2007-03-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbs
Nu är ju 6 band klara (om man räknar med att Roadrunners info om Machine Head stämmer) och då återstår det 9 till. Detta lutar åt den starkaste festival-startlistan i Sverige iår. Bring 'em on!

men WORD! Machine Head, Stone Sour, Slayer, Mastodon, Hellyeah och Meshuggah bokade. Helt.. ja jag vet inte. Jag finner inte ord!

Snälla jävla Metaltown, bred ut det över två dagar ist, jag vill inte missa en enda spelning
Citera
2007-03-06, 18:13
Medlem
Crumbss avatar
Plåtarna släpps imorgon kl 09.00.
Det blir att boka direkt. Vågar inte vänta.

www.ticnet.se
Citera
2007-03-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fangoria
men WORD! Machine Head, Stone Sour, Slayer, Mastodon, Hellyeah och Meshuggah bokade. Helt.. ja jag vet inte. Jag finner inte ord!

Har kollat på både Machine Heads och Metaltowns sidor och har inte sett att dom är ska spela på Metaltown. Var har du fått denna info från?

EDIT: Hittade denna info själv. Att man inte orkar söka innan man ställer en fråga
Citera
2007-03-06, 20:46
Medlem
Crumbss avatar
Sen hittade jag denna sida på Metaltown.se som inte är länkad ännu. Så visst är dom klara

http://www.metaltown.se/artister.asp...ile&artistID=6
Citera
2007-03-07, 00:57
Medlem
Citat:
Plåtarna släpps imorgon kl 09.00.
Det blir att boka direkt. Vågar inte vänta.

www.ticnet.se

Vet du om det sålde slut förra året? Eller hur många biljetter dom har? Festivalbiljetter har iofs en tendens att finnas kvar rätt länge, till skillnad från vanliga konsertbiljetter (mummel, jag missade Metallica :/)
Citera
2007-03-07, 09:20
Medlem
Crumbss avatar
Citat:
Vet du om det sålde slut förra året?

Enligt en artikel i GP så såldes det ca 12.000 förra året och det var inte slutsålt. Fördelen med Metaltown är att dom kan justera scenernas placering beroende på hur mycket folk det kommer. Sen finns det säker nån maxgräns på vad piren klarar av menjag tror att dom säkert kan ta in 15.000 iaf. Men med banden som är släppta så lär dom gå åt.

Nu har jag bokat iaf
Citera
2007-03-08, 12:38
Medlem
Crumbss avatar
Nu vet jag inte vad som händer.
Igår så plockade dom bort Hellyeah från "klara artister".
Sen hade dom förberett för Machine Head på sajten (bild) men nu är den sidan borta.

Hoppas bara att det inte är något strul med dom banden.
Citera
2007-03-08, 12:53
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad som händer.
Igår så plockade dom bort Hellyeah från "klara artister".
Sen hade dom förberett för Machine Head på sajten (bild) men nu är den sidan borta.

Hoppas bara att det inte är något strul med dom banden.

ARRR! Nej hoppas fan inte det. Iom att jag missade Mudvayne förra gången dom var här, för flera evigheter sen, vore det så jävla grymt att iaf få se Hellyeah.

Hoppas dom styr upp detta :]
Citera
2007-03-08, 15:15
Medlem
Slayer, Mastodon och Meshuggah - ser rätt bra ut. Men det vete fan om man ska orka gå dit. Möjligen om man kan snika till sig en friplåt på nåt sätt.
Citera
2007-03-08, 15:38
Medlem
mogs avatar
Citat:
Vet du om det sålde slut förra året? Eller hur många biljetter dom har? Festivalbiljetter har iofs en tendens att finnas kvar rätt länge, till skillnad från vanliga konsertbiljetter (mummel, jag missade Metallica :/)
Jag var där förra året och även om dom sålt slut så hade det funnits plats kvar. Jag väntade dessutom rätt länge med att köpa min biljett.

Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Slayer, Mastodon och Meshuggah - ser rätt bra ut. Men det vete fan om man ska orka gå dit. Möjligen om man kan snika till sig en friplåt på nåt sätt.
Jag vill ha tag i ett pass för fotografer så jag slipper smuggla in min kamera igen. Någon som har ett tips på hur man kan komma över ett sådant (på laglig väg helst).

Citera
2007-03-15, 10:56
Medlem
Vore kul om de kunde boka in In Flames. De spelar ju runt om i Sverige men har inget datum inbokat i GBG än...
Citera
2007-03-19, 22:19
Medlem
Crumbss avatar
Inga jättenyheter men nu har festivalledningen meddelat att nästa bandsläpp kommer inom 2 veckor iaf. Alltid något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in