• 1
  • 2
2007-03-08, 17:24
Medlem
Afonsos avatar
En halv meter för 12.50 borde givit mig de första varningstecknen. Men icke.. Dum (och snål) gick man till kassan.
Herrejesus vilken vidrig kräkrulle! Tog ett halvt bett och sen spottade jag ut ut eländet illa kvickt. Totalt oätlig. Dessutom luktade den skitäckligt.
Citera
2007-03-08, 17:26
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
En halv meter för 12.50 borde givit mig de första varningstecknen. Men icke.. Dum (och snål) gick man till kassan.
Herrejesus vilken vidrig kräkrulle! Tog ett halvt bett och sen spottade jag ut ut eländet illa kvickt. Totalt oätlig. Dessutom luktade den skitäckligt.

Haha dagens!

För det första smakar ju rulltårta skit överhuvudtaget. Men eldorados ..kan inte ens föreställa mig hur mina kräkreflexer hade reagerat.
Citera
2007-03-08, 17:26
Medlem
Var datumet ok ?
Citera
2007-03-08, 17:48
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Var datumet ok ?

Utgångsdatum typ mars 2011, vilket kanske är en ledtråd. De såg helt nyuppackade ut. Direkt från Eldorados krematorie/kräkbageri liksom. Tre smaker fanns det också.
Jag kräver faktiskt en viss smaknivå när 'delvis härdat fett' finns två ggr i innehållsdeklarationen!
Citera
2007-03-08, 17:50
Medlem
Golonkas avatar
Spelar ingen roll. Eldorados grejor är fan riskavfall. Rutten biomassa nödtorftigt kamoflerat till matliknande substanser med kemikalietillsatser som skulle göra en DDR-dopingdoktor grön av avund. Är man så jävla dum att man tror att man kan köpa en halvmeter rulltårta för 12:50, så är man själv kandidat för darwins urvalsprocess. SKÄMS!
Citera
2007-03-08, 19:37
Medlem
Äh, det är inget fel på hallonrulltårtan, särkilt inte om man äter den halvfryst. Chokladvarianten däremot har en fadd kemikaliesmak som inte direkt imponerar på mina smaklökar.
Citera
2007-03-08, 19:43
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Spelar ingen roll. Eldorados grejor är fan riskavfall. Rutten biomassa nödtorftigt kamoflerat till matliknande substanser med kemikalietillsatser som skulle göra en DDR-dopingdoktor grön av avund. Är man så jävla dum att man tror att man kan köpa en halvmeter rulltårta för 12:50, så är man själv kandidat för darwins urvalsprocess. SKÄMS!

Nu tar vi det lite lugnt med påhoppen, va Jag är en fattig student som väntar på årets första bidrag från CSN... Dessutom är rulltårta en stor favorit.

Till saken hör att Eldorado, trots allt, har en del vettiga saker i sortimentet men hädanefter skall jag vara lite mer noggrann i urvalet.
Citera
2007-03-08, 20:01
Bannlyst
Eldorado har bra grejer. Deras tortillachips med ostsmak är guld
Citera
2007-03-08, 20:17
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Nu tar vi det lite lugnt med påhoppen, va Jag är en fattig student som väntar på årets första bidrag från CSN... Dessutom är rulltårta en stor favorit.

Till saken hör att Eldorado, trots allt, har en del vettiga saker i sortimentet men hädanefter skall jag vara lite mer noggrann i urvalet.
Rulltårta, 250 grader

3 ägg
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner vetemjöl och bakpulver. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper, ca 30x40 cm, som förberetts genom att kanterna vikts upp och fäst med nålar så att det blir som en form.

Grädda i mitten av ugnen ca 5 minuter.

Ta ett bakplåtspapper och strö över strösocker. Vält upp sockerkakan genast när den kommit ut ur ugnen och dra bort bakplåtspappret. Lossnar inte bakplåtspappret pensla då med kallt vatten så lossnar pappret.

Bred någon god sylt över kakan. Rulla ihop.

Kostnad som är lämpad för en fattig student och smakar smaskens till skillnad från Eldorados.
Citera
2007-03-08, 20:17
Medlem
Pröva Eldorados arracsbollar och punchrullar istället. Smakar riktigt bra.
Citera
2007-03-08, 20:58
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Rulltårta, 250 grader

3 ägg
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner vetemjöl och bakpulver. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper, ca 30x40 cm, som förberetts genom att kanterna vikts upp och fäst med nålar så att det blir som en form.

Grädda i mitten av ugnen ca 5 minuter.

Ta ett bakplåtspapper och strö över strösocker. Vält upp sockerkakan genast när den kommit ut ur ugnen och dra bort bakplåtspappret. Lossnar inte bakplåtspappret pensla då med kallt vatten så lossnar pappret.

Bred någon god sylt över kakan. Rulla ihop.

Kostnad som är lämpad för en fattig student och smakar smaskens till skillnad från Eldorados.

Tack för det!
Citera
2007-03-08, 21:15
Medlem
Windom_Earls avatar
Eldorados hallonsylt var en favorit.. det mesta i Eldorados sortiment är skit, men just sylten var mycket bra. Dessvärre verkar de ha bytt underleverantör av sylt sen nåt år tillbaka, för numera är den inget vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in