Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-08, 16:53
Medlem
Flickan Melindas avatar
Min bror brukar köpa med Amerikanska cigaretter från USA. Dom heter American Spirit (med en Indian som röker fredspipa på paketet).
Dom sägs vara non-addictive och ska inte innehålla några gifter alls. Endast 100% ren tobak. Och visst smakar de annorlunda.
www.nascigs.com för dem som vill kolla läget.
Hade ju vart skönt om man kunde övergå till att endast få i sig nikotin och tobak istället för 4000 olika gifter och tungmetaller från varje cigarett.

Någon som vet om det finns liknande cigaretter att köpa här i Sverige?
Namn och pris?

Tack på förhand!
/Flickan
Citera
2007-03-08, 17:23
Medlem
Nazipolizeis avatar
öhh non-addictive jo tjena. Nikotion är ju en beroendeframkallande substans så jag förstår inte hur man skall få i sig det utan att inte kunna bli beroende.
Citera
2007-03-08, 17:29
Medlem
Flickan Melindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
öhh non-addictive jo tjena. Nikotion är ju en beroendeframkallande substans så jag förstår inte hur man skall få i sig det utan att inte kunna bli beroende.

Nä det är väl någon Amerikans bullshit. Men oavsett så måste ju det att dom är gift-fria stämma. Amerikanska företag är så otroligt rädda för att bli stämda att det inte skulle våga skriva någonting som inte var sant på paketet.
Citera
2007-03-08, 18:35
Medlem
snafflebits avatar
Hmm... Tobak som förbränns vid, vad kan det vara 900 grader kanske, bildar lite nya ämnen... Giftfria skulle jag kanske mer härleda till ekologiskt odlad tobak.

Notera att de säger 100% non additive dvs inga tillsatser. Beroende blir man likafullt.

http://tobaksfakta.org/Default.aspx?id=3112
Citera
2007-03-08, 19:24
Medlem
WaRs avatar
Om det bara är rent nikotin man röker så får man bara i sig rent nikotin.

Röker man papper och växtmaterial så får man automatiskt i sig massa andra ämnen.

Edit: I hederlig kvinnodiskriminerande anda, såhär passande kvinnodagen till ära, måste jag bara fråga om det är ett sammanträffande att trådskaparen heter "Flickan_Melinda"?
Citera
2007-03-08, 19:26
Medlem
banditqueens avatar
Ps. Dom smakar skit. Iofs så har jag bara testat rulltobaken, men fortfarande.
Citera
2007-03-08, 22:53
Medlem
Dom har ju denna banner på sidan:
http://www.nascigs.com/Portals/5/warningNotSafer.gif
Citera
2007-03-11, 16:55
Bannlyst
Rök cigariller istället då?
Citera
2007-03-11, 17:56
Bannlyst
fan va starka de ciggen är, "Periques - Rich robust taste" innehåller 2,02mg nikotin, dubbelt så starkt som John Silver.
Och deras ultra light innehåller 0,77mg nikotin nästan lika mycket som i Marlboro och Lucky Strike vanliga....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in