Idag var jag på slutdelgiving i ett misshandelfall.
Har absolut inget minne utav denna händelse.
Men så här har det tydligen gått till enligt målsägande:
Jag hade spottat på en tjej (vilket jag antar var en olyckshändelse, för det skulle jag aldrig göra hur full jag än va)
Då tar killen som hon står och pratar med tag i mig, jag smäller sedan till honom på munnen/läppen.
Han börjar blöda lite, men inga andra skador får han.
Jag blir därefter gripen och handfängslad, därefter pekar tjejen och killen ut mig, sedan förs jag till fyllecell.
Tjejen anmäler mig för förolämpning?! Eller något liknande.
Nu till dilemmat.
Ska jag erkänna dessa saker trots att jag inte har något minne utav händelsen, men jag antar att detta skulle kunna ha hänt
, men är ändå mycket tveksam.
Ser ingen anledning att dessa 2 personer skulle ljuga ihop denna story.
Eller ska jag säga som jag gjort hittils att jag inte har något minne utav denna händelse. Har för övrigt en bläcka under denna kväll.
Så som det ser ut nu kommer jag att bli dömd hur som, eftersom jag inte har några vittnen på min sida.
Undar även vilket utav alternativen kommer bli minst dyrt för mig?
Fördelen med att erkänna är ju att då slipper jag rättegång.
Om det blir rättegång, och jag förlorar (Vilket jag med största sannolikhet kommer att göra) Blir det väll rättegångskostnader plus böter?
Ska även utomlands i 3 mån, och rättegången kommer inte hinna vara innan jag åker. Så då måste jag antagligen åka hem, vilket jag inte vill.
Om jag erkänner, hur mycket böter kan det röra sig om då?
Förolämpnings anmälan blir inget utav, inte skadeståndsberittigad sa dom.
Det jag vill veta är vilket passar bäst att göra i min situation?
Måste bestämma mig tills imorgon.
Så är väldigt tacksam för era åsikter och tankar.
Är inte straffad tidigare
Har absolut inget minne utav denna händelse.
Men så här har det tydligen gått till enligt målsägande:
Jag hade spottat på en tjej (vilket jag antar var en olyckshändelse, för det skulle jag aldrig göra hur full jag än va)
Då tar killen som hon står och pratar med tag i mig, jag smäller sedan till honom på munnen/läppen.
Han börjar blöda lite, men inga andra skador får han.
Jag blir därefter gripen och handfängslad, därefter pekar tjejen och killen ut mig, sedan förs jag till fyllecell.
Tjejen anmäler mig för förolämpning?! Eller något liknande.
Nu till dilemmat.
Ska jag erkänna dessa saker trots att jag inte har något minne utav händelsen, men jag antar att detta skulle kunna ha hänt
, men är ändå mycket tveksam.Ser ingen anledning att dessa 2 personer skulle ljuga ihop denna story.
Eller ska jag säga som jag gjort hittils att jag inte har något minne utav denna händelse. Har för övrigt en bläcka under denna kväll.
Så som det ser ut nu kommer jag att bli dömd hur som, eftersom jag inte har några vittnen på min sida.
Undar även vilket utav alternativen kommer bli minst dyrt för mig?
Fördelen med att erkänna är ju att då slipper jag rättegång.
Om det blir rättegång, och jag förlorar (Vilket jag med största sannolikhet kommer att göra) Blir det väll rättegångskostnader plus böter?
Ska även utomlands i 3 mån, och rättegången kommer inte hinna vara innan jag åker. Så då måste jag antagligen åka hem, vilket jag inte vill.
Om jag erkänner, hur mycket böter kan det röra sig om då?
Förolämpnings anmälan blir inget utav, inte skadeståndsberittigad sa dom.
Det jag vill veta är vilket passar bäst att göra i min situation?
Måste bestämma mig tills imorgon.
Så är väldigt tacksam för era åsikter och tankar.
Är inte straffad tidigare