• 1
  • 2
2007-03-07, 19:22
Medlem
Shejkens avatar
Min bror spelar WoW 24/7 och jag börjar bli less på att han inte orkar göra ett skit förutom att spela, så jag tänkte börja blocka WoW porten när han inte gör som jag säger =)

Jag har en D-LINK router som jag kan öppna portar i och så.
Hur bör jag gå till väga?

Tack på förhand,
Shejken
Citera
2007-03-07, 19:26
Medlem
hainzs avatar
funkar det nu utan att du öppnat porten så kan du antagligen inte blocka den, det får du nog göra i nån mjukvarubrandvägg, lägg in netlimiter och sätt wow till 0.0001kbps i max speed så går de nog hyffsat segt
Citera
2007-03-07, 19:29
Medlem
lewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Min bror spelar WoW 24/7 och jag börjar bli less på att han inte orkar göra ett skit förutom att spela, så jag tänkte börja blocka WoW porten när han inte gör som jag säger =)

Tack på förhand,
Shejken

Vet inte WoW kör på bara en port. Tveksamt.
Blockera åtkomsten till internet för hans interna IP istället.
Citera
2007-03-07, 19:50
Medlem
blueCommands avatar
WoWs inloggning sker över en port, så det är bara att blocka den. Vet inte vilket det är i huvudet.

604:an (Antar jag du har) har vad jag vet SPI så det är bara att gå in på Firewall och stänga av
Citera
2007-03-07, 19:54
Medlem
Gromnas avatar
WoW använder följande portar vad jag förstått: 6112, 3724 och 6881-6999. Känns ganska dumt att spärra alla dessa portar, då de används till annat. En lösning är annars att blockera den server han spelar på via host-filen. Blir han tvungen att byta server, och då är du där och blockerar även den.

Är inte detta ett lyckat snilledrag kan du alltid logga in på hans konto, om du får tag på hans uppgifter. Snabbt springer du runt och är jävlig mot allt och alla och förstör för honom. Lite elakt och överhängande risk för självmord för en inbiten WoW-spelare, men kanske värt risken?
Citera
2007-03-07, 20:21
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
WoW använder följande portar vad jag förstått: 6112, 3724 och 6881-6999. Känns ganska dumt att spärra alla dessa portar, då de används till annat. En lösning är annars att blockera den server han spelar på via host-filen. Blir han tvungen att byta server, och då är du där och blockerar även den.
Det är inte så farligt att blocka de portarna iom att han har en router och det går hyffsat enkelt att ta bort blockeringen. För att ändra i host filen krävs ju att man har tillgång till datorn på något sätt, och det har han ju inte för där sitter ju brorsan. (Vnc och liknande går ju iofs).

Om jag förstått det rätt så vill du blockera honom ibland när han spelar eller? Inte permanent?
Citera
2007-03-07, 21:45
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Det är inte så farligt att blocka de portarna iom att han har en router och det går hyffsat enkelt att ta bort blockeringen. För att ändra i host filen krävs ju att man har tillgång till datorn på något sätt, och det har han ju inte för där sitter ju brorsan. (Vnc och liknande går ju iofs).

Om jag förstått det rätt så vill du blockera honom ibland när han spelar eller? Inte permanent?

Japp det stämmer, då och då.

Jag vill gärna kunna reglera blockningen från min dator..

Broders Dator
|
Router-------Modem
|
Min dator

Tack på förhand,
Shejken
Citera
2007-03-07, 22:01
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna

Bara 6112 så vitt jag vet som används vid spelande. De andra används för den BitTorrent baserade uppdateringen
Citera
2007-03-08, 08:49
Medlem
Shejkens avatar
Ingen som har nått smart förslag?
Citera
2007-03-08, 09:17
Medlem
mr.arnes avatar
Så ni har varsin dator som delar samma router?

Enklast är nog att i routern stänga de portar som WoW använder (tror också att det är 6112 för själva spelandet och resten för Blizzard Downloader).

Men inte så lyckat om du själv spelar WoW

Annars prova ändra i hans hosts-fil, ni delar ju samma router, kanske kommer du åt hans burk via \\hans-datornamn\c$ sedan klickar du dig bara vidare till hans hosts-fil och lägger till WoW's inloggninsserver där.
Citera
2007-03-08, 09:33
Medlem
blocka portarna bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Shejken

Tack på förhand,
Shejken

Bara att blocka följande

http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww0790p
om du har ngn sådan d-link?
http://www.blizzard.com/support/wow/...nk&Query=Query

"
World of Warcraft and Burning Crusade use the TCP protocol on port 3724.

The Blizzard Downloader, which downloads patches, also uses TCP ports 6112 and the range 6881-6999. For walkthroughs on router and firewall configuration you can use the Networking Help for the Blizzard Downloader page.
"
Citera
2007-03-08, 13:02
Medlem
merlin2s avatar
som "redant" sa: spärra porten 3724 & 6112 till din brors dator. men jag skulle gå ett steg längre. ge din bror ett statiskt ip tex 192.168.0.102.

sedan är det bara att spärra port 3724 & 6112 både ingående och utgående till ip 192.168.0.102.

sedan när du känner för att spärra något annat så är det bara att spärra det till ip:t 12.168.0.102.

enkelt och effektivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in