2007-03-07, 01:32
Medlem
toMishs avatar
Går det att ordna en funktion där man kan trycka på sök i en tråd, skriva in Admin och därefter se vad admin har skrivit i tråden? Som det är nu söker man ju bara på ord i tråden, inte citerade användare eller användarnamn.

Fungerar det i vBullen?
Citera
2007-03-07, 08:18
Moderator
evilhoneys avatar
Leta upp admin i medlemslistan, klicka in dig på hans profil-sida och välj "Hitta alla inlägg av admin" alt. "hitta alla ämnen startade av admin".
Citera
2007-03-07, 16:14
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Leta upp admin i medlemslistan, klicka in dig på hans profil-sida och välj "Hitta alla inlägg av admin" alt. "hitta alla ämnen startade av admin".

Om han skrev inlägget för en vecka sen, och skriver 20 inlägg per dag, så måste man leta igenom otaliga sidor för att hitta inlägget/inläggen. Det vore mycket enklare om man kunde göra det direkt i tråden.
Citera
2007-03-27, 21:24
Medlem
vore en utmärkt funktion!
Citera
2007-03-27, 22:37
Medlem
Zwerchstands avatar
Jotack, skulle ha stor behållning av en sådan funktion.

När man i ett delforum klickar på en tråds summa (kolumn "svar") får man popupen "Vem postade?". Klickar man på en användare där öppnas h*ns profilsida i nytt browserfönster. Man borde kunna göra om det till att detta fönster i stället ger en lista på användarens inlägg i gällande tråd, som sökresultat.

= Intuitiv & förmodat "billig" lösning.
Citera
2007-03-27, 22:52
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Jotack, skulle ha stor behållning av en sådan funktion.

När man i ett delforum klickar på en tråds summa (kolumn "svar") får man popupen "Vem postade?". Klickar man på en användare där öppnas h*ns profilsida i nytt browserfönster. Man borde kunna göra om det till att detta fönster i stället ger en lista på användarens inlägg i gällande tråd, som sökresultat.

= Intuitiv & förmodat "billig" lösning.

Nja, det låter lite väl krångligt. Man måste öppna en ny flik för avdelningen tråden ligger i, hitta tråden, klicka på antalet inlägg och hitta användaren i pop up-rutan innan man får resultatet. Jag skulle hellre ha en sån funktion i tråden.
Citera
2007-03-28, 00:02
Medlem
Zwerchstands avatar
Hur menar du då? Jag ser bara 3 andra typalternativ:

- Ett ytterligare alternativ i rullgardinen vid användaren i ett inlägg ("Hitta alla inlägg av X i denna tråd")?
- En motsvarande Avancerad sökning där området=tråden förspecificeras av varifrån sökningen görs
- Att Avancerad sökning-formuläret utökas med ett Sök i tråd-fält

Alla kräver fortfarande att man hittar/anger både användare & tråd. Det sista skulle nog dessutom innebära för stor serverbelastning.
Citera
2007-03-28, 00:50
Medlem
toMishs avatar
Eller att man bara kan söka på "admin", och det han skrivit, och det folk skrivit om honom dyker upp. Jag vet inte vad som är genomförbart i vBulletin. För övrigt spelar det ingen större roll hur det ska gå till, bara det blir av.
Citera
2007-03-28, 08:19
Bannlyst
Instämmer. Har länge saknat en sådan funktion. Man kan avgränsa sig till ett underforum och att visa sökresultatet som inlägg, men om användaren är en frekvent postare i ett underforum måste man ändå knepa och knåpa för att hitta ett inlägg.
Citera
2007-04-19, 02:01
Medlem
toMishs avatar
Bumpar tråden och efterlyser ett svar från en moderator eller admin.
Citera
2010-06-02, 15:27
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Då göra jag en m-m-m-mega bump själv för satt och tänkte på att jag skulle skapa en sådan här tråd.

För det finns väl ingen funktion än att söka på specifika användare i trådar?
Hade varit smidigt ändå. Kunna söka på tex "admin" så kommer alla hans inlägg upp i den tråden man söker i.
Citera
2010-06-02, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Då göra jag en m-m-m-mega bump själv för satt och tänkte på att jag skulle skapa en sådan här tråd.

För det finns väl ingen funktion än att söka på specifika användare i trådar?
Hade varit smidigt ändå. Kunna söka på tex "admin" så kommer alla hans inlägg upp i den tråden man söker i.

http://grab.by/4HUv

Den här funktionen borde väl fungera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här