2007-03-05, 19:57
Medlem
Perry Punchouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uniteder
Btw, Diesels hemsida var bland det jobbigaste och osmidigaste jag sett!

Håller verkligen med! Känns som att alla jävla jeansmärkens hemsidor ser ut på de här sättet, titta t ex på replay. Det är ju som att sitta o lösa en jävla gåta varje gång man vill få fram en bild på ett par jeans. Kan dom inte bara lista jeansen rakt av istället. Dom skulle ju kunna ha en version med ren text och bild och sedan en version för dom som vill gå på skattjakt.
Citera
2007-03-05, 22:04
Medlem
udozs avatar
jeans är för mig det viktigaste plagget...har köpt ett par replay för 1600 kr, tycker det var värt varenda krona, sitter perfekt och är snygga. har även köpt diverse Levi's modeller för runt 1000 kr. köper sällan jeans för under 1000 kr. inte för att jag är materialist, utan för att jag inte går till affärer som säljer sunkiga prylar.skall nämnas att jag prioriterar en stor del av min inkomst på kläder.
Citera
2007-03-05, 23:22
Medlem
jan-es avatar
Jag brukar hålla mig runt 1500-gränsen. Det är lagom för mig, för då kan jag få ta på mina älskade Julian Red -jeans.
Skulle väl i praktiken kunna lägga mer på jeans eftersom det ändå är ett plagg som används väldigt ofta och på så sätt är mer "värt" sitt pris.
Citera
2007-03-06, 01:05
Medlem
Blodulvs avatar
Det vore oerhört korkat att låta bli att köpa ett klädesplagg som är skitsnyggt, med motiveringen att det är för billigt. Förutsatt att det håller god kvalitet naturligtvis, men efter en viss gräns betalar man inte för bättre kvalitet, utan för märket och inget annat. Endast osäkra människor som tror att de är något, köper enbart svindyra kläder. Kontenta: Man kan köpa billiga kläder utan att bli utskrattad. Jag är för övrigt ingen modeguru som umgås med någon slags "modelit", men jag är övertygad om att även de rikast, mest modemedvetna, ibland köper billiga kläder också.

Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
Förresten. Finns det någon i modevärlden accepterad stil med billiga icke-märkeskläder? Folk som gör något med "respekt" utan att låta plånboken avgöra? Beskrivs dessa människor isf med ett speciellt namn? (mycket medveten om att min sista fråga kan innebära många ironiska och tråkiga svar från trötta människor)
Citera
2007-03-06, 02:09
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Det vore oerhört korkat att låta bli att köpa ett klädesplagg som är skitsnyggt, med motiveringen att det är för billigt. Förutsatt att det håller god kvalitet naturligtvis, men efter en viss gräns betalar man inte för bättre kvalitet, utan för märket och inget annat. Endast osäkra människor som tror att de är något, köper enbart svindyra kläder. Kontenta: Man kan köpa billiga kläder utan att bli utskrattad. Jag är för övrigt ingen modeguru som umgås med någon slags "modelit", men jag är övertygad om att även de rikast, mest modemedvetna, ibland köper billiga kläder också.

Nu börjas det. Jag håller med dig helt! Efter flera år av jeans-köpande så förstod jag att jag var en osäker människa eftersom de kostade 2500. Tack och lov blev jag säker på min personlighet när jag fann att gränsen för vad det får kosta är 2450! Oavsett vad de kostar så beror det på vad den som betalar är beredd att ge. Teoretiskt skulle någon kunna vilja betala 2000 kr för vetskapen att ett par jeans skulle hålla 1-2veckor längre, då betalar han ju faktiskt för kvalitén.

Det är klart att det i många fall är som du säger, men att alltid förutsätta det är onödigt.
Citera
2007-03-06, 02:53
Medlem
Blodulvs avatar
Vad börjas? Vad säger att gränsen för kvalitet -> bara märke, inte går vid typ 2500 kr när det gäller jeans? Men jag tror inte att jeans som kostar 5000 kr är av bättre kvalitet än de för 2500 kr, medan de sistnämnda kanske är bättre än ett par för 800 kr. Vidare sa jag inte att det innebär att vara osäker bara för man köper jeans för 2500 kr, utan när man avstår från att köpa billiga grejer just för att de är billiga, trots att man tycker att de är skitsnygga och dessutom håller god kvalitet.

I slutändan är det köparen/konsumenten som bestämmer huruvida en vara är värd pengarna eller inte, ja.
Citera
2007-03-06, 11:22
Medlem
jan-es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
Haha!

Förresten. Finns det någon i modevärlden accepterad stil med billiga icke-märkeskläder? Folk som gör något med "respekt" utan att låta plånboken avgöra? Beskrivs dessa människor isf med ett speciellt namn? (mycket medveten om att min sista fråga kan innebära många ironiska och tråkiga svar från trötta människor)

Jag kan absolut köpa billiga kläder och det kan de flesta modeintresserad. Det är bara idioti att låta priset och märket styra över huruvida du skall köpa ett snyggt plagg eller inte. Jag klär mig moderiktigt utan att det kostar mig skjortan. Har en del dyra basplagg och en hel del billigare plagg också.
Citera
2007-03-06, 11:33
Medlem
Yeah. Bra att någon övertygade mig om att mode inte var samma sak som det man får se hos vilsna tonåringar med på tok för dyra märkeskläder i opassande kombinationer.
Citera
2007-03-07, 12:06
Medlem
Easy-Ls avatar
Herregud vad jag känner mig fattig när jag läser den här tråden.
Jag köpte mina dieseljeans för 125 kronor på myrorna
Citera
2007-03-07, 12:19
Medlem
atms avatar
Min gräns går nog vid runt 2000:- för ett par jeans, och jag fattar varför man lägger pengar på dom för det är det lätt det viktigaste plagget.
Det är inte för att det är det "rätta" märket utan det är för de sitter så sjukt mycket skönare.
Mina dyraste är ett par Zathan Diesel jeans för 1499:- eller om de kostade 1599:-.
Grejen är med dessa är att de sitter så bra direkt, köper jag ett par som kostar runt 500:- så kan det ta nåt år innan de närmar sig Dieseljeansen i passformen och vid det laget börjar slitagen komma.
Citera
2007-03-07, 13:06
Medlem
Drooms avatar
Köpte ett par nudie för 1200 som fortfarande efter 4 år är de snyggaste jeansen jag har, de har dock hål överallt.

Jag kommer aldrig lägga så mycket pengar på ett klädesplagg förräns jag är färdigutbildad Civilingenjör. Då jävlar!
Citera
2007-03-07, 14:50
Medlem
ChristianXs avatar
Detta är ingen listtråd, utan diskussion krävs för att tråden skall överleva. Det duger alltså inte att rapa upp priser...

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in