2007-03-03, 21:49
Medlem
Androass avatar
Om vi säger att hunden lugnt somnar in och man hittar honom död. Ingen inblandning med vet eller liknande. Vad gör man då?
Är det bara att begrava där man känner för det (på tomten) eller krävs det inblandning från något håll? Kremering?
Jag har ingen aning om hur det går till...

Känns som att det skulle vara bra att veta den dag man behöver veta, så att säga
Citera
2007-03-03, 21:51
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Vi begravde våran hund när den dog för 5-6 år sedan. Fungerade bra.
Citera
2007-03-03, 21:52
Medlem
Squalos avatar
Du kan la begrava jycken på jurtjyrkogården?

Själv hade jag låtit stoppa upp den som i Scrubs.
Citera
2007-03-03, 21:52
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Om vi säger att hunden lugnt somnar in och man hittar honom död. Ingen inblandning med vet eller liknande. Vad gör man då?
Är det bara att begrava där man känner för det (på tomten) eller krävs det inblandning från något håll? Kremering?

Känns som att det skulle vara bra att veta den dag man behöver veta, så att säga

Stoppa upp den och ställ den brevid kaminen/valfri trivselmöbel.

Edit: Sent ute..
Citera
2007-03-03, 21:59
Medlem
tjaboooos avatar
att begrava en hund i villaträdgården är inte tillåtet.
Citera
2007-03-03, 22:07
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
att begrava en hund i villaträdgården är inte tillåtet.

Det gäller väl bara större djur ?
Har för mig att man inte behöver tillstånd att begrava hund. Men det kanske gäller i skog och mark.

Själv kremerar jag mina. Det är nog lite upp till var och en. Skulle inte kunna gräva ner en familjemedlem hur som helst.
Citera
2007-03-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androas

Jag har grävt ner en del av mina hundar....
Och jag tycker man gör som man vill, bor man i villa så gräv då för fan en djup grop och lägg den där... grannarna behöver ju inte veta....

Att kremera själv är inget man gör de krävs in i helsike bra med klös i den elden...

Annars kan man lämna in den på djursjukhus eller till nån veterinär då kostar de en slant.. (hundringar)
Citera
2007-03-04, 21:47
Medlem
Androass avatar
Okej, tror nog inte vi kommer begrava honom själva, så det lär nog bli kremering.

Och nej, vi överlåter nog kremeringen åt någon annan

Aja, var bara skönt att veta hur det går till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in