2011-08-29, 12:25
Medlem
gendarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muzukashii
Vart kommer den här informationen ifrån? Hittar inget i tråden om att han skulle fått barn i Sverige.
Han har själv skrivit det. Någon dag när jag känner mig sysslolös ska jag sätta mig och leta upp det.
Citat:
Ursprungligen postat av Francobollo
Han är numera Stockholmsbo, mitt i smeten bor han.
Ricks eget inlägg lät ju ganska tröstlöst, men av Francolollos inlägg förstår jag att livet ler mot honom. Att skaffa sig en lya mitt i smeten, det är minsann inte illa pinkat av en arbetslös missbrukare. Jag lyfter på hatten!

En fråga till Rick:
Francobollo har, med en dåres envishet (minst sagt) hävdat att du de senaste månaderna har varit folkbokförd på en adress, men bott på en annan. Nu skriver du själv att du har kommit ut från rehab. Betyder det att du har varit skriven på ett stödboende, men bott på ett annat?
Citera
2011-08-29, 16:43
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vettigt resonerat och erkänt.

Anledningar till att Flinga lagt ut fb-kommunicerandet "på entreprenad" kan vara att han inte har regelbunden tillgång till uppkoppling eller att han inte orkar. Ännu troligare är att "vännen" vill göra sig viktig.

Oavsett anledning förklarar sig Flinga själv på ett mycket bättre sätt än genom ombudet. Maken till rörig aktivitet får man leta efter.

Flingas skönaste formulering: "Helst tappa intresset." Det berättar också något.

Ja, eller att han har problem med språket.
Det har ju visats sig flera gånger.
Och kan kanske vara något för Flinga själv att ta fasta på, om han nu vill komma tillbaka och förklara sig.

Till Flinga kan jag bara säga så här.
Det är mycket bättre att reda ut sin egen skit än att skicka "kurirer".
Och de flesta av oss förstår engelska alldeles utmärkt.
Så skriv du på ditt eget språk.

Intresset har dött något.
Men så länge frågor står obesvarade och tråden är öppen, så kommer den nog vakna till liv då och då.
Citera
2011-08-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixter
Jag gör mitt bästa..jag har förlorat min bästa ven..min älskade ven i hela världen..merry christmas to all of you. I'll keep on keeping on as long as I can. As I said before, Flashback was a big mistake..I lost everything and everyone because I started answering. The damage is done.
Don't try to psychoanalyze me.
Experts can't come close.
The most important person in my life is gone.
Forever.
All the laughter, all the tears. Years of happiness and pain.
I don't see myself as anything/anyone different than anyone else. We all make our mistakes in life and we pay for those mistakes on a personal level every day..at least I do.
I think of the people that i've killed and why.
I have a conscience... belive it or not.
All I can do on a primordial level is to deal with my past..however ugly it may be..or seem.I've seen death in its most basic form. Ingen annan här kan påstå att de har gjort det. No big deal.No attention getting meant.
I take what life gives me and nothing more.You won't find any 'skvaller' om Mig så lägg ner.Stäng tråden.

Låt stå!
Citera
2011-08-30, 10:04
Medlem
gendarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Gendarm.
Jag tror så här:
Att Fraco...är en vän, kanske flickvän som försöker återta Flingas heder och "goda" namn här på FB.
Säga vad man vill, men h*n lyckas inte speciellt bra med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Ja, eller att han har problem med språket.
Flinga pendla rejält i sina språkliga färdigheter. Han talar, enl. min mening, mycket bra svenska, så jag förstår inte varför han envisas med med svengelska.
I hans blogg (som verkar ha självdött efter bara tre inlägg) skriver han på fullt acceptabel svenska, medan han i senaste inlägget här inte fullt ut ens lyckas uttrycka sig på engelska. Min spontana tanke var att han måste ha varit ganska påverkad när han skrev det, men eftersom han är ren sedan april så är väl förklaringen någon annan.
Citera
2011-08-30, 21:34
Medlem
Rick gjorde ett stort misstag när han dödade pedofilen som antastade sin dotter. Men han ska sträcka på sig och vara stolt att han klarade och överlevde sin 20 år i Texas hårdaste fängelse

Självmant tycker jag att Rick av det jag följt honom är en bra människa idag, han är otroligt ärlig med sig själv och andra (Som vi svenskar har svårt för)

Jag förstår inte all skit han får från alla dessa människor, kan bara se det som ett, att dessa människor lider av otrolig avundsjuka (den svenska jantelagen)

Hans Själ och Psyke verkar överleva de mesta , och de ska han vara stolt över, OTROLIGT stolt

Jag håller på denna människa än fast jag inte känner han

Min hand du på din axel allafall Flinga!

//Henrik
Citera
2011-08-30, 23:18
Medlem
Feminist-fluktarens avatar
Ska bli spännande att se vad Rick kan göra i Sverige och nyttja hans helt unika kompetens. Man borde ta en ratsit på "Gendarm" då denne verkar lite småkåt på Flingan... .
Citera
2011-08-31, 00:48
Medlem
gendarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkson
Rick gjorde ett stort misstag när han dödade pedofilen som antastade sin dotter.
Pedofilen antastade inte sin dotter, utan Flingas dotter.
Citat:
Självmant tycker jag att Rick av det jag följt honom är en bra människa idag, han är otroligt ärlig med sig själv och andra (Som vi svenskar har svårt för)
Om han är en bra människa eller ej, det är väl till viss del en bedömningsfråga. Jag har personligen, och ett flertal gånger, bevittnat hur han har "fulat sig" ganska ordentligt.
Han brukar hävda att han inte har begått några brottsliga handlingar sedan han kom till Sverige, och det är nog en beskrivning jag inte skulle skriva under på.
Ändå vill jag säga att min personliga upplevelse av Rick är betydligt mer positiv än den han nu väljer att ge av sig själv. Det är visserligen några år sedan vi umgicks, och han verkar ha chanserat ordentligt.
Citat:
Jag förstår inte all skit han får från alla dessa människor, kan bara se det som ett, att dessa människor lider av otrolig avundsjuka (den svenska jantelagen)
Vad är det för skit du menar att han får ta? Att han i tråden har kallats för knarkare, pundare mm? Jag håller med om att det är jävligt onödigt att uttrycka sig så (även om han själv använder sig av de epiteten), men samtidigt har han krattat för det.
Att någon skulle vara avundsjuk på honom håller jag för fullständigt osannolikt.
Jantelagen är f.ö. inte svensk, utan dansk.
Citat:
Ursprungligen postat av Feminist-fluktaren
Ska bli spännande att se vad Rick kan göra i Sverige och nyttja hans helt unika kompetens. Man borde ta en ratsit på "Gendarm" då denne verkar lite småkåt på Flingan... .
Om Rick tog sig i kragen, så är jag övertygad om att han har en hel del att tillföra.

Ja, ta en Ratsit på mig om det ger dig något. Men som jag har skrivit tidigare, så är jag inte homosexuell ("tyvärr" vill jag nästan tillägga, med tanke på alla mina underbara gaypolare, de skulle vara ett fantastiskt smörgåsbord om jag var lagd åt det hållet). Och även om jag hade varit det, så har jag svårt att tro att Flinga skulle vara en man i min smak.
Huruvida Rick har homosexuella preferenser, det överlåter jag till honom att kommentera.
Senast redigerad av gendarm 2011-08-31 kl. 00:50.
Citera
2011-09-01, 05:42
Medlem
Citat:
Read carefully...I have been homelesss for a month since O got out of rehab. I am usig a public computer simce all I have left in ,y life is magasinerat. Once and for all, Gendarme, why so curious? You keep questionong Francobolo`Why ? I have almost daily contact wih him. everything he says is true. sO LAY OFF WITH YOUR SEMI-KNOWLEDGE. I got arrested in Uppsala. I am awaiting trial. I have a damned bandana because I blow my nose a lot especially in winter. No gang shit. Never had any reason to display anything to anyone. I never got paid anything for any of the media nor SVT that I have been on. According to everyone I'm the biggest asshole in the world. Pundare. I take pain tablets prescribed for chronic pain. Yes, I went thru a long period of alkoholism. I had me reasons. I do have a conscience belive it or not. This keyboard has hardly and white on it-hard to see, Yes, I was married..twicw. I have contact with my kids and grandkids and just became a great-grandfather. O've also cheated om my wife whem we were married. I have an uncurable liver disease which I happened not to mention to some. I'm a loser...too old to start over. I'm tired and I've 'sviket' many, people with my bizarre behavior. Most of all the woman that I love and who has helped me through thick and thin with all she could give.Too many lies and deceit that a fine woman should have had to live through...i'm very remoresfull for things i've done in my life. Someone wrote that I should have died as soon as I was born. I agree. There would be several people still alive if that would have happened. I have spoken to Annika one time since I met her...a few weeks ago. Tom Alandh called me 2 days after the documentary was shown. I told him to never contact me again. My canada goose jacket has been hanging in his office for months..blood covered after an accident I had. He can have it. It's infected with his so-called journalistic integrity..showing the 'red thread' that he always thrives on..peoples misfortunes. Hope he buys some new shoes. When it comes to facts about me then ask me. Helst tappa intresset. Yes I was on my way to Nacka...hadn't slept or eaten for days. The street life. But now I have an apartment and the onöy way is up.Stop your speculating/fishing Gendarme..simply call me since you know me so well. I have no contact with illicit drugs or alkohol.Haven't drank since april.Have a good day and I apologize greatly to those who know that I owe them so damned much.

Låt stå!
Citera
2011-09-01, 18:24
Medlem
Är inte här för att kasta paj på folk utan vill veta hur det går för Rick och hans liv. Hoppas han håller på att skriva sin nästa bok

Hare bäst Rick!

//Henrik
Citera
2011-09-03, 02:32
Medlem
gendarms avatar
Citat:
Låt stå!
Citat:
Låt stå!
Det känns som att du dubbelpostar.

Citat:
Hoppas han håller på att skriva sin nästa bok
Det hoppas jag också. Och jag hoppas dessutom - VERKLIGEN - att han tar hjälp av en bättre översättare den här gången. Förra bokens översättning var en katastrof (samtidigt som innehållet var intressant, vilken gjorde läsupplevelsen ganska paradoxal).

Något OT, men;
Vet inte om det bara är jag, men det känns som att det har "försvunnit" inlägg ur tråden utan någon förvarning/förklaring. Att OT-inlägg rensas har jag förståelse (och är tacksam) för. Men andra inlägg som har försvunnit - vilken är förklaringen till det?
Senast redigerad av gendarm 2011-09-03 kl. 02:39.
Citera
2011-09-06, 19:10
Medlem
Muzukashiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gendarm
Han har själv skrivit det. Någon dag när jag känner mig sysslolös ska jag sätta mig och leta upp det.

I den här tråden? Jag letade igenom den men hittade inget. Kan någon annan bekräfta uppgiften?

Citat:
Ursprungligen postat av gendarm
Flinga pendla rejält i sina språkliga färdigheter.

Jag förstår inte varför alla hackar på hans svenska. Han kom hit som 49-åring. Alla som pluggat ett språk i vuxen ålder vet hur svårt det är. Jag tycker han pratar väldigt bra svenska med tanke på att han bara bott här i 10 år. Jag känner till få andra exempel på folk som kommit hit i vuxen ålder och lärt sig lika bra som han verkar ha gjort.

Citat:
I apologize greatly to those who know that I owe them so damned much.

Jag tror du skulle må bäst av att sluta läsa den här tråden. Det finns ingen mening med att älta det som varit. Du må vara för gammal för att börja om men du är inte för gammal för att njuta av livet. Snart är du pensionär, som jag skrev tidigare i tråden så kommer du inte ha det så fattigt som du tror. Du lär inte kunna leva något lyxliv, men om du bara håller dig i skinnet så kommer du ha tak över huvudet och mat på bordet. Tillräckligt för att du ska kunna fokusera på t.ex din andra bok eller något annat projekt där du får förvandla dina erfarenheter till något konstruktivt.
Citera
2011-09-11, 14:32
Medlem
Rixters avatar
JJust a few words written from a libtary computer in Stockholm. Just caught up with Gendarn yesterday at Magnussons krog..just so you all understand..he apologized for all the shit. It was his girlfriends mother that really wanted to find out where I lived. She is my ex-wifes oldest daughter. Something about a loan that she is paying off on my crashed BMW (1985).
Life goes on. I'm temporarily living in 'Söder' but have found a nice apartment in Uppsala on Gröna gatan, As soon as I get my laptop working i'll be back and write more.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in