Vad är det som säger att du får betalt bara för att du har ett företags logga som avatar? Om man har Coca-Colas eller Volvos logga så tror jag inte någon har något emot det. Varför skulle man då inte få ha Nisses cykelverkstad i Säffles logga?
Säg inte det. Bara för att man ger bort pengar behöver de inte komma från reklamintäkter. Men visst, säger man det uttryckligen i samband så är det att tolka som ett erkännande.
varför skulle du ge pengar till flashback för att du gör reklam?? håller med förre gående talar vart ska man dra gränsen??? själv snodde jag min avatar rakt av från en annan FB:are...men han kanske inte kan gnälla...
Jag tolkar reglerna som att det inte är tillåtet. Men som sagt kan det vara svårt att bedöma vad som är reklam. Att ha buffy som avatar är ju tillåtet och misstanken om att ichisebe får betalt av det tv-bolag som sänder buffy finns inte.
Är det något som misstänks göra reklam kollas det upp och diskuteras i outlaw där givetvis Admin har sista ordet. Anser vi att det är reklam kan det leda till åtgärd.
Citat:
1.01. Annonser och spam är förbjudet
Det är helt förbjudet att posta spam (reklam) här. Den som postar spam blir automatiskt avstängd, utan varning. Det är dock tillåtet att nämna tips på bra företag när diskussionen kräver det. Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den inte är en kommersiell eller bryter mot någon av forumets övriga regler). Referal-länkar får däremot endast publiceras ifall man inte tjänar pengar (eller poäng) på länken, och då det finns godtagbara orsaker till att inte länka webbplatsens startsida.
Handel av varor och tjänster är förbjudet, med undantag för inlägg som uppenbart gynnar användarna. Exempelvis ifall någon i en diskussion erbjuder sig att låna ut, skänka bort eller på annat sett hjälpa någon, så är detta tillåtet förutsatt att varan eller tjänsten är laglig. Ser däremot inlägget mer ut som en affär än en diskussion där alla användare kan delta, så blir inlägget raderat.
Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.
Detta är ett diskussionsforum, respektera detta!
Kostnadsfri annonsering erbjudes på: http://www.flashback.se/kopochsalj.
Jag tycker inte det råder någon som helst tvekan i saken.
Om reklam och annonsering är förbjudet, så måste det också gälla avataren.
Varför skulle den vara undantagen? Därför att den är en bild? Därför att den ligger till vänster i marginalen?