2007-03-07, 22:20
Medlem
Photechs avatar
Varför inte dela upp dem i vars ett forum..
Citera
2007-03-07, 22:22
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Varför inte dela upp dem i vars ett forum..
Underlag? Anledningar? Konstruktiv kritik?
Citera
2007-03-07, 22:30
Medlem
Photechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Underlag? Anledningar? Konstruktiv kritik?

Kanske kan vara på sin plats..

Arbetsliv har som jag ser det inget att göra med studerande. Möjligtvis om man som student även arbetar.

Visst, studerande är ju en direkt förberedelse till arbete. Samtidigt har jag svårt att se vad intagningspoäng har att göra med arbetsförhållande eller kanske rimliga lönenivåer..

Kan mycket väl vara att jag är ensam om att inte tycka att de två kan samsas i samma forum.. Demokrati suger ibland..
Citera
2007-03-07, 23:46
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Kan hålla med till viss del då många frågor som rör arbetsliv inte kan knytas till studier och vice versa, exempelvis frågor om arbetstid, hur mycket man får läsa per termin, osv. Å andra sidan tycker jag att ämnena allt för ofta flyter ihop för att det ska vara lönt att dela upp forumet.
Citera
2007-03-08, 01:08
Medlem
Deannas avatar
Jag tycker inte att vi ska dela upp forumen i två delar, många trådar berör båda ämnena, ett bra exempel är "Vad finns det för arbetsmarknad om jag studerar denna utbildning".. Berör studier (examen, längd, lärosäte mm) och berör arbetsliv (vad man gör efter utbildning).
Men visst, det finns många trådar som är bara berör ett av ämnena.. Vad gör det om de är i samma forum?

/ Mod A&S
Citera
2007-03-08, 01:18
Medlem
Photechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag tycker inte att vi ska dela upp forumen i två delar, många trådar berör båda ämnena, ett bra exempel är "Vad finns det för arbetsmarknad om jag studerar denna utbildning".. Berör studier (examen, längd, lärosäte mm) och berör arbetsliv (vad man gör efter utbildning).
Men visst, det finns många trådar som är bara berör ett av ämnena.. Vad gör det om de är i samma forum?

/ Mod A&S

Visst har du rätt i det, samtidigt så, för oss som uteslutit pluggande, är allt snack om studier mest ivägen.

Samtidigt så skulle det nog, pga. ovan beskrivna exempel, nog i många fall bli svårt att bestämma vilket forum man skulle lägga tråden i..
Citera
2007-03-08, 01:32
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Visst har du rätt i det, samtidigt så, för oss som uteslutit pluggande, är allt snack om studier mest ivägen.

Samtidigt så skulle det nog, pga. ovan beskrivna exempel, nog i många fall bli svårt att bestämma vilket forum man skulle lägga tråden i..

I dagens läge är forumet väldigt lättmodererat, det skulle bli mycket svårt om vi skulle dela upp det i två delar.

Jag tror att många tycker att vissa trådar är mest i vägen.. De som valt att plugga på eftergymansial nivå är nog mindre intresserade att läsa om hur det är att vara busschaufför..
Citera
2007-03-08, 17:29
Medlem
Kuggarns avatar
Som medmoderator till Deanna så håller jag med. Ser ingen anledning att dela upp forumet i dagsläget då jag ser så många beröringspunkter. Inte minst ur perspektivet utbildning<->arbetsmarknad.

Sen är forumet som tidigare påpekats inte så struligt heller. Det mesta flyter på relativt okomplicerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in