällan on-topic.

Bumpningen må vara på en gammal tråd men den är hyffsat on-topic i alla fall.

/Mod
Citera
2009-10-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag är nog lite dum i huvudet iallafall.
Fattar inte vart man sänder???
Alltså hur kopplar man ihop strömmen med tex en hemsida så att lyssnarna kan gå in på en site och klicka fram en spelare och lyssna.

Är det nicecast du pratar om? Isåfall får du ju en adress i programmet som går till din radioström, för att sedan lägga det på din hemsida antar jag att du behöver en spelare först och främst, en flash, javascript eller applet spelare, vilket du behagar. Sedan använder du adressen du får i nicecast.
Citera
2010-10-26, 17:52
Medlem
Maajkas avatar
Hej!

Jag får ursäkta för att jag bumpar en gammal tråd.

Men jag har tänkt att testa sända lite webradio. Skulle vara riktigt kul att sitta o bubbla o spela lite musik. Någon som är bra på netcast? Hur går man från att spela musik (application) till att tala (audiodevice) utan att stoppa hela sändningen? I dagsläget får jag allt att funka utom just det faktum att jag som sagt behöver stoppa hela min sändning för att jag ska kunna återgå till att prata!?
Citera
2010-10-31, 03:05
Medlem
jag skulle vilja kunna streama från macen. FInns det program som kan göra en mac till en router? Har en iMac.
Citera
2010-10-31, 09:57
Medlem
Lethass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyHill
jag skulle vilja kunna streama från macen. FInns det program som kan göra en mac till en router? Har en iMac.

Streama vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in