2007-03-07, 21:27
Medlem
tOPOs avatar
Tjena

Jag installerade TinyXP rev05 för 2 dagar sedan, försökte dela ut min E: partition som är en del av en 320gb hdd, C: och E: är samma hårddisk, men det gick inte att läsa den utdelade enheten, i detta fall E: genom min XBOX.

Så jag formaterade datorn och installerade en ren fullversion av WinXP (Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate) på svenska. TinyXP är på engelska, om det nu har någon betydelse.

Nu kommer jag inte åt min E: partition, det står "Åtkomst Nekad" och i Utforskaren står det ingen storleks info om disken. Värt att tillägga är att C: som är samma hdd funkar felfritt.
Jag har browsat lite i forumet och hittat ett par trådar där användaren kommit på hur han/hon löst problemet, men inte berättat hur :P

Jag bifogar en screenshot om det hjälper, har en massa saker som jag inte orkar dra ner igen, skulle vara mycket tacksam för någon som helst hjälp.

http://i146.photobucket.com/albums/r...po80/strul.jpg

mvh
/tOPO
Citera
2007-03-07, 22:04
Medlem
tOPOs avatar
Jag fixade det, gick in på felsäkert läge och la till mig (admin) som ägare över disk E:, kunde konstigt nog inte göra det som admin i normalt läge.

Tack ni som läste iaf ^^
Citera
2007-12-01, 14:05
Medlem
Krafses avatar
Då kan jag passa på att slänga in en fråga!

Jo det är så att jag kommer inte in på vissa sidor längre, det kommer upp en såndär jävla åtkomst nekad 403 bla bla.. Någon som vet vad man kan göra åt det? Det gäller inte bara en sida.
Citera
2007-12-01, 16:58
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Då kan jag passa på att slänga in en fråga!

Jo det är så att jag kommer inte in på vissa sidor längre, det kommer upp en såndär jävla åtkomst nekad 403 bla bla.. Någon som vet vad man kan göra åt det? Det gäller inte bara en sida.

Egentligen borde du definitivt starta en ny tråd om detta men i vilket fall...
Du kan inte göra nånting åt detta, eftersom det inte beror på din dator utan på webbservern som sidan ligger på...
Citera
2007-12-01, 17:33
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Egentligen borde du definitivt starta en ny tråd om detta men i vilket fall...
Du kan inte göra nånting åt detta, eftersom det inte beror på din dator utan på webbservern som sidan ligger på...
Aaah okej, trodde det var datorn. Men aja, då är det väl bara att se glad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in