• 1
  • 2
2007-03-10, 12:16
Medlem
datajesuss avatar
jag kör parallels på min macbook (2ghz c2d, 2gb ram, 200gb disk) och det funkar bra. kanske inte superbra men helt ok. spela göra jag inte så de har jag dålig koll på. dock släpptes en uppdatering för parallels nån vecka sedan som göra att man kan köra usb enheter utan trassel vilket är mycket bra. funktioner som u3 och garmins uppdateringstjänster funkar klockrent nu.
Citera
2007-03-11, 21:42
Medlem
Phels avatar
Tjena,
Jag har inte lyckats få tag på ett ordentligt windows än (e-academy strular...), och har alltså inte installerat och testat heller.
Citera
2007-03-15, 12:38
Medlem
ThanksForNothins avatar
Okej. Hör av dig när du lyckats trassla upp ditt problem
Citera
2007-03-24, 18:56
Medlem
ThanksForNothins avatar
Har förövrigt köpt mig datorn nu. Leveransen verkar dock vara väldigt seg.
Citera
2007-04-04, 19:07
Medlem
grns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThanksForNothin
Har förövrigt köpt mig datorn nu. Leveransen verkar dock vara väldigt seg.

Skriv gärna hur bra spelet funkar på datorn när du får den
Citera
2007-04-04, 22:06
Medlem
corals avatar
Alltså jag kan bara lova gott just för Bootcamp

Det är ganska enkelt, om du någonsin dualbooat med din vanliga satans X86 så vet du, det är precis likadant. Ett helt separat system oberoende från det andra.

Macbookens grafikkort kanske inte klarar det dock, ett GMA950 (titta på macbook PRO ist )

Parallels är lite halvdant, det har ju en emulerade grafikdrivrutin som suger rått.
Jag rekomenderar personligen bootcamp för dom få sakerna du behöver göra i Windows, med tiden lovar jag dig att du mer och mer kommer gå över.
Citera
2007-04-12, 17:11
Medlem
ThanksForNothins avatar
Allright.

Fick datorn idag, så nu är det dags att börja experimentera.

Än så länge verkar allting helt jävla superbt, supernöjd redan.

Citat:
Skriv gärna hur bra spelet funkar på datorn när du får den

Självklart!

Och jag ska kolla upp bootcamp med.
Citera
2007-04-12, 17:43
Bannlyst
Fungerar det att spela Europa universalis 3 på en macbook? Ska köpa en bärbar och jag vet inte om jag ska köpa en macbook. Vill gärna köra det spelet och lite annat.
Citera
2007-04-12, 19:40
Medlem
warcows avatar
Våldta inte din fina MacBook med att installera Windows på den!! Köp en xbox360 istället och spela spelen på den istället (CC TW kommer om några dagar till den)
Citera
2007-04-14, 14:50
Medlem
ThanksForNothins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warcow
Våldta inte din fina MacBook med att installera Windows på den!! Köp en xbox360 istället och spela spelen på den istället (CC TW kommer om några dagar till den)

Hehe i get ur point. Men spelet är redan inhandlat till pc

Dock är nog spelet värt att köpa för er med 360 med tanke på dagens tangentbord/mus kompatibla konsoller. Annars skulle det vara värdelöst.

Tänkte surfa in på top 10 program-tråden för mac nu. Återkommer när jag fixat in spelet på macen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in