2007-03-07, 21:17
Medlem
Strifes avatar
Jag är intresserad av en telefon med lock, och framför allt Motoral Razr, som jag tycker ser jävligt fräsch ut. LÄNK
Är denna något att ha? Hur är kameran, går den lätt sönder, med mera?
Om skiten suger, kan du rekommendera någon annan locktelefon i prisklassen 1k - 1.5k ?

Lite andra frågor...
Om man tar ut simkortet ur mobilen och sätter in det i en annan, är det samma nr till den nya mobilen då?
Och läggs alla kontakter in automatiskt i den nya mobilen?
Om inte hur gör jag för att föra över mitt nr och mina kontakter till en ny mobil?

Kanske låter lite futurisktiskt, men finns det inget sätt att kopiera sitt simkort, iaf man skulle supa bort mobilen?
Rätt säker på att jag kommer göra det snart.

Sen undrar jag om det finns något enkelt sätt att spara kontaktlistan.
Sitta o skriva av alla nr o namn känns lite segt då man samlat på sig en del.

Thx 4 aNzr
Citera
2007-03-07, 22:01
Medlem
Fogelbergs avatar
Den finns ju alltid möjligheten att synka mobilen mot datorn och på så sätt ALLTID ha sina kontakter och kalenderuppgifter säkrade.

Jag har inte Razr, men sitter med en Nokia E61. Har ställt in så att så fort min telefon och dator har kontakt med varandra (bluetooth) så synkas den mot outlook i datorn. Så om jag är ute hos kund eller i butiken och knappar in ett nytt möte i kalendern eller en ny kontakt så synkas detta automatiskt när jag kommer inom räckhåll för datorn.

Det finns även en USB grej som fungerar som en sim-kortsläsare, med denna kan du kopiera dina kontakter, men då måste de ju vara sparade på simkortet.
Citera
2007-03-07, 22:34
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Den finns ju alltid möjligheten att synka mobilen mot datorn och på så sätt ALLTID ha sina kontakter och kalenderuppgifter säkrade.

Jag har inte Razr, men sitter med en Nokia E61. Har ställt in så att så fort min telefon och dator har kontakt med varandra (bluetooth) så synkas den mot outlook i datorn. Så om jag är ute hos kund eller i butiken och knappar in ett nytt möte i kalendern eller en ny kontakt så synkas detta automatiskt när jag kommer inom räckhåll för datorn.

Det finns även en USB grej som fungerar som en sim-kortsläsare, med denna kan du kopiera dina kontakter, men då måste de ju vara sparade på simkortet.
Låter riktigt nice, tack för svar. Det får jag se till att fixa när jag köper ny.
Ingen som har svar på mina andra frågor?
Citera
2007-03-08, 09:06
Medlem
Jag kan verkligen rekommendera Razr.
En väldigt bra telefon (visst inte en massa miljarders megapixel i kameran osv) men det som sitter i telefonen fungerar mycket bra.
I den prisklassen så är det den absolut bästa telefonen att välja i mina ögon iaf.
Då kan jag även inskjuta att jag har lagat denna telefon i 1,5 år på en service verkstad så jag vet att det är väldigt bra kvalitet på den jämfört med andra tillverkare och andra modeller.

MVH
Citera
2007-03-08, 09:24
Medlem
tobbels avatar
Jag köpte min Motorola Razr V3 för ett år sen nu. Egentligen är den ganska dålig, om man ser till funktioner. Den har inte jätte många eller några super-duper funktioner, utan det är en telefon - den går att ringa med.

Personligen köpte jag min för utseendets skull, den är ju så jäkla snygg, och jag ångrar mig inte en sekund.

Den enda nackdel som jag ser med den, är att displayen ligger så nära knappsatsen att den ofta blir fettig. Annars så är det en telefon som jag tycker att du ska köpa!

På bilden tycker jag att det ser ut som en v3i, uppgraderingen av v3:n. Den vet jag inte så mycket om, bortsett från att kameran är bättre. Kameran på v3:n är värdelös.
Citera
2007-03-08, 09:44
Medlem
reachers avatar
Har sedan 1½ år tillbaka en Motorola Razr V3 Blk, och jag är hur nöjd som helst. Förutom det läckra utseendet var även det faktum att den är nästan helt gjord i metall som gjorde att jag köpte den - den känns mer robust och personligen tycker jag den extra vikten gör att den ligger helt perfekt i handen. Hade i och för sig en plastigt knarrande SonyEricsson innan Razrn, så skillnaden blev kanske större för mig än för många andra.

Sen att det blivit lite av en innetelefon i amerikanska serier (nåja, i Prison Break åtminstone ) gör ju inte saken sämre
Citera
2007-03-08, 13:48
Medlem
Var i stortbehov av en telefon köpte mig också en fast Rosa enda som fanns.
Nu undrar jag om det går att köpa nya "skal" eller om det går att byta annars målar jag fan om den med en sprit penna eller nå, hahaha
Går det att ändra så man har T9 som sms skrift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in