• 1
  • 2
2007-03-07, 19:22
Medlem
Shejkens avatar
Min bror spelar WoW 24/7 och jag brjar bli less p att han inte orkar gra ett skit frutom att spela, s jag tnkte brja blocka WoW porten nr han inte gr som jag sger =)

Jag har en D-LINK router som jag kan ppna portar i och s.
Hur br jag g till vga?

Tack p frhand,
Shejken
Citera
2007-03-07, 19:26
Medlem
hainzs avatar
funkar det nu utan att du ppnat porten s kan du antagligen inte blocka den, det fr du nog gra i nn mjukvarubrandvgg, lgg in netlimiter och stt wow till 0.0001kbps i max speed s gr de nog hyffsat segt
Citera
2007-03-07, 19:29
Medlem
lewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Min bror spelar WoW 24/7 och jag brjar bli less p att han inte orkar gra ett skit frutom att spela, s jag tnkte brja blocka WoW porten nr han inte gr som jag sger =)

Hur br jag g till vga?

Tack p frhand,
Shejken

Vet inte WoW kr p bara en port. Tveksamt.
Blockera tkomsten till internet fr hans interna IP istllet.
Citera
2007-03-07, 19:50
Medlem
blueCommands avatar
WoWs inloggning sker ver en port, s det r bara att blocka den. Vet inte vilket det r i huvudet.

604:an (Antar jag du har) har vad jag vet SPI s det r bara att g in p Firewall och stnga av
Citera
2007-03-07, 19:54
Medlem
Gromnas avatar
WoW anvnder fljande portar vad jag frsttt: 6112, 3724 och 6881-6999. Knns ganska dumt att sprra alla dessa portar, d de anvnds till annat. En lsning r annars att blockera den server han spelar p via host-filen. Blir han tvungen att byta server, och d r du dr och blockerar ven den.

r inte detta ett lyckat snilledrag kan du alltid logga in p hans konto, om du fr tag p hans uppgifter. Snabbt springer du runt och r jvlig mot allt och alla och frstr fr honom. Lite elakt och verhngande risk fr sjlvmord fr en inbiten WoW-spelare, men kanske vrt risken?
Citera
2007-03-07, 20:21
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
WoW anvnder fljande portar vad jag frsttt: 6112, 3724 och 6881-6999. Knns ganska dumt att sprra alla dessa portar, d de anvnds till annat. En lsning r annars att blockera den server han spelar p via host-filen. Blir han tvungen att byta server, och d r du dr och blockerar ven den.
Det r inte s farligt att blocka de portarna iom att han har en router och det gr hyffsat enkelt att ta bort blockeringen. Fr att ndra i host filen krvs ju att man har tillgng till datorn p ngot stt, och det har han ju inte fr dr sitter ju brorsan. (Vnc och liknande gr ju iofs).

Om jag frsttt det rtt s vill du blockera honom ibland nr han spelar eller? Inte permanent?
Citera
2007-03-07, 21:45
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Det r inte s farligt att blocka de portarna iom att han har en router och det gr hyffsat enkelt att ta bort blockeringen. Fr att ndra i host filen krvs ju att man har tillgng till datorn p ngot stt, och det har han ju inte fr dr sitter ju brorsan. (Vnc och liknande gr ju iofs).

Om jag frsttt det rtt s vill du blockera honom ibland nr han spelar eller? Inte permanent?

Japp det stmmer, d och d.

Jag vill grna kunna reglera blockningen frn min dator..

Broders Dator
|
Router-------Modem
|
Min dator

Tack p frhand,
Shejken
Citera
2007-03-07, 22:01
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna

Bara 6112 s vitt jag vet som anvnds vid spelande. De andra anvnds fr den BitTorrent baserade uppdateringen
Citera
2007-03-08, 08:49
Medlem
Shejkens avatar
Ingen som har ntt smart frslag?
Citera
2007-03-08, 09:17
Medlem
mr.arnes avatar
S ni har varsin dator som delar samma router?

Enklast r nog att i routern stnga de portar som WoW anvnder (tror ocks att det r 6112 fr sjlva spelandet och resten fr Blizzard Downloader).

Men inte s lyckat om du sjlv spelar WoW

Annars prova ndra i hans hosts-fil, ni delar ju samma router, kanske kommer du t hans burk via \\hans-datornamn\c$ sedan klickar du dig bara vidare till hans hosts-fil och lgger till WoW's inloggninsserver dr.
Citera
2007-03-08, 09:33
Medlem
blocka portarna bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Shejken

Hur br jag g till vga?

Tack p frhand,
Shejken

Bara att blocka fljande

http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww0790p
om du har ngn sdan d-link?
http://www.blizzard.com/support/wow/...nk&Query=Query

"
World of Warcraft and Burning Crusade use the TCP protocol on port 3724.

The Blizzard Downloader, which downloads patches, also uses TCP ports 6112 and the range 6881-6999. For walkthroughs on router and firewall configuration you can use the Networking Help for the Blizzard Downloader page.
"
Citera
2007-03-08, 13:02
Medlem
merlin2s avatar
som "redant" sa: sprra porten 3724 & 6112 till din brors dator. men jag skulle g ett steg lngre. ge din bror ett statiskt ip tex 192.168.0.102.

sedan r det bara att sprra port 3724 & 6112 bde ingende och utgende till ip 192.168.0.102.

sedan nr du knner fr att sprra ngot annat s r det bara att sprra det till ip:t 12.168.0.102.

enkelt och effektivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in